قفل شدن درب لباسشویی بوش (دلایل و راه حل بازکردن آن)

قفل شدن درب لباسشویی بوش یکی از مشکلاتی است که ممکن است برای لباسشویی بوش پیش آید. در این مقاله دلایل قفل شدن و روش های باز کردن قفل درب لباسشویی بوش را بررسی می نماییم. تا پایان با ما همراه باشید.

به طور معمول درب ماشین لباسشویی بوش با شروع چرخه شسشتو قفل شده و تا پایان شستشو قفل می ماند. پس از اتمام برنامه شستشو این قفل باز شده و امکان دسترسی به داخل مخزن لباسشویی فراهم می شود.

گاهی پیش می آید که پس از پایان شستشو قفل درب دستگاه باز نمی شود در این حالت معمولا ارور F35 یا E35 روی صفحه نمایش دستگاه ظاهر می شود. این بدان معناست که مشکلی در ناحیه قفل درب ماشین لباسشویی اتفاق افتاده است و باید به دنبال دلیل و رفع آن باشیم.

در صورتی که با مطالعه این مقاله نتوانسید مشکل قفل درب لباسشویی بوش را رفع نمایید با شماره 41128-021 تعمیرگاه پایدار سرویس (سرویس بوش) تماس بگیرید.

دلایل قفل شدن درب ماشین لباسشویی بوش

از جمله مهمترین علت های قفل شدن درب ماشین لباسشویی بوش می توان به موارد زیر اشاره نمود:

فعال بودن سیستم قفل کودک

یکی از دلایل اصلی قفل شدن و باز نشدن درب لباسشویی بوش فعال بودن سیستم قفل کودک است. با فعال بودن این سیستم حتی با پایان یافتن برنامه شستشو نیز درب لباسشویی قفل می ماند و باز نمی شود.

در این حالت لباسشویی هیچ ایراد و نقصی ندارد و تنها کافیست قفل کودک را غیر فعال کنید تا درب لباسشویی به راحتی باز شود.

باز کردن قفل کودک در مدل های مختلف لباسشویی بوش متفاوت است. برای کسب اطلاعات بیشتر، مطلب نحوه باز کردن قفل کودک لباسشویی بوش را مطالعه کنید.

مشکل در میکروسوییچ درب ماشین لباسشویی بوش

بروز خرابی و مشکل در میکروسوییچ درب ماشین لباسشویی بوش یکی از دلایل قفل شدن درب لباسشویی است. میکروسوییچ باعث می شود با شروع برنامه شستشو درب قفل شده و با پایان یافتن فرآیند شستشو قفل درب لباسشویی باز شود.

خرابی و بروز هر گونه ایراد در این قطعه یا گیر کردن زبانه میکروسوییچ باعث می شود با اتمام شستشو قفل درب باز نشود.

درصورتی که زبانه گیر کرده باشد، با زدن یک ضربه کوچک به درب لباسشویی یا با کمک ضامن دستی می توان درب را باز کرد. در هر صورت خرابی میکروسوییچ باید هرچه سریعتر توسط تکنسین ماهر تعمیر شود.

پیشنهاد می کنیم مطلب “دلیل روشن نشدن ماشین لباسشویی بوش” را مطالعه کنید.

شکستن دستگیره درب لباسشویی بوش

شکستگی یا شل شدن دستگیره یا فلاپی یکی دیگر از دلایل قفل شدن درب لباسشویی بوش است. در این حالت تنها راه برای رفع مشکل عوض کردن قفل درب و دستگیره لباسشویی بوش است.

این قطعه باید توسط تعمیرکار حرفه ای و با استفاده از قطعات اصلی بوش جایگزین شود. به این ترتیب مشکل قفل شدن درب لباسشویی بوش حل خواهد شد.

باز نشدن درب لباسشویی بوش به دلیل فعال بودن قفل حرارتی

قفل حرارتی در لباسشویی بوش وظیفه جلوگیری از گسترش گرما در دستگاه را دارد. این قفل باعث می شود بعد از پایان کار شستشو و تخلیه آب، درب لباسشویی تا دو دقیقه قفل بماند. بنابراین بعد از اتمام فرآیند شستشو چند دقیقه صبر کرده و سپس درب لباسشویی را باز کنید.

