علت سوختن غذا در ماکروفر بوش

علت سوختن غذا در ماکروفر بوش چیست؟ امروزه ماکروفرهای رومیزی کوچک با قابلیت های فراوان برای پخت و گرم کردن انواع غذا در مدت زمان کوتاه و یخ زدایی نان و مواد غذایی منجمد به یکی از وسایل ضروری و روتین در اغلب منازل تبدیل شده اند. به طوری که خرابی یا اختلال در عملکرد این وسیله میتواند دردسر ساز باشد.

یکی از مواردی که هنگام استفاده از ماکروفر BOSCH ممکن است با آن مواجه شوید، سوختن غذا می باشد. برای یافتن علت سوختن غذا در ماکروفر بوش و راه حل رفع این مشکل تا پایان با ما همراه باشید.

چنانچه با مطالعه این مطلب نتوانستید مشکل ماکروفر بوش خود را حل کنید، برای مشاوره و درخواست اعزام تعمیرکار متخصص تعمیر ماکروفر بوش با شماره 02141128 سرویس بوش تماس بگیرید.

مرکز تماس سرویس بوش

چرا غذا در ماکروفر بوش می سوزد؟

یکی از مشکلات استفاده از ماکروفر، مایکروویو یا سولاردام سوختن غذا در آنهاست. اگر مدتی بعد از قرار دادن غذا در ماکروفر، بوی سوختگی غذا حس کردید یا متوجه شدید غذای شما در ماکروفر بوش سوخته است دلیل آن را در موارد زیر جستجو کنید.

تنظیم زمان و برنامه ماکروفر بوش

اولین علت سوختن غذا در ماکروفر بوش تنظیم زمان و برنامه نامناسب برای پخت، گرم کردن یا یخ زدایی مواد غذایی است. هنگام قرار دادن غذا در ماکروفر، مایکروویو یا سولاردام با توجه به نوع غذا برنامه پخت و پز و زمان پخت مناسب را برای دستگاه تنظیم کنید تا با مشکل سوختن غذا در ماکروفر بوش مواجه نشوید. برنامه مناسب برا می توانید با توجه به دفترچه راهنمای دستگاه خود انتخاب و تنظیم نمایید.

استفاده از ظروف فلزی و چینی در ماکروفر بوش

هر نوع ظرفی را نمی توان برای پختن و گرم کردن غذا در ماکروفر قرار داد. به عنوان مثال ظروف فلزی، فویل، آلومینیوم، ظروف چینی لب پر شده و ظروفی که در تزیین آن ها از آب طلا استفاده شده است نباید در ماکروفر مورد استفاده قرار گیرند.

این نوع ظروف باعث آتش سوزی و سوختن غذا در مایکروویو، سولاردام و ماکروفر شده و به خود دستگاه نیز آسیب وارد می کنند. بهتر است برای طبخ غذا در ماکروفر بوش از ظروف مخصوص و مناسب استفاده شود.

خرابی قطعات ماکروفر بوش

خرابی برخی قطعات ماکروفر از جمله دلایل سوختن غذا در ماکروفر بوش است. مثلا خرابی لامپ مگنترون در ماکروفر و مایکروویو باعث می شود امواج زیاد و بدون هدایت ساطع شده و با گرم شدن بیش از حد محفظه داخلی دستگاه، غذا در ماکروفر بسوزد. برای رفع این مشکل دستگاه شما باید توسط تعمیرکار مجرب تعمیرات ماکروفر بوش بررسی و تعمیر شود.

نبودن مولکول های آب در غذا

مایکروویو و سولاردام با تولید امواج الکترومغناطیس و ایجاد گرما موجب نوسان مولکول های آب داخل غذا و گرم شدن و پختن غذا می شوند. لذا اگر مواد غذایی که داخل دستگاه قرار می گیرد فاقد رطوبت باشد غذا می سوزد یا خشک و برشته می شود.

