چطور یک تعمیرکار حرفه ای لوازم خانگی شویم؟

چگونه می توانیم تعمیرات لوازم خانگی را یاد بگیریم؟ چطور یک تعمیرکار حرفه ای لوازم خانگی شویم؟ آیا تعمیر لوازم خانگی شغلی با درآمد مناسب است؟

در دنیای امروز، پیشرفت تکنولوژی باعث شده است بشر برای انجام امور مختلف زندگی به استفاده از ابزار و لوازم مختلف روی آورد که بخش بزرگی از این لوازم مربوط به انجام امورات خانه است.

به طور کلی لوازم خانگی به آن دسته از ابزار الکتریکی و الکترونیکی گفته می شود که با هدف آسان نمودن امورات زندگی بشر طراحی و ساخته شده اند و امروزه به طور گسترده ای در منازل مورد استفاده قرار می گیرند.

از جمله رایج ترین لوازم خانگی که در همه منازل و حتی ادارات مورد استفاده قرار می گیرد می توان به یخچال فریزر، تلویزیون، اجاق گاز، ماکروفر، جاروبرقی، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، چایی ساز، آسیاب و خرد کن، آبمیوه گیر ، چرخ گوشت، اتو و غیره اشاره نمود.

این لوازم خانگی مانند هر وسیله دیگری بعد از مدتی معیوب شده و به سرویس و تعمیر نیاز پیدا می کنند. بنابراین افرادی که مهارت لازم برای تعمیر این وسایل را دارند می توانند بازار کار مناسب و درآمد خوبی از این شغل به دست آورند.

سوالی که پیش می آید این است که چگونه و از کجا تعمیر لوازم خانگی را یاد بگیریم و به یک تعمیرکار حرفه ای و مجرب تبدیل شویم؟ برای پاسخ به این سوالات تا پایان با ما همراه باشید.

چگونه تعمیرات لوازم خانگی را یاد بگیریم؟

آموزش و یادگیری تعمیرات لوازم خانگی به صورت تجربی و علمی امکان پذیر است. در گذشته و در روش سنتی فرد علاقه مند به یادگیری تعمیر لوازم خانگی به عنوان شاگرد نزد استاد به کسب تجربه و مهارت می پردازد. این روش هم زمان بر است و هم به دلیل محدودیت دانش استاد، فرد نمی تواند تکنولوژی روز و تعمیر لوارم خانگی مدرن و پیشرفته را یاد بگیرد.

امروزه این روش تقریبا منسوخ شده و فرد برای آموزش مهارت های تخصصی تعمیرات لوازم خانگی می تواند در دوره های آموزشی آموزشگاه های فنی و حرفه ای شرکت نماید. با شرکت در این دوره ها شما در مدت زمان کوتاهی روش های دقیق و اصولی عیب یابی و تعمیر مکانیکی و برد انواع لوازم خانگی را فراگرفته و با آخرین تکنولوژی های ساخت لوازم خانگی و استانداردهای روز دنیا آشنا می شوید.

همچنین در دوره های فنی و حرفه ای تعمیر لوازم خانگی شما به صورت عملی عیب یابی و تعمیرات انواع لوازم خانگی را تجربه می کنید و در کنار دانش تئوری، مهارت عملی نیز کسب می نمایید.

بنابراین بعد از گذراندن این دوره ها، فرد دانش و مهارت لازم برای ورود به بازار کار را خواهد داشت. بعد از آن شما می توانید تعمیرگاه شخصی خود را داشته و یا در مراکز تخصصی تعمیرات لوازم خانگی برندهای مختلف مشغول به کار شوید.

بازار کار تعمیرکار لوازم خانگی

در حال حاضر با توجه به حجم گسترده و متنوعی از لوازم خانگی که در تمامی منازل مورد استفاده قرار می گیرند و همچنین افزایش قیمت این وسایل، تقاضا برای تعمیر این لوازم افزایش یافته است. از این رو بازار کار تعمیر لوازم خانگی رونق خوبی داشته و کسی که تعمیرات لوازم خانگی را به صورت تخصصی بلد باشد می تواند در این بازار شغل مناسبی داشته و درآمد خوبی به دست آورد.

