کدهای خطا در ماکروفر بوش

ارورهایی که ماکروفر بوش به شما نشان می دهد، حاکی از وجود یک ایراد داخلی در دستگاه است. آشنایی با معنی و علت هر یک از این کدهای خطا کمک می کند که به سرعت بتوانید مشکل دستگاه را یافته و به شیوه مناسب آن را حل کنید. در ادامه لیست ارورهای ماکروفر بوش و نحوه رفع آن ها را باهم مرور می کنیم.

ارور DE0

این ارور به حالت فروشگاهی یا دمو معروف است و زمانی که برای اولین بار دستگاه را روشن می ‌کنید با آن مواجه می ‌شوید.

برای رفع DE0 مراحل زیر را دنبال کنید:

  • کلیدهای stop و start به طور همزمان فشرده و آنقدر نگه دارید تا که عدد ۱ روی صفحه نمایش ظاهر شود.
  • کلید استارت را زده و منتظر بمانید تا علامت فلاش روی صفحه نمایش نشان داده شود.
  • ولوم را بچرخانید تا off را روی نمایشگر ببینید.
  • با فشردن استارت تنظیمات انجام شده را ذخیره کنید.

ارور M

ارور M همانند ارور DE0 یک حالت دمو نمایشگاهی است و ربطی به سلامت ماکروفر ندارد. برای رفع این کد و تغییر حالت دستگاه این مراحل را انجام دهید.

  • دو کلید START و STOP را همزمان فشرده و آنقدر نگه دارید که عدد 1 را روی نمایشگر ببینید.
  • دکمه START را بزنید تا ON به حالت چشمک زن روی صفحه نمایش نمایان شود.
  • ولوم را بچرخانید تا OFF ظاهر شود.
  • با زدن دکمه START تنظیماتی که انجام داده‌اید را ذخیره کنید.

ارور E3

این کد خطا را معمولا زمانی می بینید که درب ماکروویو بوش به سختی باز می شود. تنها کاری که باید انجام دهید این است که دستگاه را به مدت 30 ثانیه خاموش کرده و مجددا روشن کنید. اگر ارور رفع نشده بود، برای بررسی دستگاه توسط تعمیرکار، با نمایندگی تعمیرات بوش تماس بگیرید.

ارور H95 و ارور E723

ارورهای H95 و E723 نشان دهنده بسته نبودن درب ماکروفر بوش هستند. در صورت مشاهده هر یک از این کدها برای رفع آن درب دستگاه را باز کرده و دوباره ببندید. اگر خطا رفع نشد احتمال خرابی میکروسوئیچ درب یا زبانه وجود دارد. از یک تعمیرکار حرفه ای بخواهید ماکروفر شما را بررسی کرده و قطعات معیوب را تعمیر یا تعویض کند.

ارور ER1

ایراد و خرابی سنسور دما در ماکروفر بوش با ارور Er1 نشان داده می شود. خرابی این قطعه پخت غذا را تحت اثیر قرار می دهد. پس هر چه سریعتر به فکر بررسی و تعویض سنسور معیوب باشید.

ارور ER2

این کد خطا مربوط به سیستم برق و مدار اتصال برق ورودی دستگاه یا همان برد الکترونیکی ربط دارد. به منظور رفع این ارور، اتصالات منبع تغذیه و برد ماکروفر را بررسی کنید. سپس جریان برق در این بخش ها چک کنید و مطمئن شوید که در محدوده نرمال قرار دارد. انجام اینکار باید توسط تعمیرکار انجام شود.

ارور ER3

زمانی که دمای ماکروفر بوش خیلی بالا می رود ارور Er3 روی صفحه نمایش ظاهر می شود. دمای بالا ممکن است به دستگاه آسیب جدی وارد کند. پس سریعا آن را خاموش کنید. برای استفاده مجدد، صبر کنید تا دستگاه کاملا خنک شود.

ارور ER4

این کد خطا را زمانی روی دستگاه می بینید که دمای داخلی دستگاه از دمایی که شما تنظیم کرده‌اید بالاتر رفته است. برای پیشگیری از آسیب به دستگاه، آن را خاموش کنید. درب ماکروفر را باز کرده و صبر کنید تا خنک شود. حال دستگاه را روشن کنید و عملکرد فن را ببینید. اگر فن کار نمی کند از یک تعمیرکار بخواهید ماکروفر شما را بررسی کند.

