بررسی علت های آبریزی ماشین ظرفشویی بوش

برند بوش یکی از برترین برندهایی است که لوازم خانگی بسیاری تولید می کند و این لوازم خانگی از کیفیت بالایی برخوردار هستند. یکی از این وسایل ماشین های ظرفشویی هستند. در این مقاله ما به بررسی علت های آبریزی ماشین ظرفشویی بوش می پردازیم، تا انتها همراه ما باشید.

چرا ماشین ظرفشویی بوش آبریزی دارد؟

یکی از مهم ترین مواردی که باید در نظر بگیرید این است که وقتی ماشین های ظرفشویی را کار می اندازید ممکن است که با نشت آب مواجه شوید. البته باید در نظر داشته باشید که این امر به صورت زیاد باعث مزاحمت برای شما نیز خواهد شد. این کار همچنین می تواند آسیب هایی به کفپوش های ماشین ظرفشویی نیز وارد کند و به قطعات داخلی ماشین نیز فشار وارد خواهد کرد. در ادامه موارد آبریزی را بررسی خواهیم کرد :

بررسی خرابی پمپ آب

معمولا اگر پمپ آب خراب شود، ما می توانیم شاهد نشتی دادن آن نیز باشیم. پمپ به طور کلی وظیفه اش گردش آب در بخش داخلی دستگاه نیز است. در برخی مدل ها نیز می توانیم تخلیه آب را از طریق پمپ در نظر بگیریم. در صورتی که وسیله مربوطه در زیر ظرفشویی نصب شود، اگر نشتی بوجود آید، پمپ آسیب خواهد دید.

یکی دیگر از نکاتی که باید در نظر بگیرید این است که در صورتی که از مواد شوینده بی کیفیت استفاده کنید، این امر باعث آسیب به بخش های ظرفشویی نیز خواهد شد. آسیب های مربوطه را می توانیم به پارگی واشر و ساییدگی بست ها و قطعات نگهدارنده اراجع دهیم که می توانند مجرای گردش و تخلیه آب را نیز درگیر خودشان سازند.  این موارد در واقع جز علل اصلی نشت آب در ماشین ظرفشویی بوش هستند. نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که  باید پنل دسترسی در جلوی دستگاه را باز کنید و بعد از این که دیدید پمپ خراب است، نسبت به تعمیرات آن اقدامات لازم را به انجام برسانید. با نمایندگی بوش همراه باشید .

بررسی عایق بندی درب

معمولا اگر عایق از بین برود، باعث ایجاد نقص نیز خواهد شد. برای عایق بندی می توانیم  از وینیل و یا لاستیک نرم نیز استفاده کنیم. در واقع این ماده در اطراف درب جای می گیرد و محیطی را برای ظرفشویی بوجود خواهد آورد.

حال اگر نوار مربوطه پاره شود، انعطاف کمی را می توانیم برای آن در نظر بگیریم و به صورت شکننده نیز در خواهد آمد. یکی از دلایل مربوط به آبریزی نیز همین مورد خواهد بود. از راه هایی که می توانیم برای رفع مشکل نوار آسیب دیده در نظر بگیریم، عدم وجود فاصله در داخل شیارهای  اطراف درب خواهد بود که یکی از راه هایی که می تواند این مسئله را نیز به خوبی حل کند، است. البته شکستگی و یا شل بدن و خم شدن قفل درب نیز جز مواردی است که باید به آن توجه داشته باشیم.

بررسی بازوی آبپاش

در صورتی که بازوی آبپاش خراب باشد، می توانیم در نظر بگیریم که باعث آبریزی نیز خواهد شد. جنس این آبپاش ها که در پایین دستگاه هستند، پلاستیکی است و به همین خاطر احتمال ترک و شکستن آن ها نیز بسیار وجود خواهد داشت. در صورتی که این قطعات آسیب ببینند، الگوی اسپری آب به طور کلی تغییر خواهد کرد و دقت مکانیزم نظافتی آن نیز به طور کامل کاهش خواهد یافت و شما باید به آن توجه داشته باشید. با آموزش تعمیرات بوش همراه باشید .