هرچه تخصص و مهارت فرد بیشتر باشد و با تکنولوژی روز طراحی و تولید لوازم خانگی برندهای مختلف آشنایی کامل تری داشته باشد، می تواند با تعمیر تخصصی و بدون عیب و نقص انواع لوازم خانه رضایت مشتری را جلب کرده و با جذب مشتری بیشتر درآمد بالاتری کسب کند.

تعمیرات لوازم خانگی

دوره آموزشی تعمیرات لوازم خانگی

همانطور که گفته شده بهترین راه برای یادگیری مهارت تعمیرات لوازم خانگی شرکت در دوره های آموزشی معتبر است. در حال حاضر آموزشگاه های مختلفی اقدام به برگزاری دوره آموزشی تعمیرات لوازم خانگی می کنند.

در هنگام انتخاب آموزشگاه مناسب دقت کنید که مرکز آموزشی باید دارای مجوز رسمی از سازمان فنی و حرفه ای بوده و از بهترین خدمات آموزشی از جمله اساتید مجرب، تجهیزات آموزشی و کارگاه های عملی برخوردار باشد.

با وجود این شرایط می توانید مطمئن باشید که مدرک اعطائی آموزشگاه معتبر بوده و بعد از گذراندن دوره مربوطه اطلاعات و مهارت کافی برای ورود به بازار کار را بدست آورده اید.

بهترین آموزشگاه تعمیر لوازم خانگی در تهران

در راستای تامین نیاز جامعه به تعمیرکار متخصص تعمیرات لوازم خانگی و ایجاد اشتغال پایدار برای نسل جوان و جویای کار، آموزشگاه فنی حرفه ای طلایی پایدار اقدام به برگزاری دوره های عمومی و تخصصی تعمیرات لوازم خانگی نموده است.

آموزشگاه فنی حرفه ای طلایی پایدار یکی از بهترین آموزشگاه های برگزار کننده دوره های آموزش تعمیرات لوازم خانگی در تهران است که دوره های خود را زیر نظر اساتید مجرب و در کارگاه های مجهز و به صورت کاملا عملی برگزار می نماید.

در این دوره ها مهارت آموزان گرامی بعد از گذراندن دوره ها و آموزش های تئوری در کارگاه های مجهز به صورت عملی اصول عیب یابی و تعمیر انواع لوازم خانگی برندهای مختلف را آموزش دیده و تمرین می کنند. به این ترتیب تمامی شرکت کنندگان مباحث آموزشی را به صورت علمی، عملی و کاربردی آموزش می بینند.

آموزش سرویس، عیب یابی و تعمیرات مکانیکی و برد لوازم خانگی مختلف مانند انواع مدل های یخچال فریزر و ساید بای ساید، کولر گازی، دستگاه های تهویه مطبوع، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، جاروبرقی، ماکروویو، غذاساز، چرخ گوشت و سایر لوازم خانگی برقی از جمله سرفصل های آموزشی در این دوره است.

پیشنهاد می کنیم مطلب “گزارش دوره تعمیرات ماشین لباسشویی، ظرفشویی و برق عمومی” را مشاهده کنید.

مهارت آموزان پس از پایان دوره های آموزش تئوری و عملی می توانند برای کسب تجربه در محیط و شرایط واقعی به صورت کارآموز با تکنسین ماهر در تعمیرات لوازم خانگی شرکت پایدار سرویس به محل اعزام شوند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دوره های آموزشی، می توانید به این لینک مراجعه و یا با کارشناسان آموزشگاه طلایی پایدار تماس (شماره 41128-021 داخلی 505) بگیرید.

3.3 / 5. 6

پایدار سرویس

نمایندگی تعمیرات و خدمات پس از فروش بوش. ارائه دهنده مطالب آموزشی برای افزایش آگاهی مصرف کنندگان لوازم خانگی Bosch در جهت استفاده صحیح و رفع ایرادات رایج بدون نیاز به تعمیرکار.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + 11 =