تعمیر و نگهداری بخارشوی بوش

یکی از وسایل نظافتی و بسیار پرکاربرد منزل، بخارشو است که علاوه بر نظافت سطوح، وظیفه میکروب زدایی را هم بر عهده دارد. بخارشو ها هم مانند سایر لوازم خانگی ممکن است دچار معایب و مشکلاتی شود که برخی از آنها بدون نیاز به تعمیرکار قایل رفع است و با داشتن حداقل اطلاعات می توان آنها را برطرف کرد.

مشکلات رایج در بخارشوی بوش

1 – کار نکردن اسپری بخار و نچرخیدن برس ها

معایب و مشکلات بخارشوی ها معمولا شامل چند مورد است که یکی از آنها، توقف اسپری بخار و چرخش برس ها است که علت آن آسیب دیدن یا از بین رفتن تسمه بخارشوی است که پس از تعویض تسمه این مشکل رفع می شود.

2 – کم شدن مکش در بخارشوی بوش

مکندگی کم از دیگر خرابی های بخارشو ها است که دلیل آن به چند مورد مربوط می شود؛ ممکن است نازل و انصالات به درستی وصل نشده اند و یا واشر آسیب دیده باشد که باید تعویض شود، همچنین ممکن است درب مخزن به درستی نصب نشده باشد؛ و در نهایت پر بودن مخزن و آبهای آلوده ممکن است باعث کاهش مکندگی بخارشوی شود.

گرفتگی اتصالات هم ممکن است بر مکش دستگاه تاثیرگذار باشد که در این صورت باید تمامی اتصالات را بررسی کرده و آنها را پس از جدا کردن از هم با آب گرم بشویید. زاویه اتصالات را تغییر داده و مطمئن شوید فشار کافی برای مکش خوب را دارد.

تمیز نکردن یکی از اصلی ترین خرابی های این دستگاه است که ممکن است به علت خالی بودن مخزن آب بخارشوی و محلول شوینده باشد.

علت دیگر این مشکل خرابی پمپ است که باید جریان برق را به مدت یک دقیقه قطع کرد، سپس دستگاه را روشن کرده و ماشه را نگهدارید. کثیف بودن فیلتر هم یک دلیل دیگر برای تمیز نکردن بخارشوی است که باید فیلتر را طبق راهنمای دستگاه خارج کرده و پس از شستشو، مجددا نصب نمایید.

3 – خارج نشدن بخار از دستگاه

از شایع ترین خرابی ها در بخارشو، عدم تولید بخار است، که در این حالت ممکن است المنت گرم کننده دستگاه آسیب دیده باشد. وظیفه المنت گرم کردن آب و ایجاد بخار برای اسپری کردن است.

پیشنهاد می کنیم مطلب “تعمیر و نگهداری سرخ کن بوش” را مطالعه کنید.

سرویس و نگهداری دوره ای بخارشوی بوش

بخارشوی بوش یکی از محصولات با کیفیت و مرغوب است که به دلیل قدرت بخار آن، برای تمیز کردن سطوح مختلف خانه و حتی در بخش صنعتی نیز استفاده می‌شود. در ادامه چند مورد از موارد تعمیر و نگهداری بخارشوی بوش را برای شما توضیح می‌دهیم:

1 – پاک کردن فیلتر

برای اینکه بخارشوی بوش به صورت بهینه عمل کند، فیلتر آن باید هربار پس از استفاده پاک شود. برای پاک کردن فیلتر از آب جاری استفاده کنید.

2 – استفاده از آب مناسب

برای ایجاد بخار مطلوب، بهتر است از آب مناسب استفاده شود. از آب نرم استفاده کنید و در صورت استفاده از آب سخت، از فیلتر مناسب استفاده کنید.

3 – تفکیک آب و الکتریسیته

با توجه به اینکه بخارشوی بوش از الکتریسیته برای ایجاد بخار استفاده می‌کند، باید توجه داشت که بخار را در مناطق دور از سوئیچ های برقی تولید کنید و از آب و التیام الکتریسیته اجتناب کنید.

4 – پاک کردن قسمت‌های خارجی

قبل از شروع استفاده از بخارشوی بوش، قسمت‌های خارجی آن را با یک حوله نرم پاک کنید. در صورت لزوم می‌توانید از محلول شوینده مناسب بهره بگیرید.

5 – استفاده از مواد شوینده مناسب

برای تمیز کردن سطوح مختلف از بخارشوی بوش، از مواد شوینده مناسب استفاده کنید و هرگز از مواد شوینده تیز و قوی استفاده نکنید.

6 – تعمیرات منظم

در صورتی که بخارشوی بوش شما مشکلی دارد، بهتر است تعمیرات آن را توسط تعمیرکار مجرب و با تجربه انجام دهید.

7 – خالی کردن مخزن بخار

پس از هربار استفاده، پیشنهاد می‌شود مخزن بخار بخارشوی بوش را خالی کنید تا از رسوبات و آلودگی‌های داخل آن جلوگیری شود.

برای تماس با نمایندگی تعمیرات بخارشوی بوش با شماره 41128-021 ارتباط بگیرید.

3.7 / 5. 7

تیم نویسندگان وبلاگ پایدار سرویس

هدف ما از ارائه این مطالب، افزایش آگاهی مصرف کنندگان لوازم خانگی Bosch در جهت استفاده صحیح و رفع ایرادات رایج بدون نیاز به تعمیرکار است. محتوای این وبلاگ حاصل تجربیات تکنسین و تعمیرکاران پایدار سرویس در پاسخ به سوالات و مشکلات پرتکرار مشتریان است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × چهار =