علت گرم نکردن اسپرسوساز بوش

اسپرسوساز بوش نیز همانند سایر لوازم برقی ممکن است به مرور زمان دچار مشکلاتی شود. یکی از ایراداتی که کاربران از آن شکایت دارند، این است که دستگاه گرم نمی شود و قهوه سرد است یا حتی قهوه را دم نمی کند. در ادامه این مقاله به بررسی علت گرم نکردن اسپرسوساز بوش و راهکار رفع این مشکل می پردازیم.

چرا اسپرسوساز بوش گرم نمی شود؟

هرگونه مشکل در جریان برق و خرابی قطعات اسپرسوساز باعث می شود عملکرد دستگاه مختل شده و نتواند آب را برای تهیه قهوه گرم کند. دلایل گرم نشدن آب اسپرسوساز به طور خلاصه شامل موارد زیر است:

  • قطعی جریان برق اسپرسوساز
  • خرابی کلیدها
  • تجمع بیش از حد رسوب در اسپرسوساز
  • خرابی المنت گرمایشی
  • معیوب شدن فیوز حرارتی
  • ایراد در ترموستات دستگاه
  • خرابی برد کنترل

قطعی جریان برق اسپرسوساز

یکی از دلایل گرم نکردن اسپرسوساز بوش، قطعی جریان برق است. این دستگاه برای داشتن عملکرد مناسب به انرژی الکتریکی و جریان برق مناسب نیاز دارد. در صورت قطعی یا بروز مشکل در تامین برق، دستگاه روشن نمی شود و بدون استفاده می ماند.

علت قطع شدن جریان برق دستگاه و راه حل رفع آن

  • جدا شدن دو شاخه دستگاه از پریز برق: مطمئن شوید دو شاخه به درستی به پریز وصل شده، پریز سالم است و برق دارد.
  • پیچ خوردگی، پارگی یا خراب شدن کابل: اگر مشکلی برای کابل برق دستگاه پیش آمده از تعمیرکار متخصص بخواهید که آن را تعویض کند.
  • نوسانات برق: برای محافظت از اسپرسو ساز بوش در برابر نوسانات برق و اتصال کوتاه از محافظ استفاده کنید.
  • سوختن محافظ دستگاه: اگر محافظ برق دستگاه خراب شده آن را عوض کنید.

خرابی کلیدها

کلیدهای دستگاه اسپرسوساز ممکن است پس از مدتی به دلیل استفاده مداوم، فرسوده یا خراب شوند. در نتیجه دستگاه روشن نمی شود یا در حین کار خاموش می شود. در این حالت کارکرد طبیعی دستگاه مختل شده و نمی تواند آب را گرم کند. در صورت بروز این مشکل از تعمیرکار مجرب بخواهید که کلیدها را تعمیر یا تعویض نماید.

تجمع بیش از حد رسوب

علت دیگر گرم نشدن آب و سرد بودن قهوه در اسپرسوساز بوش، ایجاد رسوب در دستگاه است. تجمع رسوب نه تنها طعم نوشیدنی را تغییر می دهد بلکه بر عملکرد آن نیز تاثیر منفی می گذارد.

اگر تامین جریان برق مشکل ندارد و سیستم گرمایشی به درستی کار می کند اما همچنان دستگاه گرم نمی کند، احتمال تجمع رسوبات آهکی در مدار دستگاه وجود دارد. رسوب مانع از رسیدن به دمای ایده آل می شود. برای رفع مشکل، باید دستگاه رسوب زدایی شود.

در صورتیکه با این کار آشنایی ندارید، پیشنهاد می کنیم مطلب “نحوه جرمگیری اسپرسوساز و قهوه ساز بوش” را مطالعه کنید و برای این کار حتما از مایع و قرص جرمگیر مخصوص اسپرسوساز استفاده کنید.

خرابی المنت گرمایشی

در دستگاه اسپرسوساز برای تبدیل جریان الکتریکی به انرژی گرمایی، قطعه ای به نام المنت حرارتی یا گرمایشی وجود دارد. المنت حرارتی جریان برق ورودی به دستگاه را دریافت کرده و با تبدیل آن گرما، دمای آب را به مقدار مورد نظر می رساند. بنابراین اگر اسپرسوساز بوش گرم نمی شود، ممکن است المنت آن از کار افتاده باشد.