بنابراین برای پیشگیری از سوختن غذا در ماکروفر، مایکروویو و سولاردام از گذاشتن مواد غذایی خشک و بدون رطوبت در آن ها خودداری کنید.

چه غذاهایی را نباید در ماکروفر گذاشت؟

  • تخم مرغ خام با پوست: قرار دادن تخم مرغ خام با پوست داخل ماکروفر باعث می شود بخار درون تخم مرغ جمع شده و تخم مرغ متلاشی شود. این کار به ماکروفر شما آسیب می رساند.
  • لیوان آب: جوشاندن آب داخل لیوان در ماکروفر کاری راحت اما خطرناک است. زمانی که لیوان آب برای جوشاندن در ماکروفر قرار می گیرد دمای آن بیش از حد بالا رفته و بعد از خارج کردن از دستگاه و افزودن چای یا قهوه ممکن است سر رفته یا حتی منفجر شود.
  • برنج خام: برنج خام باکتری های مضری را به همراه دارد که با اشعه ماکروفر و مایکروویو از بین نمی رود. لذا پختن برنج خام در ماکروفر ممکن است موجب مسمومیت غذایی شود و بهتر است از این کار اجتناب کنید.
  • نان: هنگام گرم کردن نان در ماکروفر، گلوتن، نشاسته و قند موجود در آن به امواج واکنش نشان داده و باعث می شوند نان بعد از خنک شدن بسیار خشک و سفت شود.
  • سوسیس و کالباس و سایرگوشت های فرآوری شده: گرم کردن انواع گوشت های فرآوری شده در ماکروفر، سولاردام یا مایکروویو باعث تولید اکسید کلسترول در آن می شود که از کلسترول ضرر بیشتری دارد و باعث بیماری های قلبی می شود.
  • سبزیجات برگ دار و میوه ها: گذاشتن میوه تازه یا یخ زده و سبزیجات برگ دار به ویژه کلم پیچ در ماکروفر باعث جرقه شدن و آسیب به دستگاه می شود. همچنین مایکروفر بیشتر مواد معدنی و مغذی میوه و سبزیجات را از بین می برد.
    سبزیجاتی مانند فلفل تند نیز در ماکروفر باعث ایجاد دود و آزاد شدن مواد شیمیایی تند و سوختن ماکروفر خواهد شد.
  • هر غذایی که قبلا یکبار گرم شده: با هر بار گرم کردن غذا در ماکروفر کیفیت و ارزش غذایی آن تا حدی کاهش می یابد. بنابراین هر غذا را بیش از یکبار در ماکروفر گرم نکنید. همچنین گرم کردن مجدد سیب زمینی و قارچ پخته و سرخ شده در ماکروفر باعث تولید مواد سمی و مضر خواهد شد.
  • سس گوجه فرنگی: قرار دادن سس گوجه فرنگی در ماکروفر باعث تمایل به حرکت ذرات آن می شود. این حرکت ذرات بر خلاف غلظت سس است. در نتیجه فشار در لایه های زیرین سس تجمع یافته و به لایه های بالایی منتقل می شود.
    این فرآیند موجب پاشیده شدن سس در فضای داخلی ماکروفر و آسیب به قطعات آن خواهد شد. بنابراین برای گرم کردن سس گوجه فرنگی هرگز آن را داخل ماکروفر قرار ندهید.
  • روغن های پخت و پز: روغن های پخت و پز مانند روغن زیتون و کنجد به دلیل خاصیت مولکول هایشان در ماکروفر داغ نمی شوند. لذا ماکروفر گزینه مناسبی برای گرم کردن روغن نیست.

4 / 5. 2

پایدار سرویس

نمایندگی تعمیرات و خدمات پس از فروش بوش. ارائه دهنده مطالب آموزشی برای افزایش آگاهی مصرف کنندگان لوازم خانگی Bosch در جهت استفاده صحیح و رفع ایرادات رایج بدون نیاز به تعمیرکار.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − دو =