ارور E10 در لباسشویی بوش

کد خطای E10 در ماشین لباسشویی بوش به معنای وجود مشکل در میزان آب ورودی یا فشار آب است. این ارور زمانی نشان داده می شود که به دلیل ایراد در برخی قطعات، آبگیری لباسشویی به درستی انجام نشده و عدم هماهنگی بین المان های بخش آبگیری وجود دارد.

اگر می خواهید لباسشویی عملکرد مناسبی داشته باشد و شستشوی لباس ها به خوبی انجام شود، باید هرچه سریعتر برای رفع مشکل پیش آمده اقدام نمایید. در ادامه این مطلب به بررسی علت ارور E10 در لباسشویی بوش و نحوه رفع آن می پردازیم.

دلیل نمایش ارور e10 در لباسشویی bosch چیست؟

1 – بسته بودن شیر آب ورودی لباسشویی

اولین دلیل ظاهر شدن کد خطای e10 لباسشویی بوش باز نبودن شیر آب ورودی یا کمبود فشار آب ساختمان است. هنگام مواجهه با این ارور، ابتدا بررسی کنید که منبع آب وصل و شیر آب کاملا باز است و فشار مناسبی دارد.

2 – خرابی شیر برقی لباسشویی بوش

یکی دیگر از دلایل نمایش ارور E10 خرابی و معیوب بودن شیر برقی است. سوختن یا قطع شدن سیم پیچ، گرفتگی فیلتر ورودی آب، خرابی بخش ورودی و خروجی آب، هیدروسنسور، لاستیک دیافراگمی و پایانه های شیر برقی از جمله دلایل خرابی و از کار افتادن این قطعه هستند. در این حالت با تعمیر یا تعویض شیر برقی ارور e10 پاک می شود.

3 – خرابی هیدروستات

هیدروستات یکی از قطعات مهم و حساس لباسشویی بوش است که خرابی و از کار افتادن آن مشکلات مختلفی برای دستگاه به وجود می آورد. یکی از ایرادات ناشی از خرابی هیدروستات، اختلال در آبگیری لباسشویی و نمایش ارور ای10 است.

هیدروستات ممکن است به دلیل نوسان برق، پارگی دیافراگم، نفوذ آب یا گرفتگی حباب خراب شود. بنابراین هنگامی که با کد خطای e10 ماشین لباسشویی بوش مواجه می شوید، یکی از قطعاتی که توسط تکنسین تست و در صورت نیاز تعویض می شود، هیدروستات است.

4 – ایراد در برد کنترل لباسشویی بوش

برد الکترونیکی ماشین لباسشویی بوش مسئول کنترل و مدیریت تمامی بخش های دستگاه و ارسال دستورات به قسمت های مختلف است. مواردی مانند زمان شروع و توقف آبگیری، تنظیم دما، زمان تخلیه آب و غیره توسط برد کنترل می شود. اگر این قطعه حساس دچار مشکل شود عملکرد کل دستگاه مختل می شود. از این رو یکی از دلایل مشاهده ارور e10 در لباسشویی بوش خرابی برد است. فشار ناشی از استفاده نامناسب، نوسانات برق، نفوذ آب و ضربه از جمله علل خرابی برد به شمار می آیند.

بررسی، تست و عیب یابی این قطعه لزوما باید توسط تکنسین نمایندگی تعمیرات بوش انجام شود. با تعویض یا تعمیر برد معیوب، نمایش ارور متوقف خواهد شد.

نحوه رفع ارور E10 لباسشویی بوش

1 – ریست کردن لباسشویی

گاهی نمایش ارورها در لباسشویی بوش، دلیل خاصی ندارد و به صورت اتفاقی است. در این موارد با ریست کردن لباسشویی ارور پاک می شود. در مورد ارور e10 نیز می توانید این کار را انجام دهید. اگر ارور رفع نشد به سراغ راه حل های بعدی بروید.

