تراز کردن ماشین لباسشویی بوش

ماشین های لباسشویی بوش دارای کیفیت و تکنولوژی ساخت بالایی هستند که موجب کارایی خوب و طول عمر بالای این دستگاه ها می شود. در کنار کیفیت محصولات بوش، حفظ کارایی و طول عمر مفید هر دستگاه نیازمند استفاده و نگهداری درست و همچنین سرویس دوره ای آن می باشد.

یکی از مشکلاتی که در دراز مدت برای این دستگاه ها ایجاد می شود، لرزیدن و حرکت کردن آن در حین کار است. در صورتیکه این مشکل ادامه دار باشد و سریعا توسط شما رفع نشود می تواند بر روی کارکرد دستگاه اثرات منفی بگذارد.

علت لرزش ماشین لباسشویی بوش و حرکت کردن آن چیست؟

دور چرخشی بالایی که برای لباسشویی ها در حین فعالیت ایجاد می شود، (در صورتیکه دستگاه تراز نبوده و بر روی سطح صافی قرار نداشته باشد) سبب خواهد شد دستگاه دچار لرزش های زیاد شده و در حین روشن بودن حرکت کند که این موضوع سبب می شود عملکرد و طول عمر لباسشویی بوش تا حد زیادی کاهش یابد.

برای پیدا کردن علت لرزش لباسشویی بوش و رفع آن پیشنهاد می کنیم حتما تراز بودن دستگاه و همچنین صاف بودن سطحی که بر روی آن قرار دارد را بررسی کنید.

در ادامه این مقاله به نحوه درست و اصولی تراز کردن ماشین لباسشویی بوش خواهیم پرداخت.

روش صحیح تراز کردن ماشین لباسشویی بوش

در هنگام اولین نصب و راه اندازی ماشین لباسشویی Bosch و همچنین بعد از هر بار جابجایی و قرار دادن آن در جای مناسب و یا در زمان هایی که لباسشویی لرزش دارد، لازم است تراز بودن دستگاه بررسی شود. تراز نبودن معمولاً سبب لرزش دستگاه هنگام و خسارت به لباسشویی می شود.

برای اطمینان از تراز بودن دستگاه کافی است یک دستگاه تراز یا گوشی که اپلیکیشن تراز را داشته باشد روی دستگاه قرار دهید. چنانچه دستگاه تراز باشد حباب در مرکز محفظه قرار خواهد گرفت در غیر اینصورت لازم است با تنظیم پایه های لباسشویی، دستگاه را در حالت تراز قرار دهید. برای این کار مراحل زیر را انجام دهید:

  • باز کردن ضامن قفل پایه ها: در ابتدا دقت کنید که حتی الامکان لباسشویی را بر روی سطحی قرار دهید که صاف بوده و شیب زیادی و غیرمعمولی نداشته باشد. سپس پایه های ماشین لباشسویی بوش دارای ضامنی برای قفل پایه ها است که موجب تغییر در ارتفاع و پیچ نمودن پایه ها می شود، اولین کاری که باید انجام دهید باز کردن این ضامن است.
  • تنظیم کردن پایه های جلویی: هرچه لباسشویی به سطح زمین نزدیک تر باشد امکان لرزش آن کمتر است. برای کاهش فاصله دستگاه با زمین، ابتدا یکی از پایه های جلویی را به سمت داخل پیچانده و سپس دیگر پایه ها را بگونه ای تنظیم کنید که حباب دستگاه تراز در وسط محفظه قرار بگیرد.
  • تنظیم پایه های پشتی: در بیشتر مدل های ماشین لباسشویی بوش، پایه های عقبی حالت فنری دارند و در صورتی که ضامن قفل آنها باز باشد، پس از تنظیم پایه های جلویی و قرار دادن دستگاه روی زمین پایه های عقبی بصورت خودکار به حالت تراز درمی آیند. چنانچه پایه های پشتی نیز پیچی باشند لازم است بصورت دستی آنها را نیز تنظیم کنید.
  • بستن ضامن قفل پایه ها: پس از تنظیم پایه ها و اطمینان از تراز بودن ماشین لباسشویی بوش، برای جلوگیری از حرکت چرخشی پایه و بهم خوردن تنظیمات، ضامن قفل پایه ها را مجددا ببندید.
  • بررسی عملکرد درست ماشین لباسشویی بوش: پس از اتمام کار تراز کردن، یکبار لباسشویی را روشن کرده و مطمئن شوید دستگاه لرزش ندارد. چنانچه لباسشویی بوش شما در حین کار لرزش داشت، یکبار دیگر تراز بودن دستگاه را چک کنید.
  • بررسی دوره ای تراز بودن دستگاه: گاهی ممکن است به دلیل نشست تدریجی، یا لرزش های کوچک زمین، یا هر دلیل دیگری حتی با ثابت ماندن تنظیمات ترازی که انجام داده اید لباسشویی از حالت تراز خارج شود. به همین دلیل لازم است بصورت دوره ای و هر زمان که لباسشویی بوش شما صدا یا لرزش اضافه و غیرعادی داشت تراز بودن آن را مجددا بررسی کنید.

نکته قابل توجه اینکه برای تنظیم هر یک از پایه ها باید ماشین لباسشویی بوش خود را به یک طرف شیب دهید بطوریکه ماشین لباسشویی بر روی یک پایه عقب و یک پایه جلو قرار بگیرد. توجه داشته باشید لباسشویی را زیاد شیب ندهید تا به پایه ها آسیب نرسد.

لازم به ذکر است که لرزش ماشین لباسشویی بوش همیشه به دلیل تراز نبودن دستگاه نیست و چنانچه بعد از اطمینان از تراز بودن، لرزش در حین کار همچنان ادامه داشت با سرویس بوش که یکی از مراکز تعمیرات لباسشویی بوش در تهران است تماس بگیرید.

(تلفن تماس : 41128-021)

اگر چه تراز کردن ماشین لباسشویی بوش به نظر کاری ساده است و هر فردی قادر است آن را انجام دهد اما بهتر است برای نصب و راه اندازی ماشین لباسشویی بوش خود از تکنسین ماهر مرکز تعمیرات بوش کمک بگیرید و مطمئن باشید که دستگاه شما به درستی نصب و راه اندازی شده است.

4.2 / 5. 5

پایدار سرویس

نمایندگی تعمیرات و خدمات پس از فروش بوش. ارائه دهنده مطالب آموزشی برای افزایش آگاهی مصرف کنندگان لوازم خانگی Bosch در جهت استفاده صحیح و رفع ایرادات رایج بدون نیاز به تعمیرکار.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + شش =