تعمیر و نگهداری سرخ کن بوش

سرخ کن یکی از لوازم برقی در آشپزخانه است که برای سرخ کردن انواع مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرد و دارای تنوع فراوانی نیز در بازار است. حتما برایتان پیش آمده است که در حین استفاده از لوازم برقی، در برخی از شرایط، دستگاه دچار نقص فنی می باشد، بسیاری از این معایب با بکار گیری یک تکنیک خاص قابل رفع و بقیه ی آنها نیاز به تعمیر اساسی دارند. ما در این مطلب قصد داریم که شما را با معایب شایع در سرخ کن و چگونگی بر طرف کردن آنها آشنا کنیم.

مشکلات رایج در سرخ کن بوش

1 – روشن نشدن سرخ کن بوش

سالم بودن دو شاخه و یا پریز را چک کنید. امکان داشتن نقص فنی در تایمر مدار الکترونیکی، مقاومت و یا خازن کاهنده ولتاژ نیز وجود دارد. در چنین شرایطی دستگاه به تعمیر احتیاج خواهد داشت.

2 – صفحه ی نمایشگر روشن است ولی دستگاه هیچگونه حرارتی ندارد

قطعی المنت، ترانزیستور و رله مغناطیسی دچار نقص شده و یا آی سی دچار اختلال می باشد. امکان قطع شدن ترموستات و یا فیوز حرارتی قطع شده باشد و نیاز به تعمیر اساسی دارد.

پیشنهاد می کنیم مطلب “تعمیر و نگهداری آبمیوه گیری بوش” را مطالعه کنید.

3 – هنگام روشن شدن سرخ کن بوش ، کنتور برق قطع می شود

اتصال کوتاهی میان سیم فاز و نول شکل گرفته و یا میان سایر قطعات اتصالی صورت پذیرفته است و نیاز به تعمیر خواهد داشت.

4 – غذای درون دستگاه می سوزد

سه عامل مهم در این موضوع دخیل است؛ معیوب شدن تایمر الکترونیکی، جوش خوردن پلاتین رله، یکسره شدن ترانزیستور… در چنین صورتی وسیله نیاز به تعمیر دارد.

5 – عدم تغییر رنگ لامپ خبر

در سرخ کن های بی تالی، زمانی این اتفاق رخ می دهد که روغن درون دستگاه داغ نشده و پلاتین ترموستات جوش خورده است. برای رفع این مشکل، باید دستگاه را به تعمیرگاه انتقال داد.

6 – عدم تغییر صفحه نمایش با زدن میکروسوئیچ

میکروسوئیچ دچار نقص فنی شده و یا لحیم پایه ی آن از مدار دستگاه جدا شده است.

دفترچه راهنمای سرخ کن بوش

دفترچه راهنمای اصلی برای 3 مدل سرخ کن بوش را از طریق لینک های زیر می توانید مشاهده کنید :

مدل et375fab1e

مدل pka375ca1w

مدل pka375v14w

سرویس دوره ای و نکات مراقبتی سرخ کن بوش

اولین قدم در نگهداری سرخ کن بوش، خواندن دفترچه راهنمای کاربری است. این دفترچه حاوی راهنمایی هایی در مورد استفاده و نگهداری صحیح دستگاه است. پیش از هر استفاده ای از سرخ کن بوش، حتماً دفترچه راهنمایی را مطالعه کنید.

بخش دیگری از نگهداری سرخ کن بوش، تمیز کردن آن است. بعضی از افراد فکر می‌کنند که تمیز کردن سرخ کن بوش یک کار آسان است ولی در عمل زمانی که با پوست غذاها و چربی های آنها سروکار داریم تمیز کردن سرخ کن ممکن است کار سختی باشد. در اینجا چند روش برای تمیز کردن سرخ کن بوش را معرفی می‌کنیم:

  1. پس از هر بار استفاده، بلافاصله سرخ کن را خاموش کرده و صفحه را با یک حوله خیس پاک کنید.
  2. قبل از شروع به تمیز کردن سرخ کن، بهتر است صفحات آن را جدا کنید و سپس آن ها را تمیز کنید.
  3. تمیز کردن با استفاده از مایع ظرفشویی و یا آب و صابون نرم، سپس با حوله خشک کنید.

همچنین، برای تعمیر سرخ کن بوش در صورت بروز مشکلات مختلف، بهتر است به تعمیرکاران مجرب و متخصص مراجعه کنید؛ زیرا تلاش برای تعمیر دستگاه بدون داشتن اطلاعات کافی می‌تواند باعث خرابی بیشتر آن شود.

در کل، تعمیر و نگهداری سرخ کن بوش از اهمیت بسیاری برخوردار است. با پیروی از راهنمایی که در دفترچه راهنمایی آن ذکر شده است و همچنین رعایت توصیه های بالا، می‌توانید عمر دستگاه خود را افزایش دهید و به بهترین نحو از آن استفاده کنید.

در صورتی که قصد خرید سرخ کن بوش را دارید، بهتر است قبل از خرید، نظرات و تجربیات دیگران را در مورد عملکرد و کیفیت این برند مطالعه کنید. همچنین، در صورتی که با مشکلی در استفاده از سرخ کن بوش مواجه شدید، می‌توانید با تماس با خدمات مشتریان بوش، از تجربه و دانش کارشناسانشان بهره مند شوید.

در نهایت، باید گفت که سرخ کن بوش یکی از بهترین ابزارهای پخت و پز در آشپزخانه است. اما همانطور که گفته شد، نیاز به تعمیر و نگهداری صحیح دارد. با پیروی از راهنمایی های تعمیر و نگهداری، می‌توانید به بهترین نحو از این دستگاه استفاده کنید و لذت بخش ترین غذاها را در خانه خود تهیه کنید.

برای تماس با نمایندگی تعمیرات سرخ کن بوش با شماره 41128-021 ارتباط بگیرید.

سوالات خود را در مورد سرخ کن بوش می توانید از طریق بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

3.4 / 5. 20

تیم نویسندگان وبلاگ پایدار سرویس

هدف ما از ارائه این مطالب، افزایش آگاهی مصرف کنندگان لوازم خانگی Bosch در جهت استفاده صحیح و رفع ایرادات رایج بدون نیاز به تعمیرکار است. محتوای این وبلاگ حاصل تجربیات تکنسین و تعمیرکاران پایدار سرویس در پاسخ به سوالات و مشکلات پرتکرار مشتریان است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + چهارده =