یکی از مواردی که باید در نظر بگیرید وجود برخی منافذ بر روی آب پاش است که باعث تغییر جهت آب خواهند شد. به همین منظور بازوهای آبپاش باید توسط افراد متخصص به طور کامل بررسی شوند.

بررسی شیر ورودی

شیر ورودی نیز از اجزای اصلی ماشین ظرفشویی بوش به حساب می آید، در برخی موارد در صورتی که  شیر ورودی آسیب ببیند می توانیم شاهد نشتی آن نیز باشیم. وقتی که ظرفشویی از آب پر می شود نیز باید کلیه بررسی های مربوطه به  بخش شیر ورودی انجام شود تا موردی که باعث نشتی شده پیدا و تعمیر گردد. این مورد نیز باید مورد توجه افراد قرار گیرد.

بررسی تزار نبودن ماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی اگر تراز نباشد، معمولا می تواند باعث آبریزی نیز شود. البته باید در نظر بگیرید که  پر شدن آب در این حالت معمولا می تواند به بخش های داخلی نیز آسیب وارد کند. بر همین اساس باید ماشین ظرفشویی را در جای مناسب قرار دهید.

بررسی شناور و سوییچ

شناور نیز جز بخش اصلی ایمنی ماشین ظرفشویی به حساب می آید. این موارد می توانند از پر شدن بیش از اندازه آب در بخش داخلی دستگاه جلو گیری به عمل آورند. نقص در شناور و یا سوییچ ظرفشویی نیز باعث افزایش سطح آب و نشتنی آن نیز خواهد شد. در صورتی که شناور دچار مشکل شده باشد، باید برای تعویض فلوتر و سوئیچ شناور ظرفشویی بوش اقدام کنید.

بررسی محفظه مواد شوینده

مواد شوینده نیز باید کیفیت بسیار بالایی داشته باشند؛ همچنین باید در نظر داشته باشید که محفظه مواد شوینده به طور کلی باید با کیفیت و سالم باشد و هیچ گونه آسیبی نیز روی آن وجود نداشته باشد.

پیشنهاد می کنیم مطلب “استفاده همزمان قرص ، نمک و جلادهنده در ماشین ظرفشویی بوش” را مطالعه کنید.

بررسی لوله های آب و شلنگ تخلیه

این دو مورد نیز به هیچ عنوان نباید پوسیده باشند. در صورت پوسیدگی همچنین باید لوله های آب و شلنگ تخلیه تعویض شوند.

بررسی ترک خوردن مخزن ظروف

در صورتی که مخزن ظروف نیز آسیب دیده باشد، می توانیم شاهد نشتی از ماشین ظرفشویی نیز باشیم. و در این حال باید موارد مربوطه را به خوبی از همه نظر بررسی کنید.

بررسی راهکاری های مربوط به تعمیر آبریزی ماشین ظرفشویی بوش

  • تعویض شلنگ وجدا کردن کثیفی ها
  • شست و شوی ظروف
  • استفاده از قطعات اصلی و اورجینال جهت تعمیر

نتیجه گیری

در این مقاله ما علت های آبریزی ماشین ظرفشویی بوش را بررسی کردیم و جزییاتش را نیز مورد بررسی قرار دادیم. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که آبریزی می تواند باعث آسیب به بخش های داخلی شود و شما نیز می توانید به بهترین شکل آبریزی ماشین ظرفشویی مربوطه را از بین ببرید.

در صورتیکه به خدمات تعمیر ظرفشویی بوش نیاز داشتید، کافیست با پایدار سرویس تماس بگیرید. تلفن تماس : 02141128

3.5 / 5. 2

تیم نویسندگان وبلاگ پایدار سرویس

هدف ما از ارائه این مطالب، افزایش آگاهی مصرف کنندگان لوازم خانگی Bosch در جهت استفاده صحیح و رفع ایرادات رایج بدون نیاز به تعمیرکار است. محتوای این وبلاگ توسط تکنسین ها و تعمیرکاران پایدار سرویس بررسی و تایید شده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 4 =