تعمیر و نگهداری پلوپز بوش

یکی از لوازم پر مصرف در پخت غذا، پلوپز ها می باشند. همان طور که از اسمش پیداست، در این دستگاه میتوان انواع غذاهای پلویی را طبخ کرد. در این مطلب از وبلاگ پایدار سرویس شما را با چندین اختلال شایع در این زمینه به همراه راهکارهای رفع آنها آشنا خواهیم کرد.

مشکلات رایج در پلوپز برقی بوش

1 – پلوپز برقی روشن نمی شود

در مرحله ی اول از سالم بودن پریز و دو شاخه اطمینان حاصل کنید. در صورتی که ایرادی مشاهده نشد، قطعاً اشکال از سوختگی سیم پیچی داخل پلوپز می باشد و یا کلید اصلی خراب بوده و نیاز به تعمیر خواهد داشت.

2 – برنج درون دستگاه میسوزد

در این مسئله دو اختلال تاثیرگذار خواهند بود:1. تنظیم نبودن ترموستات 2.خراب بودن تایمر موتوری. ترموستات نیاز به تعمیر خواهد داشت. همچنین برخی از پلوپز ها مجهز به تایمر موتوری می باشند، در صورت خراب شدن این تایمر، برق به ترموستات نرسیده و همچنان به کار خود ادامه خواهد داد، تا جایی که برنج سوخته میشود. در صورت عمل نکردن تایمر موتوری، قطعه باید تعویض شود.

ممکن است به مطالعه مطلب “تعمیر و نگهداری سبزی خرد کن بوش” نیر علاقه مند باشید.

3 – بدنه پلوپز برق دارد

در چنین شرایطی ممکن است سیم ها به بدنه ی دستگاه چسبیده باشند. به وسیله چراغ سری، معایب را شناسایی و سیم های چسبیده را جدا کنید.

4 – تایمر به شکل خودکار خاموش نمیشود

معمولا تایمر های پلوپز از نوع بی تالی می باشند. در این صورت می‌ توانید کنتاکت های اتومات را که به یکدیگر جوش خورده اند از یکدیگر جدا کرده و به وسیله سمباده تمیز کنید.

5 – با وجود روشن شدن لامپ خبر، پلوپز بوش گرم نمی‌ شود

زمانی که برق به المنت نمی ‌رسد، پلوپز گرم نخواهد شد. برای رفع این مشکل صفحه کف دستگاه را باز کرده و در حالی که پلوپز به برق متصل است با احتیاط کافی، رابطه های‌ ولت متر را به پایه های المنت متصل کنید. در صورتی که برق به المنت نمی رسد، علت می‌ تواند سوختن هادی ها، قطع سیم نول یا پاره شدن سیم های رابط باشد.

6 – لامپ پلوپز بوش روشن نمی شود

در صورتی که لامپ سالم باشد، ممکن است برق به لامپ دستگاه نرسد. سیم های متصل به لامپ و مدار دستگاه را بررسی کنید، در صورت مشاهده مشکل، سیم های آن را تعویض نمایید.

نکات سرویس دوره ای پلوپز بوش

برای نگهداری پلوپز بوش، ابتدا باید مطمئن شوید که دستگاه خاموش و از برق جدا شده است. سپس با یک پارچه نرم و خیس، قسمت داخلی ظرف پلوپز را تمیز کنید. همچنین باید دقت کنید که در صورت وجود لکه‌های سخت، از محلول شوینده خاصی استفاده کنید که مناسب برای پلوپز بوش باشد.

در مورد تعمیرات، اگر پلوپز بوش شما با مشکل روبرو شده است، بهتر است ابتدا دستگاه را خاموش کرده و از برق جدا کنید. سپس با مراجعه به دفترچه راهنمایی پلوپز بوش، سعی کنید به دلیل مشکل پلوپز را برطرف کنید.

در صورتی که مشکل به دلیل عدم رعایت نکات نگهداری و استفاده صحیح از دستگاه بوده است، باید در زمان خرید پلوپز بوش، دقت کنید که چگونه از آن استفاده کنید و از شرکت فروشنده، نحوه نگهداری را بخواهید. همچنین برای تعمیرات پیشرفته، بهتر است با نمایندگی رسمی پلوپز بوش تماس بگیرید.

برای تماس با نمایندگی تعمیرات پلوپز بوش با شماره 41128-021 ارتباط بگیرید.

 

3.8 / 5. 5

تیم نویسندگان وبلاگ پایدار سرویس

هدف ما از ارائه این مطالب، افزایش آگاهی مصرف کنندگان لوازم خانگی Bosch در جهت استفاده صحیح و رفع ایرادات رایج بدون نیاز به تعمیرکار است. محتوای این وبلاگ حاصل تجربیات تکنسین و تعمیرکاران پایدار سرویس در پاسخ به سوالات و مشکلات پرتکرار مشتریان است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + 1 =