علت نشت نمک در ماشین ظرفشویی بوش

آیا می دانید علت نشت نمک در ماشین ظرفشویی بوش چیست؟ چگونه می توان این مشکل را رفع کرد؟

نشت نمک در ظرفشویی بوش باعث می شود سختی آب گرفته نشود. وجود سختی در آب مورد استفاده در ظرفشویی موجب تمیز نشدن ظروف و ایجاد خط و خش و کدر شدن آنها شده به مروز در عملکرد دستگاه اختلال ایجاد می کند.

وجود سفیدک روی ظروف و برفک در کف ماشین ظرفشویی بوش از جمله عواقب نشت نمک در ظرفشویی است.

نشانه های نشت نمک در ماشین ظرفشویی بوش

از کجا بدانیم که نشت نمک در ماشین ظرفشویی بوش وجود دارد؟ برخی علائم و نشانه ها هنگام شستن ظروف در ماشین ظرفشویی وجود دارد که دلیل آن ها ممکن است نشت نمک باشد. اگر با این علائم در ماشین ظرفشویی بوش مواجه شدید باید به عملکرد نمک در دستگاه شک کرده و بررسی کنید که نشت نمک وجود دارد یا خیر! مهمترین این نشانه ها عبارتند از:

  • تمیز نشدن ظروف
  • سفیدک زدن ظروف
  • کدر شدن ظروف
  • ایجاد خط و خش روی ظروف
  • وجود رسوبات آهکی در اسپری آبپاش یا مسیر لوله تخلیه
  • وجود برفک یا سفیدک در کف ماشین ظرفشویی بوش
  • روشن ماندن آلارم نمک ماشین ظرفشویی بوش

دلایل نشت نمک در ماشین ظرفشویی بوش

موارد زیر مهمترین دلایل نشت نمک در ماشین ظرفشویی بوش هستند.

بسته نبودن درپوش محفظه نمک ماشین ظرفشویی بوش

اولین دلیل نشت نمک در ماشین ظرفشویی بوش می تواند درست بسته نشدن درب محفظه نمک باشد. درب کامل بسته نشده، درب مخزن دچار تغییر شکل شده یا واشر درب خراب است.

برای رفع مشکل کافی است درب مخزن را باز کرده و به درستی ببندید و اگر درب دفرمه شده یا واشر آن خراب است، درب یا واشر را تعویض نمایید.

پر کردن بیش از حد مخزن نمک ظرفشویی بوش

یکی دیگر از دلایل نشت نمک در ماشین ظرفشویی بوش پر کردن بیش از حد محفظه نمک است. هنگام ریختن نمک در محفظه مخصوص آن توجه داشته باشید که نمک نباید ار لبه مخزن بیرون بریزد. پر کردن بیش از حد مخزن نمک باعث نشت نمک، زنگ زدگی اجزای ماشین ظرفشویی و سوراخ شدن محفظه شستشو خواهد شد.

برای رفع مشکل در این حالت، باید به اندازه کافی و نه بیشتر در مخزن مخصوص نمک بریزید. توصیه می شود برای جلوگیری از نشت نمک، از قیف برای ریختن نمک در مخزن استفاده کنید و اجازه دهید حدود دو سانتیمتر در بالای مخزن نمک خالی بماند.

پیشنهاد می کنیم مطلب “علت ماندن کف در ماشین ظرفشویی بوش” را مطالعه کنید.

ایراد فنی و خرابی مخزن نمک

اگر به اندازه مناسب نمک در محفظه مخصوص ریخته و درب آن را به درستی بسته اید اما باز هم نشت نمک وجود دارد احتمال محفظه نمک ماشین ظرفشویی بوش یا درب آن دچار نقص فنی و ایراد شده است.

در این صورت برای رفع مشکل نشت نمک در ماشین ظرفشویی بوش، محفظه نمکی که سوارخ شده یا ایراد فنی دارد باید تعویض شود.

عیب یابی و تعویض مخزن نمک ماشین ظرفشویی بوش را به تعمیرکاران حرفه ای سرویس بوش بسپارید.

نکات مهم برای جلوگیری از نشت نمک در ماشین ظرفشویی Bosch

  • به اندازه کافی در مخزن مخصوص ظرفشویی بوش نمک بریزید. به طوری چند سانتی متر بالای مخزن فضای خالی باقی بماند.
  • بعد از ریختن نمک در محفظه مخصوص آن را هم بزنید.
  • بعد از اضافه کردن نمک، درب مخزن را به درستی ببندید.
  • نمک ماشین ظرفشویی با نمک طعام فرق دارد. هیچ گاه در محفظه نمک دستگاه نمک طعام یا پودر شوینده نریزید.
  • برای افزایش طول عمر دستگاه و شستشوی بی عیب و نقص ظروف همواره محصولات با کیفیت و برندهای معتبر نمک ماشین ظرفشویی استفاده نمایید.
  • درصورت استفاده از قرص ماشین ظرفشویی همه کاره و حاوی نمک ظرفشویی دیگر نیازی به استفاده از نمک در ماشین ظرفشویی بوش وجود ندارد.
  • هنگامی که نمک ماشین ظرفشویی به اتمام برسد چراغ مربوط به آن روشن خواهد شد. در این زمان نمک مخصوص را درون محفظه نمک اضافه کنید.

