ارور F57 یا E57 ماشین لباسشویی بوش

ماشین لباسشویی بوش سیستم پیشرفته ای دارد که با نمایش کدهای خطا به کاربر اعلام می کند در یکی از بخش های داخلی مشکلی پیش آمده است. معمولا همزمان با ظاهر شدن ارورها روی نمایشگر کاربر متوجه می شود که دستگاه کار خود را به خوبی انجام نمی دهد و کارکرد بهینه ای ندارد.

به طور کلی ارور F57 یا E57 در لباسشویی بوش نشان دهنده بروز ایراد در برد الکترونیکی دستگاه است که نیاز به بررسی فوری لباسشویی توسط تعمیرکار دارد.

 در ادامه به بررسی علت ارور f57 (e57) و نحوه رفع آن می پردازیم.

ارور E57/F57 در لباسشویی بوش به چه معنا است؟

یکی از مهمترین ارورهای ماشین لباسشویی بوش، ارور F57/E57 است که بلافاصله بعد از روشن کردن لباسشویی ظاهر می شود. هنگامی که این ارور را روی صفحه نمایشگر می بینید احتمالا درب لباسشویی باز نمی شود و دستگاه هیچ یک از برنامه های شستشو را اجرا نمی کند.

کد خطای E 57 / F 57 به شما می گوید که مشکل جدی در برد الکترونیکی پیش آمده که در اسرع وقت باید برای رفع آن اقدام کنید.

برد لباسشویی قطعه الکترونیکی کوچکی است که نقش مغز دستگاه را دارد و اگر خراب شود، دستورات لازم برای اجرای برنامه های شستشو به قسمت های مختلف ارسال نمی شود. به عبارت دیگر ارتباط الکترونیکی برد با سایر اجزای لباسشویی قطع می شود. به طور دقیق تر، در اکثر موارد ارور اف 57 (E57) به دلیل خرابی برد اینورتر ظاهر می شود.

چرا لباسشویی بوش کد F57/E57 را نشان می دهد؟

1 – فرسودگی برد لباسشویی

یکی از دلایل ارور e57 (f57) در ماشین لباسشویی بوش، خرابی و از کار افتادن برد به دلیل فرسودگی است. اگر سال ها است که لباسشویی بوش برایتان کار می کند یا میزان استفاده شما از این دستگاه بسیار زیاد است، احتمال نمایش این کد خطا به علت فرسودگی و پایان عمر مفید برد وجود دارد.

2 – نوسان برق

برد ماشین لباسشویی یک قطعه الکترونیکی حساس است که نوسانات برق و تغییرات شدید ولتاژ ورودی دستگاه، آسیب جدی به آی سی اصلی و منبع تغذیه آن وارد می کند. در واقع با نوسان برق، برد لباسشویی معیوب شده یا به طور کلی می سوزد. برای جلوگیری از صدمه دیدن برد و سوختن آن، از دستگاه محافظ برق برای لباسشویی bosch استفاده کنید و در ساعات اوج مصرف برق آن را روشن نکنید. برای تعمیر برد لباسشویی بوش با پایدار سرویس تماس بگیرید.

3 – ایراد در اتصال ماژول های الکترونیکی برد

شل شدن، قطع شدن، سوختن و آسیب دیدن هر یک از سیم ها و اتصالات برد الکترونیکی، باعث می شود ارتباط بین این قطعه و سایر اجزای لباسشویی قطع شود. در نتیجه دستورات برد به واحد مورد نظر نمی رسد و همزمان با اختلال در عملکرد لباسشویی ارور F57 یا E57 روی نمایشگر ظاهر می شود. در این صورت باید سیم ها و اتصالات توسط تعمیرکار بررسی و شده و ایرادات آن ها رفع شود.

4 – خرابی موتور ماشین لباسشویی

در برخی موارد نیز این کد خطا نشان دهنده بروز مشکل در موتور لباسشویی است که نیاز به تعمیرات پیچیده تری دارد. در صورت آسیب دیدن موتور، دیگ لباسشویی نمی تواند بچرخد و برنامه شستشو را اجرا کند.

عیب یابی و رفع ارور e57/f57 لباسشویی بوش

ساده ترین راه برای پاک کردن کد خطای F57  یا E57 ریست کردن آن است. گاهی تنظیمات سنسورهای لباسشویی به دلیل مشکلات الکتریکی بهم میریزد و کدهای خطا روی نمایشگر ظاهر می شود. در این حالت ریست لباسشویی بوش می تواند مشکل را حل کند. برای اینکار کافی است لباسشویی را از برق بکشید و بعد از حدود 15 دقیقه مجددا آن را به برق بزنید و روشن کنید.

البته با توجه به حساسیت برد لباسشویی و اهمیت ارور e57/f57 توصیه می شود در صورت مشاهده این کد خطا، هرگز سعی نکنید از لباسشویی استفاده کرده یا خودتان آن را رفع کنید. بهترین کاری که باید انجام دهید، خاموش کردن دستگاه و تماس با نمایندگی مجاز لباسشویی بوش است.

تعمیرکار متخصص لباسشویی بوش، با باز کردن پنل پشتی دستگاه قطعات برد الکترونیکی، موتور و اتصالات آن ها را بررسی می کند و در صورت نیاز قطعات معیوب را تعمیر با تعویض می کند.

شما می توانید برای عیب یابی و رفع ارور e57 یا f57 با شماره 02141128 پایدار سرویس تماس و یا فرم درخواست مشاوره را تکمیل کنید.

4.5 / 5. 2

پایدار سرویس

نمایندگی تعمیرات و خدمات پس از فروش بوش. ارائه دهنده مطالب آموزشی برای افزایش آگاهی مصرف کنندگان لوازم خانگی Bosch در جهت استفاده صحیح و رفع ایرادات رایج بدون نیاز به تعمیرکار.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + ده =