نحوه جرمگیری اسپرسوساز و قهوه ساز بوش

آیا با نحوه جرمگیری اسپرسوساز و قهوه ساز بوش آشنا هستید؟ چرا این دستگاه ها نیاز به جرمگیری دارند و بهترین روش برای انجام این کار چیست؟

در این مطلب به بیان ضرورت جرمگیری اسپرسوساز و قهوه ساز بوش و بهترین روش برای از بین بردن جرم و رسوبات این دستگاه خواهیم پرداخت تا پایان با این مطلب از پایدار سرویس همراه باشید.

پایدار سرویس

چرا قهوه ساز و اسپرسوساز بوش نیاز به جرمگیری دارد؟

شاید برای شما هم پیش آمده است که با وجود استفاده از مواد اولیه مرغوبی که قبلا مصرف می کردید، طعم و مزه قهوه تان تغییر کرده و مزه نامطبوعی دارد!

باید بگوییم مهمترین دلیل این اتفاق عدم جرم گیری و رسوب زدایی قهوه ساز یا اسپرسوساز است. اگر می خواهید یک فنجان قهوه خوش عطر و خوش طعم بنوشید باید به طور مرتب قهوه ساز خود را تمیز و جرمگیری نمایید.

دستگاه قهوه ساز دائما در معرض گرما و رطوبت قرار دارد و براثر عبور آب گرم، قهوه و شیر از مجراهای قهوه ساز جرم رسوب در بخش های مختلف آن ایجاد شده و نیاز به رسوب زدایی پیدا می کند.

عدم توجه به جرمگیری به موقع اسپرسوساز علاوه بر کاهش کیفیت عطر و طعم قهوه، باعث آسیب به دستگاه، تحمیل هزینه تعمیر اسپرسوساز بوش و کاهش طول عمر آن خواهد شد.

همچنین اگر دستگاه قهوه ساز را به موقع تمیز و جرمگیری نکنید مقداری مواد اولیه مانند شیر و قهوه داخل دستگاه باقی مانده و فاسد می شود. در صورت ترکیب این مواد با سایر مواد اولیه احتمال بروز بیماری های مختلف برای شما وجود دارد.

بهترین روش جرمگیری اسپرسوساز و قهوه ساز بوش

بهترین روش برای رسوب زدایی کامل دستگاه اسپرسوساز استفاده از محصولی است که به صورت تخصصی برای رسوب زدایی قهوه ساز تولید شده است.

اگر به طور مرتب قهوه ساز و اسپرسوساز را جرمگیری و رسوب زدایی نکنید، دستگاه ارورهای Calc (یا Descale) و کلین (Clean) را نمایش می دهد.

ارور Calc یا Descale مربوط به رسوب زدایی مخزن آب قهوه ساز بوش است. با مشاهده این ارور لازم است مخزن آب دستگاه رسوب زدایی شود. بهترین روش برای جرمگیری مخزن آب استفاده از قرص یا محلول کالک می باشد.

نحوه استفاده از قرص جرم گیر قهوه ساز

برای اینکار مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

  1. قرص یا محلول کالک یا دیسکیل (Calc یا Descale) را درون مخزن آب قرار داده و مخزن را پر از آب کنید.
  2. چند ثانیه صبر کنید تا قرص کاملا حل شود.
  3. قهوه ساز را روشن کرده و به اندازه یک فنجان از محلول را از نازل خارج کرده و محلول را از بویلر عبور دهید.
  4. قهوه ساز را خاموش کرده و 20 تا 30 دقیقه صبر کنید تا جرم رسوبات حل شوند.
  5. دستگاه را روشن کرده و یک چهارم آب مخزن را از نازل خارج کنید.
  6. دستگاه را خاموش کرده و 20 دقیقه دیگر صبر کنید.
  7. قهوه ساز را روشن کرده و بقیه آب دستگاه را خارج کنید.
  8. دستگاه شما جرمگیری شده است. برای از بین بردن تاثیر مواد جرمگیر دو بار دیگر مخزن را پر از آب کرده و از طریق نازل تخلیه کنید.

