آموزش تعویض فیلتر جاروبرقی بوش

تعویض فیلتر جاروبرقی بوش یکی از اقدامات مهم در استفاده بهینه و نگهداری صحیح این دستگاه است. اغلب مدل های جاروبرقی بوش اعم از تایپ P و تایپ G آن، دارای دو نوع فیلتر هستند: 1- فیلتر داخلی یا فیلتر پشت کیسه، 2- فیلتر هپا.

آموزش تعویض فیلتر هوا و هپا جاروبرقی Bosch

فیلتر جاروبرقی از جمله قطعات داخلی و مهم دستگاه است که در عملکرد و قدرت مکش آن تاثیر بسزایی دارد.

عدم تعویض به موقع فیلتر باعث کاهش قدرت مکش جاروبرقی بوش، افزایش فشار به موتور دستگاه، افزایش حرارت موتور و آسیب دیدن آن می شود.

لذا اگر می خواهید جاروبرقی برای مدت طولانی به خوبی و بدون مشکل کار کند و احتمال اینکه نیاز به تعمیر جاروبرقی بوش داشته باشید کمتر شود، باید به طور مرتب فیلترهای دستگاه خود را تعویض کنید.

با توجه به اهمیت تعویض فیلترهای جاروبرقی بوش در این مقاله از سایت پایدار سرویس قصد داریم نحوه تعویض فیلتر هوا ( فیلتر داخلی یا پشت کیسه) و فیلتر هپا را توضیح دهیم. تا پایان با ما همراه باشید.

نحوه تعویض فیلتر پشت پاکت جاروبرقی بوش (فیلتر داخلی)

در انواع مدل های جاروبرقی بوش تایپ P و تایپ G، فیلتر داخلی یا فیلتر هوا در داخل جاروبرقی و پشت کیسه تعبیه شده است. این فیلتر از ورود گرد و غبار و ذرات ریز به موتور جاروبرقی جلوگیری کرده و سلامت موتور را تضمین می کند. از این رو لازم است این فیلتر مرتبا تعویض یا تمیز شود.

برای عوض کردن فیلتر هوا، درب جلویی جاروبرقی را باز کرده و فیلتری که در پشت  کیسه جاروبرقی قرار دارد را خارج کنید. برای این کار باید فیلتر را به صورت کشویی به سمت بالا بکشید.

اگر می خواهید برای تمیز کردن این فیلتر آن را شستشو دهید باید ابتدا از قابل شستشو بودن آن اطمینان حاصل کنید. اگر فیلتر قابل شستشو باشد معمولا در کنار شماره و مدل فیلتر حرف W درج شده است. پس فیلتر را از جای خود خارج کرده و استفاده از آب و مواد شوینده ملایم شسته و بعد خشک شدن در جای خود قرار دهید.

عدم حک شدن W روی فیلتر، نشان دهنده غیرقابل شستشو بودن آن است. در این حالت می توانید برای تمیز کردن فیلتر آن را بتکانید یا باد دهید. اما راه حل مطمئن تر این است که فیلتر داخلی را تعویض نمایید. برای این کار فیلتر قبلی را خارج کرده و فیلتر هوای جدید را در جای خود قرار دهید.

زمان تعویض فیلتر داخلی جاروبرقی بوش

بازه زمانی لازم برای عوض کردن فیلتر پشت کیسه جاروبرقی بوش به میزان آلودگی و گرد و غبار محیط و میزان استفاده از جاروبرقی بستگی دارد. توصیه می شود هر 3 تا 4 ماه یک بار یا با مصرف هر 5 عدد پاکت جاروبرقی، یک بار فیلتر هوا تعویض شود.

نحوه تعویض فیلتر هپا جاروبرقی بوش

فیلتر هپا (Hepa Filter) در ردیف نسل جدید فیلترهای جاروبرقی قرار داد که مطابق با تکنولوژی نانو و استاندارد NSF ساخته می شود. فیلتر هپا ضد آلرژی و حساسیت بوده و قادر است ذرات بسیار کوچک تا حدود یک دهم میکرون را از محیط جذب نماید.

این فیلتر در مسیر مکش موتور جاروبرقی قرار دارد و از ورود ذرات ریز به موتور جلوگیری می کند. همچنین با جذب کامل گرد و غبار محیط، کرک و پرز فرش و موی حیوانات خانگی و جلوگیری از ورود دوباره این ذرات به محیط باعث پیشگیری از بروز آلرژی و حساسیت در افراد می شود.

تمیز کردن و تعویض به موقع فیلتر هپا نیز به اندازه تعویض فیلتر پشت پاکت جاروبرقی بوش اهمیت دارد.

تقریبا هر دو ماه یک بار فیلتر هپا را تمیز کرده و هر 5 تا 6 ماه یک بار آن را تعویض نمایید. این کار بر عملکرد بهتر موتور جاروبرقی و افزایش طول عمر دستگاه تاثیر فراوانی دارد. البته با توجه به میزان استفاده از جاروبرقی، طول عمر فیلتر هپا تا یک سال هم می رسد.

در مورد قابل شستشو بودن فیلتر هپا نیز به درج حرف W کنار شماره و مدل آن دقت نمایید. در صورت غیرقابل شستشو بودن می توانید برای تمیز کردن فیلتر هپا آن را تکانده یا باد بگیرید.

برای تعویض فیلتر هپا، فیلتر را از جای خود در بالای کیسه جاروبرقی خارج کرده و فیلتر جدید را جایگزین کنید.

در هنگام تمیز کردن هر یک از فیلترها به دلیل وجود گرد و غبار در فیلتر و پخش شدن آن در هوا، حتما از ماسک صورت استفاده کنید. تمیز و تعویض نمودن مرتب هر دو نوع فیلتر جاروبرقی بوش در کارکرد صحیح و افزایش طول عمر آن نقش مهمی دارد. علاوه بر تعویض به موقع لازم است در موقع خرید فیلتر جدید، کالای مرغوب و اصل و متناسب با مدل و تایپ ( تایپ P یا تایپ G) جاروبرقی خود را تهیه نمایید.

به منظور خرید انواع فیلتر جاروبرقی بوش جاروبرقی بوش به فروشگاه پایدار سرویس مراجعه کنید.

4.3 / 5. 4

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × پنج =