علت گرم نشدن آب ماشین ظرفشویی بوش

هنگام استفاده از ماشین ظرفشویی بوش ممکن است با مشکل گرم نشدن آب مواجه شوید که باعث می شود ظروف با کیفیت مطلوب شسته و خشک نشوند. این امر می تواند موجب نگرانی شما شود و در دراز مدت آسیب های جدی به دستگاه وارد خواهد کرد. در این مقاله به بررسی علت گرم نشدن آب ماشین ظرفشویی بوش و راه های پیشگیری از بروز این مشکل خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

چرا آب ماشین ظرفشویی بوش گرم نمی شود؟

خرابی پمپ حرارتی ماشین ظرفشویی بوش

موتور و سیستم المنت دو قسمت اصلی تشکیل دهنده پمپ حرارتی ماشین ظرفشویی بوش هستند. در صورتی که المنت و پمپ حرارتی دستگاه آسیب ببینند مشکل گرم نشدن آب در ماشین ظرفشویی بوش پیش می آید. همزمان با پاشش آب روی ظروف داخل دستگاه پمپ حرارتی فرآیند گرم نمودن آب را انجام میدهد. در صورتی که آب گرم نمی شود، به احتمال زیاد پمپ حرارتی سوخته است. برای تعویض هیت پمپ ظرفشویی بوش با پایدار سرویس تماس بگیرید.

خرابی برد اصلی ماشین ظرفشویی بوش

یکی دیگر از دلایلی که ممکن است سبب بروز مشکل گرم نشدن آب در ماشین ظرفشویی بوش شود ایراد در سیستم برد دستگاه است. معمولا در این حالت، هنگامی که کار ماشین ظرفشویی به پایان می رسد روی صفحه نمایش به جای عبارت END، ارور E01 یا E02 نمایش داده می شود.

پیشنهاد می کنیم مطلب “تعمیر برد ظرفشویی بوش” را مطالعه کنید.

خرابی سنسور حرارتی ماشین ظرفشویی بوش

خراب شدن سنسور حرارتی در ماشین ظرفشویی بوش نیز می تواند موجب گرم نشدن آب دستگاه شود. سنسور حرارتی مسئول تشخیص دمای دستگاه است. چنانچه این قطعه دچار نقص شود دمای آب به درستی تشخیص داده نمی شود و آب ماشین ظرفشویی گرم نخواهد شد.

بهتر است برای تشخیص علت گرم نشدن آب ماشین ظرفشویی بوش، از تعمیرکاران سرویس بوش کمک گرفته و در صورتی که تخصصی در این زمینه ندارید از هرگونه اقدامی خودداری کنید.

راه های پیشگیری از ایجاد مشکل گرم نشدن آب در ظرفشویی بوش

برای اینکه با این مشکل در ماشین ظرفشویی های بوش مواجه نشوید لازم است به درستی از دستگاه خود استفاده نمایید. در ادامه چند مورد از اقداماتی را که می توانید انجام دهید آورده شده است:

رعایت فاصله زمانی بین برنامه های شستشو

برای جلوگیری از خرابی ماشین ظرفشویی بوش توصیه می شود به صورت مداوم و پی در پی دستگاه را روشن ننموده و بین هر بار استفاده از ماشین ظرفشویی حداقل 3 ساعت فاصله ایجاد کنید.

جرمگیری و شستشوی مرتب ماشین ظرفشویی بوش

توصیه می شود بصورت دوره ای و حداقل ماهی یک بار، ماشین ظرفشویی بوش خود را جرمگیری کرده و شستشو دهید. توجه داشته باشید برای اینکار از جرمگیرهای اصلی و مخصوص بوش استفاده نمایید. استفاده از جرمگیرهای متفرقه نه تنها به مراقبت و نگهداری ظرفشویی بوش شما کمکی نمی کند بلکه به دلیل کیفیت نامناسب سبب بروز مشکلات جدید نیز خواهد شد. برای خرید پودر جرم گیر ماشین ظرفشویی بوش به فروشگاه پایدار سرویس مراجعه کنید.

تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی بوش

بهتر است مرتبا فیلتر ماشین ظرفشویی بوش خود را تمیز نمایید. این کار چند مزیت دارد، از ایجاد بوی نامطبوع در داخل ظرفشویی بوش که ناشی از فساد مواد غذایی جمع شده در فیلتر دستگاه است جلوگیری می کند، تخلیه آب بعد از پایان شستشو راحتتر صورت می گیرد و همچنین مانع از ورود اجسام صلب و سخت به داخل پمپ حرارتی می شود. بهتر است قبل از قرار دادن ظروف داخل دستگاه باقی مانده مواد غذایی را از روی آنها تمیز کنید.

چنانچه علی رغم رعایت نکات مراقبت و نگهداری، باز هم ماشین ظرفشویی بوش شما دچار مشکل عدم گرم شدن آب یا هر مشکل دیگری شد، قبل از هر اقدامی با کارشناسان ما در سرویس بوش (تلفن تماس : 41128-021) تماس گرفته و از آنها راهنمایی و مشورت بخواهید. پس از این اقدام در صورت رفع نشدن مشکل، تعمیرکاران و تکنسین ماهر ما در در کوتاه ترین زمان برای انجام تعمیرات ظرفشویی بوش در محل شما حاضر خواهد شد.

شماره تماس سرویس بوش

4.8 / 5. 8

پایدار سرویس

نمایندگی تعمیرات و خدمات پس از فروش بوش. ارائه دهنده مطالب آموزشی برای افزایش آگاهی مصرف کنندگان لوازم خانگی Bosch در جهت استفاده صحیح و رفع ایرادات رایج بدون نیاز به تعمیرکار.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 3 =