ارور E01 در ماشین ظرفشویی بوش

آشنایی با علت نمایش کدهای ارور در ظرفشویی بوش به کابران کمک می کند که ایراد پیش آمده برای دستگاه خود را سریعتر شناسایی کرده و قبل از اینکه مشکل حاد و جدی شود برای رفع آن اقدام نمایند.

در ادامه به بررسی علت ارور e01 ماشین ظرفشویی بوش می پردازیم. تا پایان با ما همراه باشید.

نمایش ارور E01 در ظرفشویی بوش به چه معنا است؟

هنگامی که ارور e01 را روی نمایشگر ظرفشویی بوش مشاهده می کنید، احتمالا مشکلی در گرم کردن آب به وجود آمده است. یعنی دستگاه نمی تواند دمای آب را به میزان مورد نیاز برای اجرای برنامه های شستشو گرم کند.

لازم به ذکر است علت ارور E02 ماشین ظرفشویی بوش مشابه ارور E01 است و تفاوت چندانی با آن ندارد. علت این ارورها معمولا یکی از موارد زیر است:

1 – خرابی مدار المنت در برد کنترل اصلی

برد ماشین ظرفشویی در واقع مغز دستگاه است که عملکرد بخش های مختلف را کنترل و مدیریت می کند. سوختن برد یا خرابی مدار مربوط به هر بخش روی برد، باعث می شود آن قسمت کار خود را انجام نداده و کارآیی دستگاه مختل شود.

از جمله زمانی که رله یا مدار مربوط به کنترل المنت هیت پمپ در برد ظرفشویی بوش دچار مشکل شده و ارور e01 روی صفحه نمایش دیده می شود. در این وضعیت دستورات لازم برای گرم کردن آب به المنت نمی رسد. در نتیجه المنت در زمان مورد نیاز شروع به کار نمی کند و آب در ظرفشویی بوش گرم نمی شود.

گاهی با وجود گرم شدن آب به اندازه کافی، شاهد فعال شدن ارور E01 هستیم. در این موارد احتمالا برد خراب است و به اشتباه این کد خطا را نشان می دهد. در صورت خرابی برد کنترل اصلی، این قطعه باید توسط تکنسین متخصص عیب یابی، تعمیر یا تعویض شود. برای تعمیر برد ظرفشویی بوش با پایدار سرویس تماس بگیرید.

2 – ایراد در المنت هیت پمپ

وظیفه گرم کردن آب برای شستشوی ظروف در ماشین ظرفشویی بوش بر عهده هیتر یا المنت هیت پمپ است. اگر المنت خراب شود یا جرم و رسوبات آب روی آن بچسبند، این قطعه نمی تواند وظیفه خود را به درستی انجام دهد و فرآیند گرم شدن آب انجام نمی شود. یعنی دمای آب به اندازه کافی برای اجرای برنامه شستشوی انتخابی بالا نمی رود. در نتیجه ارور E01 روی نمایشگر دستگاه به چشم می خورد.

اگر گرم نشدن آب و خطای ای 01 به دلیل خرابی هیتر باشد، تعمیرکار با تعویض هیت پمپ ماشین ظرفشویی بوش می تواند مشکل را حل کند.

برای جلوگیری از رسوب گرفتن و خرابی هیتر، توصیه می شود حداقل هر 6 ماه یکبار ماشین ظرفشویی را با استفاده از جرمگیر مخصوص، جرم زدایی کنید. پیشنهاد می کنیم قبل از هر اقدامی، مطلب نحوه استفاده از جرم گیر در ظرفشویی بوش را مطالعه کنید.

3 – خرابی سنسور دما

سنسور دما در ماشین ظرفشویی بوش، دمای آب را به طور مستمر اندازه گیری و به برد کنترل ارسال می کند. به این ترتیب برد براساس برنامه منتخب کاربر، در زمان لازم به المنت دستور می دهد که شروع به کار کند یا خاموش شود.

سنسور حرارتی به مرور زمان، به دلیل استفاده نادرست از دستگاه یا فرسودگی از کار می افتد. سنسور معیوب، اطلاعات اشتباه به برد می فرستند یا هیچ داده ای منتقل نمی کند.

در نتیجه یکی دیگر از دلایل ارور E01 ظرفشویی بوش خرابی سنسور دما است. تست سنسور حرارتی و تعویض آن یک کار تخصصی است و باید توسط تکنسین مجرب انجام شود.

4 – کمبود فشار آب در ماشین ظرفشویی

در برخی مدل ها کد خطای e01 ماشین ظرفشویی به دلیل کمبود فشار آب ورودی به دستگاه است. زمانی که آب با سرعت خیلی کم وارد ظرفشویی می شود کارکرد المنت مختل شده و دستگاه این کد را نمایش می دهد.

ارور e01 ماشین ظرفشویی بوش را چطور پاک کنم؟

نحوه رفع ارور E01 در ماشین ظرفشویی بوش به علت نمایش آن بستگی دارد. گاهی با یک ریست ساده توسط خود شما ارور پاک می شود و گاهی مشکل به اندازه خرابی برد و نیاز به تعویض آن جدی است.

  • در اولین گام برای رفع خطای e01، ماشین ظرفشویی را ریست کنید. برای اینکار فیوز برق مربوط به ماشین ظرفشویی را قطع و بعد از چند دقیقه وصل کنید. (آموزش ریست ظرفشویی بوش)
  • اگر مشکل رفع نشد، فشار آب ورودی به ماشین ظرفشویی را چک کنید. گاهی با وجود فشار آب کافی در شیر ورودی به علت خرابی شیر برقی، آب با سرعت مناسب وارد ماشین ظرفشویی نمیشود. شاید لازم باشد شیر برقی را تعویض کنید. برای تعویض شیر برقی ظرفشویی بوش می توانید با پایدار سرویس تماس بگیرید.
  • چنانچه ارور e01 همچنان فعال است با نمایندگی تعمیرات ماشین ظرفشویی بوش (02141128) تماس بگیرید تا یک تعمیرکار متخصص و با تجربه، دستگاه شما را بررسی و عیب یابی کند.
  • اگر دانش و تجربه کافی ندارید، هرگز به تنهایی برای تست سلامت قطعات فنی و مهمی مانند برد و سنسورهای ماشین ظرفشویی بوش اقدامی انجام ندهید.
  • تعمیرکار مجرب با بررسی و عیب یابی دقیق قطعات تشخیص می دهد که ایراد از برد است یا المنت و سنسور حرارتی خراب شده اند.
  • در نهایت با تعویض قطعات معیوب ارور e01 رفع می شود.

0 / 5. 0

پایدار سرویس

نمایندگی تعمیرات و خدمات پس از فروش بوش. ارائه دهنده مطالب آموزشی برای افزایش آگاهی مصرف کنندگان لوازم خانگی Bosch در جهت استفاده صحیح و رفع ایرادات رایج بدون نیاز به تعمیرکار.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 2 =