علت چروک شدن لباس در ماشین لباسشویی بوش

هیچ یک از ما دوست نداریم هنگامی که لباس ها را از لباسشویی خارج می کنیم با انبوهی از لباس چروک مواجه شویم و زمان زیادی را برای اتو کردن آنها صرف کنیم.

سوال این است که چرا لباس ها در ماشین لباسشویی چروک می شوند؟ در ادامه قصد داریم اصلی ترین دلایل چروک شدن لباس ها در لباسشویی بوش و راه حل های رفع آن را بررسی نماییم.

1 – دمای نامناسب اصلی ترین دلیل چروک شدن لباس در لباسشویی بوش

اصلی ترین دلیلی که لباس ها بعد از خروج از لباسشویی چروک هستند انتخاب دمای نامناسب برای شستشو است.

دمای تنظیم شده برای شستشو باید متناسب با جنس لباس هایی باشد که می خواهید بشویید. برای تنظیم دمای مناسب می توانید از برچسب لباس ها کمک بگیرید. هر چه دمای آب بالاتر باشد چروک شدن لباس ها نیز بیشتر است. معمولا بهترین دما برای شستشو دمای 30 درجه سانتی گراد است.

2 – اتصال نادرست شیلنگ های آب ورودی

اگر به تازگی لباسشویی بوش را نصب کرده اید (نصب اولیه یا جابه جایی) و لباس های شما چروک می شود بهتر است اتصال شیلنگ های ورودی را بررسی نمایید. ممکن است شیلنگ ورود آب سرد را به شیر آب گرم وصل شده باشد. در این صورت آب که با دمای بالا وارد لباسشویی بوش می شود باعث چروک شدن لباس ها خواهد شد. شما می توانید با توجه به دفترچه راهنما لباسشویی بوش خود درست بودن تصال شیلنگ های ورودی آب گرم و سرد را بررسی نمایید.

3 – انتخاب دور خشک کن نامناسب

یکی  دیگر از عواملی که می تواند باعث چروک شدن لباس ها در ماشین لباسشویی بوش شود دور خشک کن نامناسب است.

دور خشک کن باید متناسب با جنس، ضخامت و حجم لباسی که داخل لباسشویی بوش قرار دارد انتخاب شود تا در پایان لباس های چروک تحویل نگیرید. معمولا دور خشک کن 800 بهترین دور برایخشک شدن بدون چروک لباس ها است.

پیشنهاد می کنیم مطلب “تعمیر و نگهداری خشک کن بوش” را مطالعه کنید.

4 – بی توجهی به ظرفیت لباسشویی هنگام قرار دادن لباس ها

قرار دادن لباس بیش از حد ظرفیت داخل لباسشویی بوش باعث چروک شدن لباس ها در پایان فرآیند شستشو می شود. حجم لباسی که در هر بار شستشو داخل دستگاه قرار می دهید را بر اساس ظرفیت دیگ لباسشویی و برنامه شستشو تنظیم نمایید.

5 – شستشوی لباس ها با جنس و کیفیت متفاوت به طور همزمان

هر جنس و ضخامت لباس برنامه شستشو خاص خود را دارد که هنگام انتخاب برنامه شستشو باید به آن توجه شود. هنگامی که لباس های مختلف را همزمان داخل دستگاه قرار می دهید منتظر باشید که لباس های چروک را از لباسشویی بوش خارج کنید.

6 – انتخاب برنامه شستشوی نامناسب

برنامه شستشو باید بر اساس جنس و میزان کثیفی لباس ها و با توجه به دفترچه راهنما ماشین لباسشویی بوش انتخاب شود. برنامه انتخابی بر کیفیت شستشو و چروک شدن لباس ها تاثیر مستقیم دارد. با تفکیک البسه بر اساس جنس و میزان کثیفی و انتخاب برنامه مناسب می توان از چروک شدن لباس ها پیشگیری کرد.

7 – استفاده از مواد شوینده نامناسب

در کنار تمامی عواملی که تا کنون به آن ها اشاره نمودیم نوع شوینده نیز در کیفیت شستشو و چروک شدن لباس ها موثر است. استفاده از شوینده های بی کیفیت و نامناسب نه تنها باعث تمیز نشدن و چروک البسه می شود بلکه به دستگاه نیز آسیب می زند.

جلوگیری از چروک شدن لباس ها در لباسشویی بوش

رعایت نکات ذکر شده می تواند تا حد زیادی از چروک شدن لباس ها در لباسشویی موثر باشد. اما چنانچه با وجود دقت به این موارد باز هم با لباس های چروک مواجه می شوید راه حل های زیر را امتحان نمایید:

1 – استفاده از مواد شوینده نرم کننده لباس

استفاده از مواد شوینده حاوی نرم کننده راه حلی مناسب برای پیشگیری از چروک شدن لباس ها در لباسشویی بوش است. در هر بار شستشو ضمن رعایت نکات فوق از مقدار مناسب مایع نرم کننده با کیفیت نیز استفاده نمایید. در این صورت لباس هایی بدون چروک و بدون نیاز به اتو به شما تحویل داده می شود.

2 – استفاده از فناوری ضد چروک در ماشین لباسشویی بوش

لباسشویی های بوش مجهز به فناوری ضد چروک هستند. در این لباسشویی ها برای جلوگیری از چروک شدن البسه فشردن دکمه ضد چروک کافی است. با این فناوری ماشین لباسشویی بوش برای همیشه خیالتان از بابت چروک شدن لباس ها راحت می شود.

پیشنهاد می کنیم مطلب “مراحل شستن پرده با ماشین لباسشویی بوش” را مطالعه کنید.

شماره مرکز تماس سرویس بوش

درصورتی با رعایت تمام موارد ذکر شده باز هم بعد از پایان شستشو با لباس های چروک مواجه می شوید، لازم است برای بررسی بیشتر و یافتن مشکل دستگاه و رفع ایراد آن از یک نمایندگی تعمیر لباسشویی بوش مانند پایدار سرویس بوش کمک بگیرید.

4.8 / 5. 4

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − یازده =