ارور کلین (Clean) مربوط به مخزن قهوه و پودر اسپرسوساز است. در صورت مشاهده ارور کلین یک عدد قرص کلین را داخل گریندر یا آسیاب قهوه قرار داده و عملیات کلین مجرای قهوه را انجام دهید.

قرص و محلول کالک و کلین محصول شرکت بوش آلمان است. اما از این محصولات کابردی و تخصصی می توانید برای جرمگیری قهوه ساز و اسپرسوساز ساید برندها نیز استفاده نمایید.

برای خرید لوازم جانبی اسپرسوساز و قهوه ساز بوش می توانید به فروشگاه پایدار سرویس مراجعه کنید.

استفاده از لیموترش، سرکه و جوش شیرین برای جرمگیری قهوه ساز و اسپرسوساز بوش

گاهی مشاهده می شود که برخی استفاده از مواد طبیعی مانند سرکه، آبلیمو و جوش شیرین را برای تمیز کردن و جرمگیری قهوه ساز و اسپرسوساز پیشنهاد می کنند.

اگرچه آبلیمو، جوش شیرین و سرکه ممکن است جرم و رسوبات دستگاه شما را پاک کند اما توصیه می کنیم هرگز برای جرمگیری قهوه ساز و اسپرسوساز بوش از این مواد استفاده نکنید. چرا که این مواد و ترکیبات آن ها باعث آسیب به بخش های مختلف دستگاه و از کار افتادن آن خواهند شد.

تمیز کردن روزانه قهوه ساز و اسپرسوساز بوش

بهترین راه برای جلوگیری از ایجاد رسوب در انواع قهوه ساز و اسپرسوساز تمیز کردن روزانه قطعات و تجهیزات دستگاه است. فرقی ندارد که شما یک قهوه ساز خانگی دارید یا یک اسپرسوساز حرفه ای! اگر می خواهید قهوه ای با کیفیت بنوشید باید به طور روزانه دستگاه را شسته و تمیز کنید.

برای رسوب زدایی روزانه قهوه ساز ارزانترین و ساده ترین راه استفاده از جریان آب گرم است. برای این کار بعد از آخرین شات قهوه ای که از دستگاه خود گرفتید، پرتافیلتر را بیرون آورده و داخل سینک شستشو دهید. پرتافیلتر را بسته و یک فنجان خالی زیر آن قرار دهید تا پر شود. سپس پرتافیلتر را دوباره برداشته و داخل سینک بشویید.

برای تمیز کردن نازل بخار که ممکن است به کمی شیر آغشته شده باشد، نازل بخار را روشن کرده و اجازه دهید یک دقیقه به طور مداوم کار کند. سپس آن را با یک پارچه مرطوب تمیز کرده و خشک نمایید.

پیشنهاد می کنیم مطلب “هواگیری اسپرسو ساز بوش” را مطالعه کنید.

جرمگیری قهوه ساز را چند وقت یکبار انجام دهیم؟

فاصله زمانی بین دفعات جرمگیری قهوه ساز بوش به مدل دستگاه، سختی آب مورد استفاده، نوع و میزان چربی قهوه بستگی دارد. اما به طور متوسط دستگاه قهوه ساز بعد از 300 کاپ قهوه نیاز به رسوب زایی و جرم گیری مخزن آب با استفاده از قرص کالک یا دیسکیل دارد.

در خصوص مجرای شیر و قهوه نیز معمولا بعد از هر 500 فنجان قهوه بهتر است از قرص کلین استفاده شود.

در نهایت به این نکته توجه کنید که چنانچه جرمگیری مداوم را بر روی دستگاه خود انجام ندهید، مشکلات جدی ای برای آن به وجود خواهد آمد که رفع آن نیاز به دانش تخصصی در رابطه با دستگاه های اسپرسوساز و قهوه ساز بوش دارد. در صورت نیاز به بررسی دستگاهتان توسط تکنسین های مرکز خدمات پس از فروش بوش، با پایدار سرویس تماس بگیرید.

5 / 5. 1

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 2 =