2 – بررسی آب ورودی

مسیر ورود آب به لباسشویی را بررسی کنید. مطمئن شوید که شیر آب باز است و شیلنگ آب ورودی نشتی، خمیدگی، تا خوردگی و له شدگی ندارد. شیلنگ ورودی را از دستگاه جدا کرده و فیلتر رسوب گیر آب ورودی (فیلتر فلزی) را نیز چک کنید که مسدود نباشد. اگر فشار آب ساختمان شما به طور کلی کم است، هنگام روشن کردن لباسشویی، شیر آب دیگری را باز نکنید تا آب کافی برای دستگاه تامین شود.

3 – تعویض شیر برقی

اگر آب ورودی فشار کافی دارد و شیر آب هم کاملا باز است، برای بررسی قسمت های فنی ماشین لباسشویی تعمیرکار خبر کنید. تعمیرکار ماهر شیر برقی را تست کرده و در صورت نیاز آن را تعویض می کند تا ارور E10 رفع شود.

4 – تعویض هیدروستات

قطعه دیگری که توسط تکنسین با تجربه بررسی می شود، هیدروستات است. اگر هیدروستات خرابی باشد باید با یک قطعه اورجینال جایگزین شود.

5 – تعمیر یا تعویض برد

اگر تعمیرکار علت ارور e10 لباسشویی بوش را خراب برد الکترونیکی تشخیص دهد، با تعمیر یا تعویض برد این ارور را رفع می کند. برای تست، عیب یابی و تعمیر برد لباسشویی بوش با شماره 02141128 نمایندگی تعمیرات بوش تماس بگیرید.

پیشگیری از نمایش ارور e10 در ماشین لباسشویی بوش

  • استفاده صحیح و اصولی از ماشین لباسشویی
  • بارگذاری مناسب لباس ها و پرهیز از پر کردن بیش از حد دیگ
  • انتخاب برنامه شستشو متناسب با حجم، جنس و میزان کثیفی البسه
  • استفاده از شوینده مناسب
  • تمیز کردن منظم و جرم گیری ماشین لباسشویی
  • نصب لباسشویی بوش در مکان مناسب
  • سرویس دوره ای توسط تکنسین با تجربه

فشار آب مناسب برای لباسشویی بوش چقدر است؟

برای آبگیری صحیح لباسشویی بوش، فشار آب ورودی باید بین 1 تا 10 بار (20 تا 116 psi) باشد. برای تست فشار آب شیر ورودی لباسشویی، شیر آب را به طور کامل باز کرده و یک ظرف 10 لیتری را زیر آن قرار دهید. اگر ظرف مورد نظر در زمانی یک دقیقه پر شود (یا ظرف 5 لیتری در زمان 30 ثانیه پر شود)، یعنی فشار آب برای لباسشویی کافی است. در غیر این صورت فشار آب ورودی لباسشویی کمتر از حد مورد نیاز است.

برای عیب یابی و رفع ارور e10 لباسشویی bosch با کجا تماس بگیریم؟

برای سرویس دوره ای، عیب یابی، تست، تعمیر و تعویض قطعات لباسشویی بوش و رفع کدهای ارور این دستگاه با شماره 02141128 نمایندگی مجاز تعمیرات ماشین لباسشویی بوش تماس بگیرید. تکنسین کارآزموده و با تجربه پایدار سرویس در کوتاه ترین زمان ممکن در محل حاضر شده و با بررسی دقیق مشکل دستگاه شما را تشخیص داده و ایرادات آن را رفع می کنند.

شماره تماس نمایندگی تعمیرات بوش

0 / 5. 0

پایدار سرویس

نمایندگی تعمیرات و خدمات پس از فروش بوش. ارائه دهنده مطالب آموزشی برای افزایش آگاهی مصرف کنندگان لوازم خانگی Bosch در جهت استفاده صحیح و رفع ایرادات رایج بدون نیاز به تعمیرکار.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + 19 =