نصب ماشین لباسشویی بوش

نصب صحیح و اصولی ماشین لباسشویی بوش اولین نکته مهم در رابطه با استفاده درست و بهینه از این دستگاه است. اگر عملیات نصب و راه اندازی به درستی صورت نگیرد، در آینده مشکلاتی جدی برای دستگاه پیش می آید که عملکرد دستگاه را تحت تاثیر قرار داده و هزینه های اضافی را به شما تحمیل خواهد کرد. از آنجایی که نصب و راه اندازی لباسشویی بوش کار ساده ای نیست، توصیه می شود اگر دانش و مهارت کافی در این زمینه را ندارید از افراد متخصص و حرفه ای کمک بگیرید.

آموزش نصب و راه اندازی لباسشویی بوش

اگر تصمیم دارید خودتان به تنهایی و بدون کمک نصاب ماهر، لباسشویی بوش را نصب و راه اندازی کنید باید مراحل آن را گام به گام به طور دقیق و اصولی طی کنید. در غیر اینصورت عملکرد لباسشویی مختل شده و آسیب هایی که به آن وارد می شود، طول عمر مفید دستگاه را کاهش می دهد.

مراحل نصب ماشین لباسشویی بوش عبارتند از:

انتخاب مکان مناسب برای نصب

اولین نکته برای نصب صحیح ماشین لباسشویی بوش، انتخاب مکان مناسب است. محل قرارگیری و نصب لباسشویی باید شرایط زیر را داشته باشد:

  • از نظر ابعاد و اندازه با مدل لباسشویی همخوانی داشته باشد و بیش از حد تنگ و کوچک نباشد.
  • دسترسی کاربر به شیر آب سرد و گرم و پریز برق به راحتی امکان پذیر باشد.
  • امکان تخلیه آسان لباسشویی برای شرایط اضطراری فراهم باشد.
  • مکان لباسشویی بوش باید صاف، همسطح و بدون ناهمواری و شیب باشد.
  • سطحی که لباسشویی روی آن قرار می گیرد باید سفت و محکم باشد. هرگز لباسشویی بوش را روی فرش، موکت یا سطح چوبی نصب نکنید.
  • دمای مکان مورد نظر نباید خیلی سرد و نزدیک صفر، یا خیلی گرم و در مجاورت وسایل گرمایشی مانند بخاری، رادیاتور یا شومینه باشد.
  • محل قرارگیری لباسشویی باید خشک و بدون رطوبت باشد.

بازکردن پیچ انتقال

پیچ انتقال، پیچی است که برای جلوگیری از تکان خوردن دیگ ماشین لباسشویی بوش در حین حمل و نقل و جابجایی مورد استفاده قرار می گیرد. هنگامی که لباسشویی جدید را خریداری می کنید این پیچ کاملا سفت و محکم است و باید قبل از نصب باز شود تا دیگ بتواند به راحتی و آزادانه بچرخد.

معمولا به تعداد پیچ های انتقال، درپوش های مخصوصی در کارتن بسته بندی وجود دارد که بعد از باز کردن این پیچ ها باید در جای خالی آن ها قرار بگیرد.

پیچ های انتقال با پیچ های معمولی متفاوت هستند و برای باز کردن آن ها باید از آچار مخصوصی که در کارتن بسته بندی قرار دارد استفاده کنید. توصیه می شود اینکار توسط افراد ماهر انجام شود.

به یاد داشته باشید که اگر قصد حمل و نقل لباسشویی بوش را دارید قبل از انتقال حتما این پیچ ها را دوباره محکم کنید.

باز کردن قفل انتقال لباسشویی بوش

تراز کردن لباسشویی

برای اینکه لباسشویی بوش در حین اجرای برنامه شستشو تکان های شدید و سرو صدای عجیب نداشته باشد باید در هنگام نصب تا حد امکان تراز شود. هموار نبودن لباسشویی در محل نصب باعث استهلاک و آسیب‌های جدی به دستگاه خواهد شد.

تراز کردن لباسشویی بوش را می توان با کمک دستگاه تراز سنج و چرخاندن پایه های قابل تنظیم آن انجام داد. چرخاندن پایه ها در جهت گردش عقربه های ساعت پایه را پایین آورده و چرخاندن پایه در خلاف جهت عقربه های ساعت آن را بالا برده و کوتاه می کند.

اگر با چرخاندن پایه ها لباسشویی تراز نشد، یک یا چند مهره را به گونه ای داخل پیچ پایه‌ های تراز قرار دهید که و با تنظیم کردن آن ها، دستگاه به درستی تراز شود. هرگز برای تراز کردن لباسشویی زیر پایه ها کاغذ و مقوا یا تکه های موکت قرار ندهید.

