تعمیر برد لباسشویی بوش

برد ماشین لباسشویی بوش یکی از مهمترین قطعات این دستگاه است که اگر مشکلی برای آن پیش آید، فرآیند شستشوی لباس ها طبق برنامه انتخابی به درستی انجام نمی شود. عیب یابی و تعمیر این قطعه کاری کاملا تخصصی و حرفه ای است که باید توسط تکنسین ماهر و آموزش دیده انجام شود. برای آشنایی با علائم خرابی و نحوه تعمیر برد ماشین لباسشویی بوش در ادامه با ما همراه باشید.

علت سوختن برد لباسشویی بوش

نوسانات برق

رایج ترین علت خرابی برد لباسشویی بوش نوسان برق است که باعث سوختن خازن ها، فیوزها و سایز قطعات الکترونیکی روی برد می شود. بهترین راه برای جلوگیری از آسیب نوسانات برق شهری به برد ماشین لباسشویی، استفاده از محافظ برق استاندارد برای دستگاه است.

نفوذ آب

نفوذ آب به داخل دستگاه یکی دیگر از دلایل سوختن برد لباسشویی بوش است. اگر آب و رطوبت به داخل لباسشویی نفوذ کند احتمال اتصالی در سیم پیچ های داخلی و سوختن برد وجود دارد. با بروز این اتفاق، بدنه لباسشویی دارای برق شده و خطر برق گرفتگی افراد را تهدید می کند. برای جلوگیری از بروز چنین مشکلی بهتر است لباسشویی به طور مرتب توسط تکنسین ماهر سرویس شود.

ضربه و فشار

آسیب دیدن برد لباسشویی در اثر ضربه و فشار معمولا هنگام جابجایی و حمل و نقل دستگاه رخ می دهد. وارد شدن هرگونه ضربه به بدنه ممکن است باعث خرابی و حتی سوختن برد شود.

خرابی سایر قطعات

یکی دیگر از دلایل رایج سوختن برد لباسشویی بوش، سوختن یا خرابی سایر قطعات دستگاه است. مثلا اگر قفل درب به دلیل استفاده نادرست دچار خرابی شده و تعمیر نشود، در نهایت منجر به آسیب دیدن برد و حتی سوختن این قطعه حساس می شود.

گرد و غبار و آلودگی

نفوذ گرد و غبار و تجمع آلودگی در قسمت های داخلی دستگاه می تواند به مرور باعث اتصالی سیم پیچ ها و خرابی اجزای تشکیل دهنده برد شده و سوختن این قطعه را در پی داشته باشد.

استفاده از مواد شوینده نامناسب

شاید برایتان عجیب باشد اما باید بدانید یکی از عواملی که می تواند به برد ماشین لباسشویی بوش صدمه بزند، استفاده از مواد شوینده و نرم کننده نامناسب در دستگاه است.

علائم خرابی برد ماشین لباسشویی بوش

برای تست برد لباسشویی بوش و تشخیص نیاز به تعمیر و یا تعویض این قطعه لازم است علائم و نشانه های خرابی برد را بشناسید. اگر لباسشویی شما مانند سابق کار خود را به درستی انجام نمی دهد باید به سالم بودن برد شک کنید. اقدام به موقع برای تعمیر برد شما را از نیاز به تعویض این قطعه نجات می دهد.

مهم ترین نشانه های سوختن برد لباسشویی بوش عبارتند از:

  • اجرای نادرست یا ناقص برنامه شستشو انتخابی
  • از کار افتادن پنل جلویی و دکمه های لباسشویی
  • خاموش شدن صفحه نمایش
  • روشن نشدن دستگاه
  • نمایش ارور E67 در نمایشگر دستگاه
  • گرم نشن آب و نمایش ارور E19
  • خاموش شدن ناگهانی لباسشویی بوش در حین شستشو یا خشک کردن لباس ها
  • قطع و وصل شدن پیوسته لباسشویی در حین کار
  • برق داشتن بدنه لباسشویی بوش
  • ایجاد سرو صدای گوش خراش
  • بوق زدن لباسشویی
  • تخلیه نکردن آب پس از شستشو

آیا برد لباسشویی بوش قابل تعمیر است؟

در مواردی که برد کنترل لباسشویی بوش آسیب جدی دیده یا سوخته باشد، متاسفانه قابل تعمیر نیست. در این حالت برای اینکه دستگاه همانند قبل عملکرد مناسبی داشته باشد باید برد را تعویض کرد. اما در صورتی که مشکل برد ناشی از خراب شدن خازن‌ ها یا فیوزها باشد می توان آن را تعمیر کرد. برای تشخیص اینکه برد فرمان لباسشویی قابل تعمیر است یا نه، دستگاه باید توسط تکنسین ماهر بررسی و عیب یابی شود.

لازم به ذکر است اگر در زمان مناسب برای تعمیر برد الکترونیکی لباسشویی اقدام شود، احتمالا بتوانید از خرابی بیشتر قطعه و آسیب به سایر بخش ها جلوگیری کنید. همچنین دیگر نیازی به تعویض برد نبوده و با صرف هزینه اندک برای تعمیرات، لباسشویی مانند روز اول کار می کند.

