تعمیر و نگهداری سبزی خرد کن بوش

دستگاه سبزی خرد کن خانگی ،یکی از لوازم ضروری محسوب می شود. عمدتا بدنه این دستگاه از جنس استیل می سازند که توسط یک تیغه ی تیز و بزرگ، سبزی ها را بدون له شدگی و به طور یکنواخت خرد می کند. در هنگام استفاده از دستگاه سبزی خرد کن باید به نکاتی توجه داشته باشید. به طور مثال در زمانی که دستگاه به برق متصل است به هیچ عنوان دست خود را به درون محفظه نبرید، و یا اینکه به منظور جلوگیری از کند شدن دستگاه، قبل از خرد کردن سبزی ها، مدتی آن ها را در سبدی مخصوص قرار بدهید تا آب ناشی از شست و شو گرفته شود. در ادامه مطلب شما را با نواقص احتمالی دستگاه و راهکارهای رفع آن آشنا خواهیم کرد:

مشکلات رایج در سبزی خرد کن بوش

1 – روشن نشدن سبزی خرد کن بوش

دوشاخه، پریز و یا سیم رابط را بررسی کنید، در صورت نبود مشکل، احتمالا موتور دستگاه سوخته است.

2 – صدای روشن شدن موتور شنیده می شود اما دستگاه توانایی حرکت ندارد

  1. سیم پیچی اصلی و یا کمکی دستگاه قطع و یا سوخته اند.
  2. سربندی موتور دستگاه اشتباه صورت گرفته است.
  3. کلید گریز از مرکز دستگاه دچار قطعی شده و با خاموش کردن آن مجددا به جای خود باز میگردد.
  4. بر اثر کم شدن فاصله ما بین استاتور و روتور، بوش ها گشاد شده و به یکدیگر جذب می شوند.

3 – داغ شدن موتور سبزی خردکن و بوی سوختگی

در این حالت موتور دستگاه پس از اندکی روشن شدن به شدت داغ می شود و بویی شبیه سوختگی به مشام رسیده و دستگاه از کار می افتد که احتمال نیم سوز شدن سیم پیچی اصلی و یا کمکی وجود دارد.

پیشنهاد می کنیم مطلب “تعمیر و نگهداری غذاساز بوش” را مطالعه کنید.

4 – له شدن سبزی در سبزی خرد کن بوش

تیغه دستگاه کند شده و نیاز به تیز کردن دارد.

5 – سبزی ها به صورت یکنواخت خرد نمی شوند

تیغه دستگاه کند شده و یا ارتفاع آن از کف مخزن زیاد است.

6 – قطع شدن فیوز برق در زمان روشن شدن سبزی خردکن

سیم کشی مدار اشتباه انجام شده است و یا اتصال خازن کوتاه شده است. همچنین امکان سوخته بودن دستگاه و سیم پیچی آن وجود دارد.

سبزی خرد کن بوش یکی دیگر از محصولات بسیار معروف در بازار آشپزخانه است که به دلیل سادگی و کارآیی بالای خود، برای تهیه سبزیجات و خردکردن آن‌ها برای غذاهای خود بسیار مناسب هستند. اما به دلیل استفاده روزانه این دستگاه، ممکن است نیاز به تعمیر و نگهداری داشته باشد.

یکی از مشکلاتی که ممکن است در سبزی خرد کن بوش شما به وجود آید، عدم عملکرد صحیح دستگاه است. این مشکل ممکن است از مسائلی مانند چنگال خردکن نامنظم، خرابی در قطعات الکترونیکی، مشکلات در موتور و … ناشی شود. برای رفع این مشکلات، نیاز است ابتدا مشکل را شناسایی کرده و سپس با توجه به مشخصات دستگاه، برای تعمیر آن اقدام کنید.

در صورتی که مشکل شما برای تعمیر به خارج از استانداردهای دستگاه باشد، بهتر است به نمایندگی تعمیرات بوش در شهر خود مراجعه کنید. با توجه به ضرورت و شرایط و گاهی محل دسترسی به قطعات، پیشنهاد می‌شود تعمیرات خود را تنها به کارشناسان مجرب و دارای مدرک اعتماد الکترونیکی بسپارید.

همچنین برای نگهداری و استفاده بهینه از سبزی خرد کن بوش، لازم است که هنگام استفاده از دستگاه، دقت کافی را به کار گیرید. پیشنهاد می‌شود که دستورالعمل های استفاده و نگهداری را به دقت مطالعه کرده و برای انجام عملیات‌های مختلف از دستگاه، از راهنمایی های ارائه شده در دستگاه استفاده کنید.

در نهایت، با توجه به اهمیت استفاده بهینه از این دستگاه‌ها، پیشنهاد می‌شود که در صورت نیاز به تعمیر و نگهداری، به فروشگاه‌های معتبر و دارای نماد اعتماد الکترونیکی مراجعه کنید. در ضمن، برای افزایش عمر مفید سبزی خرد کن بوش، با مراعات دقیق دستورات نگهداری و تعمیر، می‌توانید از این دستگاه با بهره‌وری بیشتری استفاده کنید.

برای تماس با نمایندگی تعمیرات سبزی خرد کن بوش با شماره 41128-021 ارتباط بگیرید.

4.7 / 5. 11

پایدار سرویس

نمایندگی تعمیرات و خدمات پس از فروش بوش. ارائه دهنده مطالب آموزشی برای افزایش آگاهی مصرف کنندگان لوازم خانگی Bosch در جهت استفاده صحیح و رفع ایرادات رایج بدون نیاز به تعمیرکار.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − پنج =