تراز کردن لباسشویی بوش

نصب شیر آب ورودی

برای نصب شیر ورودی آب لباسشویی ابتدا فلکه اصلی آب منزل را قطع کنید تا مشکلاتی مانند فوران و نشتی آب پیش نیاید. اگر می خواهید لباسشویی بوش را جایگزین، لباسشویی قبلی خود نمایید، شیر آب دستگاه قبلی را از لوله ورودی جدا کرده و تجهیزات جدید و مخصوص لباسشویی بوش را نصب نمایید. سپس شیر را تست کنید که درست نصب شده و نشتی نداشته باشد. اگر مدل لباسشویی شما دارای لوله آب سرد و گرم مجزا است، هر دو لوله را نصب کنید. در غیر این صورت فرآیند شستشو دچار مشکل می شود.

نصب شیلنگ تخلیه لباسشویی

حال نوبت نصب شیلنگ تخلیه لباسشویی و اتصال آن به فاضلاب ساختمان است. نصب اصولی شیلنگ تخلیه بسیار مهم است که آب آلوده در مخزن باقی نمانده و بدون نشتی راهی فاضلاب شود. به این ترتیب مخزن لباسشویی بو نمی گیرد و عمر مفید دستگاه نیز افزایش می‌ یابد.

شیلنگ تخلیه برای داشتن عملکرد مطلوب، باید حدود 50 سانتی متر از سطح زمین فاصله داشته باشد.

اگر محل نصب لباسشویی بوش، نزدیک به سینک ظرفشویی است، می توانید شیلنگ تخلیه را به اتصالات زیر سینک وصل کنید. در غیر این صورت باید مسیر مستقلی برای تخلیه ماشین لباسشویی در نظر گرفته شود.

نصب ماشین لباسشویی بوش

تست کردن لباسشویی

بعد از انجام مراحل گفته شده و نصب اتصالات حال باید لباسشویی را تست کرده و از عملکرد مناسب و درست بودن اتصالات مطمئن شوید. توصیه می شود در دفعات اول شستشو، لباسشویی را زیر نظر بگیرید که در صورت وجود هرگونه مشکل به سرعت از آن مطلع شده و برای رفع آن اقدام کنید.

هزینه نصب لباسشویی بوش

برخی افراد با اینکه تخصص و مهارت لازم برای نصب و تعمیر ماشین لباسشویی بوش را ندارند تنها به دلیل اینکه نمی خواهد بابت اینکار هزینه ای پرداخت کنند اقدام به نصب لباسشویی می کنند.این در حالی است که تعرفه نصب و آموزش استفاده از لباسشویی بوش در سال 1402 مبلغی در حدود 350000 تومان است. این مبلغ در برابر هزینه تعمیر آسیب هایی که نصب غیر اصولی به دستگاه وارد می کند بسیار ناچیز است.

لذا توصیه می شود برای جلوگیری از مشکلات جدی، نصب لباسشویی بوش را کارشناسان با تجربه و ماهر پایدار سرویس بسپارید.

سوالات متداول

مکان مناسب برای نصب لباسشویی بوش باید چه شرایطی داشته باشد؟

مکانی مناسب است که کاملا صاف و هموار، خشک و به دور از رطوبت، دمای متعادل و با اندازه متناسب با سایز دستگاه باشد.

برای نصب لباسشویی بوش با کجا تماس بگیریم؟

برای نصب و راه اندازی انواع مدل های ماشین لباسشویی بوش با شماره 02141128 پایدار سرویس تماس بگیرید.

چرا باید نصب لباسشویی بوش را به نصاب بسپاریم؟

نصب و راه اندازه لباسشویی بوش کار حساس و تخصصی است که اگر به درستی انجام نشود روی عملکرد دستگاه تاثیر منفی گذاشته و طول عمر آن را کاهش می دهد. به همین دلیل باید توسط کارشناسان کاربلد انجام شود.

آیا یک شیر ورودی برای نصب لباسشویی کافی است؟

درصورتی که لباسشویی تنها یک لوله آب ورودی داشته باشد، کافی است این لوله را به آب سرد متصل نمایید. اما در مدل هایی که دارای لوله آب سرد و گرم مجزا هستند، باید هر دو لوله را به شیر آب سرد و گرم وصل کنید.

5 / 5. 1

پایدار سرویس

نمایندگی تعمیرات و خدمات پس از فروش بوش. ارائه دهنده مطالب آموزشی برای افزایش آگاهی مصرف کنندگان لوازم خانگی Bosch در جهت استفاده صحیح و رفع ایرادات رایج بدون نیاز به تعمیرکار.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + هفده =