اگر با گذشت پنج دقیقه قفل درب باز نشد باید به دنبال سایر دلایل باز نشدن قفل درب لباسشویی بوش باشید. بهترین راه برای عیب یابی لباسشویی کمک گرفتن از کارشناس مجرب تعمیرات لباسشویی بوش است.

گیر کردن لباس بین درب و محفظه

گیر کردن لباس بین درب و محفظه می تواند باعث بروز مشکل و قفل شدن درب لباسشویی بوش شود. هنگام قرار دادن لباس ها درون دیگ لباسشویی و قبل از انتخاب و آغاز برنامه شستشو مطمئن شوید هیچ لباسی، به ویژه لباس های کوچک بین محفظه و درب وجود ندارد.

برای رفع این مشکل باید درب را توسط ضامن دستی باز کنید.

حجم زیاد لباس

قرار دادن لباس هایی با حجم زیاد و بیش از حد ظرفیت لباسشویی درون دیگ باعث می شود در پایان کار شستشو قفل درب لباسشویی بوش باز نشود.

همواره سعی کنی به اندازه مناسب و متناسب با ظرفیت لباسشویی لباس درون آن قرار دهید. حجم لباس اضافی علاوه بر قفل شدن درب لباسشویی باعث آسیب به سایر قسمت ها نیز می شود.

در این حالت نیز برای باز کردن درب ماشین لباسشویی از ضامن دستی استفاده نمایید.

عدم تخلیه کامل آب

تا زمانی که آب ماشین لباسشویی به طور کامل تخلیه نشود قفل درب لباسشویی باز نمی شود. عدم تخلیه آب می تواند به دلایل مختلف از جمله کامل نشدن برنامه شستشو انتخابی، مشکل در پمپ تخلیه، مسدود بودن مسیر تخلیه آب، گرفتگی فیلتر یا دلایل دیگر باشد.

در صورتی که برنامه شستشو کامل نشده باشد با انتخاب برنامه شستشو جدید می توان فرآیند شستشو را تکمیل کرد تا آب کاملا تخلیه شده و قفل درب باز شود.

در غیر این صورت باید باز بودن مسیر تخلیه را بررسی و فیلتر و مسیر تخلیه را تمیز نمود.

در صورت خرابی پمپ تخلیه و تخلیه نشدن آب لباسشویی بوش برای عیب یابی و تعمیر دستگاه حتما از تعمیرکار مجرب و متخصص کمک بگیرید و از هرگونه اقدام خودسرانه بپرهیزید.

قفل شدن درب به دلیل خرابی لولا

گاهی ممکن است لولای درب لباسشویی به دلیل قدیمی بودن، استفاده نادرست یا محل قرار گیری نامناسب  پوسیده شده یا پیچ هایش شل شود. در این حالت درب لباسشویی بوش قفل شده و باز نمی شود. برای رفع مشکل لازم است تکنسین ماهر قطعات معیوب را تعویض نماید.

قفل شدن درب لباسشویی به دلیل گرم شدن بیش از حد لباسشویی بوش

گرم شدن بیش از حد لباسشویی بوش به دلیل استفاده مکرر باعث از کار افتادن مدارهای دستگاه و باز نشدن قفل درب لباسشویی بوش می شود.

اگر هنگام باز کردن درب لباسشویی بعد از اتمام شستشو متوجه شدید درب لباسشویی بیش از حد گرم است مدتی صبر کنید تا درب سرد شود. با سرد شدن درب مشکل رفع شده و درب باز می شود.

برای پیشگیری از بروز مجدد این مشکل و سوختن مدارهای دستگاه از استفاده مداوم از ماشین لباسشویی بوش بپرهیزید.

کار عیب یابی و تعمیر لباسشویی بوش کاملا تخصصی بوده و لازم است این کار توسط کارشناسان متخصص و حرفه ای انجام شود.

مطالب این مقاله جهت آشنایی شما عزیزان با رایج ترین دلایل قفل شدن درب لباسشویی بوش است. بنابراین از هرگونه اقدام خودسرانه و بدون آگاهی برای تعمیر و رفع مشکل پیش آمده خودداری کرده و حتما با یکی از مراکز خدمات پس از فروش بوش تماس بگیرید.

شما عزیزان می توانید برای سرویس، عیب یابی و تعمیرات لباسشویی بوش خود توسط تعمیرکاران مجرب با پایدار سرویس (41128-021) تماس بگیرید.

 

4.3 / 5. 6

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × چهار =