پیشنهاد می کنیم مطلب “علت روشن شدن چراغ های ظرفشویی بوش” را مطالعه کنید.

کاربرد نمک در ماشین ظرفشویی بوش

دلیل استفاده از نمک در ماشین ظرفشویی Bosch گرفتن سختی آب و شستشوی هرچه بهتر ظروف است.

برخی افراد از کدر و مات شدن ظروف هنگام شستشو با ماشین ظرفشویی بوش شکایت دارند و فکر می کنند دستگاه آن ها دچار مشکل شده است. اما واقعیت این است که کدر شدن ظروف به دلیل وجو رسوبات و املاح در آب است و ربطی به عملکرد دستگاه ندارد.

به عبارت دیگر ماشین ظرفشویی بوش شما سالم است و تنها باید به دنبال رفع سختی آب باشید. نمک مخصوص ماشین ظرفشویی بوش راه حل قطعی گرفتن سختی آب است. این نمک املاح و رسوبات موجود در آب را از بین برده و از کدر و مات شدن ظروف و ایجاد خط و خش روی آن ها در حین شستشو جلوگیری می کند.

در ماشین ظرفشویی بوش یک دریچه در دار برای ریختن نمک ظرفشویی تعبیه شده است. نمک در کاشین ظرفشویی بوش در 5 دقیقه آخر برنامه شستشو رزین موجود در دستگاه را شستشو داده و آن را برای استفاده های بعدی احیا می کند.

همین نمک ظرفشویی گاهی به دلایل مختلف نشت کرده و مشکلاتی را ایجاد می کند. برای علت یابی نشت نمک در ماشین ظرفشویی بوش با سرویس بوش تماس بگیرید. (41128-021)

نحوه استفاده از نمک در ماشین ظرفشویی بوش

اگر به تازگی ماشین ظرفشویی بوش را خریداری کرده اید و برای اولین بار می خواهید از آن استفاده کنید، دو لیوان نمک مخصوص ماشین ظرفشویی بوش را در یک لیتر آب حل کرده و دورن محفظه نمک بریزید.

برای دفعات بعد نیازی به حل کردن نمک در آب نیست و باید نمک خشک را درون محفظه مخصوص بریزید. برای آشنایی بیشتر مطلب نحوه ریختن نمک در ظرفشویی بوش را مطالعه کنید.

چرا نمک ماشین ظرفشویی بوش زود تمام می شود؟

میزان مصرف نمک به درجه سختی آب منطقه بستگی دارد. هرچه سختی آب بیشتر باشد نمک مصرفی ماشین ظرفشویی بوش نیز بیشتر خواهد بود. با این حال اگر احساس می کنید نمک ماشین ظرفشویی بوش زود تمام می شود موارد زیر را بررسی کنید:

  • نشت نمک در ماشین ظرفشویی بوش
  • تنظیم صحیح درجه نمک در ماشین ظرفشویی بوش
  • خرابی شیر برقی مخزن نمک ماشین ظرفشویی بوش

علت وجود آب در مخزن نمک ماشین ظرفشویی بوش

با شروع به کار ماشین ظرفشویی بوش اب از مخزن نمک عبور می کند تا سختی آن گرفته شود. پس از اتمام فرآیند شستشو آب مخزن تخلیه می شود. بنابراین وجود مقداری آب در محفظه نمک ماشین ظرفشویی بوش کاملا طبیعی است و جای نگرانی ندارد.

کلام آخر

نمک ماشین ظرفشویی نقش مهمی در عملکرد صحیح دستگاه، شستشوی کامل ظروف، حفظ سلامت و افزایش طول عمر ماشین ظرفشویی بوش دارد. یکی از مشکلاتی که ممکن است در رابطه با نمک در ماشین ظرفشویی پیش آید مسئله نشت نمک است.

ایجاد خط و خش و کدورت روی ظروف و سفیدک زدن کف حفظه دستگاه از جمله علائم نشت نمک در ماشین ظرفشویی بوش است.

چنانچه با استفاده از موارد ذکر شده در این مقاله نتوانستید مشکل را رفع نمایید، برای عیب یابی، سرویس و تعمیر ظرفشویی بوش با سرویس بوش تماس بگیرید. (41128-021)

5 / 5. 1

پایدار سرویس

نمایندگی تعمیرات و خدمات پس از فروش بوش. ارائه دهنده مطالب آموزشی برای افزایش آگاهی مصرف کنندگان لوازم خانگی Bosch در جهت استفاده صحیح و رفع ایرادات رایج بدون نیاز به تعمیرکار.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − چهار =