مراحل تعمیر برد ماشین لباسشویی بوش

تعمیر لباسشویی بوش کار تخصصی است و توصیه می شود انجام آن را به تکنسین مجرب نمایندگی رسمی تعمیرات بوش بسپارید. در صورتی که دانش و مهارت کافی در این زمینه را دارید، با کمک این راهنما می توانید برد کنترل لباسشویی را در محل تعمیر کنید.

قطع برق لباسشویی

قبل از انجام هر کاری برای حفظ ایمنی خود و دستگاه، لباسشویی را خاموش کرده و از برق بکشید.

خارج کردن برد لباسشویی

برای دسترسی به برد الکترونیکی و خارج کردن آن لازم است پنل بالایی را باز کرده و تمامی اتصالات برد را جدا کنید. هنگام خارج کردن برد مراقب باشید که ضربه، فشار یا آسیبی به آن وارد نشود.

تمیز کردن برد کنترل

برای بررسی بهتر و دقیق تر برد لازم است که کثیفی و آلودگی روی آن را تمیز نمایید. برای اینکار از پاک کننده های الکتریکی مخصوص استفاده کنید. زیرا تمیز کننده های اسیدی به برد آسیب می رسانند.

بررسی قطعات و اجزای برد

برای عیب یابی برد الکترونیکی و یافتن علت کار نکردن، تمامی اجزای آن را به دقت بررسی کنید. خرابی هر یک از قطعات می تواند در عملکرد این قطعه اختلال ایجاد کند. یکی از مهترین این بخش ها خازن ها هستند که ممکن است در اثر عوامل مختلف مانند نوسان برق سوخته باشند. برای تشخیص سالم بودن خازن ها شکل ظاهری آن را بررسی کنید. خازن سالم سطحی صاف و صیقلی دارد. هر گونه تغییر شکل ظاهری یا تا خوردگی خازن نشان دهنده معیوب بودن آن است و باید تعویض شود.

تعمیر برد

اکر مشکل از خازن ها، فیوزها و سیم کشی برد است، کافی است قطعه معیوب را شناسایی و جدا کنید و قطعه سالم را به جای آن روی برد قرار دهید.

تعویض برد

اگر برد لباسشویی کاملا سوخته است و قابل تعمیر نیست، باید اقدام به تعویض آن کنید. برای اینکار سوکت های برد سوخته را با پیچ‌گوشتی باز کرده، سپس برد جدید را جایگزین آن نمایید. قبل از جدا کردن سوکت ها، نحوه اتصال آن ها به برد را به خاطر بسپارید یا عکس بگیرید.

برای تهیه قطعات اورجینال و تعمیر لباسشویی بوش با پایدار سرویس تماس بگیرید.

شماره تماس نمایندگی تعمیرات بوش

تست عملکرد برد

بعد از تعمیر یا تعویض برد، پنل لباسشویی را نصب کرده و با اجرای یک برنامه شستشو، کارکرد لباسشویی را تست کنید.

آیا آی سی برد ماشین لباسشویی بوش قابل تعمیر است؟

IC یکی از اجزای برد الکترونیکی لباسشویی است که کار تقسیم وظایف مختلف بین سایر اجزا را انجام می دهد. اگر علت کار نکردن برد، سوختن آی سی باشد، باید برد را به طور کامل عوض کنید. زیرا IC قابل تعمیر نیست و فقط شرکت سازنده می تواند مشکل آی سی را رفع و آن را مجددا برنامه ریزی کند.

نقشه برد لباسشویی بوش

یکی از مهمترین ابزارها برای تعمیرات برد لباسشویی بوش، نقشه برد است. نقشه برد حاوی علائم اختصاری و نمادهایی است که با کمک آن می توان قطعات برد را تعویض و در صورت نیاز سیم کشی را تعمیر نمود. استفاده از نقشه برد ماشین لباسشویی بوش بدون آشنایی با این علائم اختصاری امکانپذیر نیست. تمامی تکنسین های پایدار سرویس با گذاراندن دوره های آموزشی و تجربه ای که دارند، به نقشه خوانی برد مسلط هستند و می توانند برد دستگاه شما را در کوتاه ترین زمان تعمیر کنند.

هزینه تعمیر برد لباسشویی بوش

هزینه تعمیر برد ماشین لباسشویی بوش به عوامل مختلفی مانند مدل دستگاه، نوع برد و علت خرابی آن بستگی دارد. در واقع بدون بررسی و عیب یابی دستگاه توسط تکنسین نمی توان هزینه دقیق را تعیین کرد. برای تهیه قطعات یا برد اورجینال لباسشویی بوش و اطلاع از قیمت ها با شماره 02141128 پایدار سرویس تماس بگیرید.

5 / 5. 1

پایدار سرویس

نمایندگی تعمیرات و خدمات پس از فروش بوش. ارائه دهنده مطالب آموزشی برای افزایش آگاهی مصرف کنندگان لوازم خانگی Bosch در جهت استفاده صحیح و رفع ایرادات رایج بدون نیاز به تعمیرکار.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 2 =