المنت گرمایشی قابل تعمیر نیست، اما با تعویض آن می توان مشکل گرم نشدن دستگاه را رفع کرد.

معیوب شدن فیوز حرارتی

یکی دیگر از دلایل گرم نشدن آب در دستگاه اسپرسوساز، خرابی فیوزها است. هنگامی که المنت داغ می شود، فیوز وارد عمل شده و با قطع جریان برق به المنت آن را خاموش می کند. اگر این قطعه معیوب شود، برق به المنت نمی رسد و آب گرم نمی شود. معمولا آسیب دیدن فیوزها ناشی از اختلال در عملکرد ترموستات دستگاه است.

اگر فیوز اسپرسوساز سوخته یا کارکرد درستی ندارد باید آن را عوض کنید. دقت داشته باشید برای بررسی فیوزها حتما باید دستگاه را از برق جدا کنید.

ایراد در ترموستات

ترموستات یکی از قطعات اصلی اسپرسوساز و مسئول کنترل دمای دستگاه است. زمانی که دمای دستگاه بیش از حد بالا می رود، ترموستات دستگاه را خاموش می کند. مسلما با خرابی یا از کار افتادن ترموستات، عملکرد اسپرسوساز مختل می شود. در این حالت آب گرم نمی شود یا دمای آب بیش از حد بالا می رود.

بنابراین هنگام مواجهه با مشکل گرم نکردن اسپرسوساز بوش، یکی از قطعاتی که باید بررسی شود ترموستات دستگاه است.

اگر ترموستات قابلیت تنظیم شدن دارد آن را روی درجه مناسب قرار دهید. چنانچه مشکل رفع نشد، یعنی ترموستات خراب شده و باید آن را تعویض کنید.

خرابی برد الکترونیکی

برد الکترونیکی مهمترین قطعه در این دستگاه است که عملکرد تمام بخش ها را کنترل می کند. اگر همه موارد بالا را چک کردید و مشکلی وجود نداشت، برای یافتن علت گرم نکردن، باید سالم بودن برد را بررسی کنید. تعمیر یا تعویض برد کنترل، آخرین مرحله در یافتن علت سرد بودن آب اسپرسوساز است.

توصیه می شود عیب یابی، تعویض برد و تعمیر اسپرسوساز بوش را به تکنسین متخصص و حرفه ای بسپارید.

عیب یابی و تعمیر گرم نکردن اسپرسوساز بوش

عیب یابی و یافتن علت گرم نشدن دستگاه اسپرسوساز حساسیت بالایی دارد و نیازمند بررسی اجزای مختلف است. توصیه مس شود برای جلوگیری از آسیب بیشتر به دستگاه انجام اینکار را به تکنسین مجرب و مراکز مجاز تعمیر لوازم خانگی بوش بسپارید.

پایدار سرویس به عنوان نمایندگی خدمات پس از فروش بوش با در اختیار داشتن تکنسین حرفه ای و با تجربه آماده است که برای عیب یابی، تعمیر و تعویض قطعات اسپرسوساز بوش به شما کمک کند. کافی است با شماره 02141128 تماس بگیرید.

شماره تماس نمایندگی تعمیرات بوش

سوالات متداول

رایج ترین علت داغ نبودن اسپرسوساز بوش چیست؟

این مشکل معمولا به دلیل تجمع جرم و رسوب در دستگاه اتفاق می افتد و با رسوب زدایی رفع می شود. برای اینکار از حتما جرمگیر مخصوص استفاده کنید.

نحوه تست المنت حرارتی اسپرسوساز چگونه است؟

برای اینکار برق دستگاه را قطع کنید. سپس یک مولتی متر را به سیم دو سر المنت وصل کرده و عدد اهم را بخوانید.

چقدر طول می کشد تا دستگاه اسپرسوساز گرم شود؟

دستگاه اسپرسوساز دیگ بخار ندارد و به همین دلیل نسبت به دستگاه های قهوه ساز، قهوه را سریعتر و در حدود 2 تا 3 دقیقه آماده می کند.

0 / 5. 0

پایدار سرویس

نمایندگی تعمیرات و خدمات پس از فروش بوش. ارائه دهنده مطالب آموزشی برای افزایش آگاهی مصرف کنندگان لوازم خانگی Bosch در جهت استفاده صحیح و رفع ایرادات رایج بدون نیاز به تعمیرکار.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + 12 =