ارور ER6

کد Er6 به معنای ایراد و خرابی قفل درب ماکروویو بوش است که باید توسط تعمیرکار تعمیر یا تعویض شود.

ارور ER8

خطای ER8 از از جمله مهمترین ارورهای ماکروفر بوش است که باید به طور تخصصی بررسی و برطرف شود. این ارور نشان دهنده مشکل در مدارد الکترونیکی اصلی دستگاه است.

ارور ER11

اگر شاهد نمایش ارور ER11 روی دستگاه هستید احتمالا یکی از دکمه های دستگاه گیر کرده یا دکمه ای را بیش از 10 ثانیه به حالت فشرده نگه داشته اید.

چرب بودن فضای آشپزخانه و فشردن دکمه های ماکروفر با دستان چرب و کثیف، باعث می شود دکمه های دستگاه حالت چسبندگی پیدا کرده و عملکرد درستی نداشته باشند. برای رفع خطا سعی کنید لایه های چربی و کثیفی اطراف کلیدها را تمیز کرده و مطمئن شوید که هیچ یک از آن ها گیر نکرده است. اگر با این کار ارور رفع نشد، احتمالا لایه چربی و مواد چسبنده به پشت پنل سرایت کرده و باعث نمایش ارور ER 11 شده است. در این صورت باید دستگاه توسط تعمیرکار باز و بررسی شود.

ارور ER18

ان ارور نشان دهنده مشکل فنی در برد الکترونیکی، مدارهای داخلی، سیم کشی یا سایر اجزای داخلی بوده و یکی از مهمترین ایراداتی است که باید هرچه سریعتر توسط تعمیرکاری که دانش و تجربه بالایی دارد، رفع شود.

ارور E115

این خطا به معنای داغ بودن دستگاه است. برای رفع ارور کافی است ماکروفر را خاموش کرده و منتظر بمانید تا سرد شود.

ارور E305

خطای E305 به دلیل عدم برقراری ارتباط بین پایه ها ظاهر می شود. معمولا با یک بار خاموش و روشن کردن دستگاه ارور برطرف خواهد شد.

ارور E011

نمایش این ارور به معنای گیر کردن یکی از دکمه های دستگاه و وجود اتصال پیوسته با کنترل پنل است. برای رفع مشکل ابتدا دستگاه را خاموش کنید، سپس همه دکمه ها را فشار دهید. این ایراد ممکن است به دلیل نشت آب یا گرد و غبار و کثیفی بیش از حد پیش آمده باشد. کلیدها را با پارچه خشک تمیز کنید. اگر خطا همچنان وجود دارد با تعمیرکار بوش تماس بگیرید.

برای رفع ارورها و یا تعمیر ماکروفر بوش با پایدار سرویس تماس بگیرید. (تلفن تماس : 02141128)

سوالات متداول

1 – کدام یک از ارورهای ماکروفر بوش باید توسط تعمیر کار بررسی و رفع شود؟

ارورهایی مانند ER2 و ER18 که مربوط به ایراد در برد دستگاه است حتما باید توسط تعمیرکار بررسی شود.

2 – در صورت بالا رفتن دمای ماکروفر بوش و ظاهر شدن ارور چکار کنیم؟

هنگام مشاهده ارورهای مربوط به بالا رفتن دما، سریعا دستگاه را خاموش کرده و قبل از استفاده مجدد اجازه دهید که کاملا خنک شود.

3 – ارور M چه زمانی در ماکروفر بوش نشان داده می شود؟

زمانی که برای اولین بار دستگاه خود را روشن می کنید این خطا را مشاهده می کنید. برای رفع آن به دفترچه راهنمای دستگاه مراجعه کرده یا مراحل گفته شده در این مقاله را انجام دهید.

4 – خرابی قفل درب با چه ارورهایی قابل تشخیص است؟

ارورهای ER6، E723 و H95 مربوط به خرابی قفل و میکروسوئیچ درب هستند.

0 / 5. 0

پایدار سرویس

نمایندگی تعمیرات و خدمات پس از فروش بوش. ارائه دهنده مطالب آموزشی برای افزایش آگاهی مصرف کنندگان لوازم خانگی Bosch در جهت استفاده صحیح و رفع ایرادات رایج بدون نیاز به تعمیرکار.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + 16 =