رفع بوی بد ماشین ظرفشویی بوش

چنانچه از ماشین ظرفشویی بوش استفاده می کنید ممکن است بعد از مدتی استفاده از دستگاه خود با بوی بد در داخل آن مواجه شده باشید. اگرچه این بوی نامطبوع می تواند آزار دهنده باشد، اما جای نگرانی نیست در این مطلب دلایل و راه حل های رفع بوی بد ماشین ظرفشویی بوش را برای شما ارائه داده ایم.

دلایل ایجاد بوی بد در ماشین ظرفشویی بوش

1 – جمع شدن مواد غذایی در فیلتر تخلیه

یکی از دلایل ایجاد بوی بد در ماشین ظرفشویی بوش، جمع شدن و فساد مواد غذایی در فیلتر تخلیه دستگاه می باشد. بنابراین برای جلوگیری از ایجاد بوی نامطبوع لازم است فیلتر تخلیه را مرتباً بررسی، مواد غذایی جمع شده در آن را خارج کرده و فیلتر را با فرچه و آب گرم و مواد شوینده به خوبی بشویید. برای جلوگیری از پر شدن سریع فیلتر بهتر است ابتدا باقیمانده مواد غذایی روی ظروف را با دستمال تمیز کرده و ظروف را داخل ماشین ظرفشویی قرار دهید.

جدا کردن و پاک کردن فیلتر تخلیه ماشین ظرفشویی بوش
پاک کردن فیلتر تخلیه ظرفشویی Bosch

2 – جمع شدن چربی و جرم روی درب، دیواره های داخلی و سبدها

انباشته شدن چربی، چرک و جرم روی درب، بدنه داخلی و قفسه های ظرفشویی بوش ممکن است دلیل ایجاد بوی نامطبوع باشد. اگر دلیل این باشد، کافیست قفسه ها را بطور کامل خارج کرده و تمامی نواحی داخلی را با استفاده از دستمال یا برس و مواد شوینده و آب گرم به خوبی بشویید. بعد از هر بار کار با دستگاه و شستشوی ظروف نیز بهتر است دیواره های داخلی ظرفشویی بوش را با دستمال خشک کنید.

3 – جمع شدن چربی روی واشر (لاستیک آب بندی) درب

چربی و رطوبتی که حین شستشوی ظروف روی واشر درب ماشین ظرفشویی بوش قرار می گیرد ممکن است دلیل بوی بد و نامطبوع باشد. لذا پس از هر بار استفاده و یا گاهی واشر درب را بررسی کرده، بشویید، خشک و تمیز نمایید.

تمیز کردن لاستیک دور درب ماشین ظرفشویی
جداکردن واشر دور درب ماشین ظرفشویی

4 – نصب نادرست شلنگ تخلیه

گرفتی و نصب نادرست شیلنگ تخلیه باعث می شود آب کثیف داخل شیلنگ تخلیه به داخل دستگاه باز گردد و بوی نامطبوع داخل ظرفشویی بوش ایجاد کند. شیلنگ تخلیه بایستی به صورت حلقه رو به بالا بوده و سپس به سیفون وصل شود. مطابق شکل:

نحوه وصل کردن شلنگ تخلیه ماشین ظرفشویی بوش به سیفون
نحوه وصل کردن شیلنگ تخلیه ماشین ظرفشویی بوش به سیفون

پیشنهاد می کنیم هر 5 سال یکبار، این شیلنگ را تعویض کنید. در مطلب “روش عوض کردن شیلنگ تخلیه ظرفشویی بوش” این کار را قدم به قدم آموزش داده ایم.

5 – جمع شدن مواد غذایی روی بازوهای آبپاش

مواد غذایی باقی مانده روی ظروف ممکن است روی بازوهای آبپاش ماشین ظرفشویی Bosch قرار گرفته و علاوه بر کاهش کارایی دستگاه، فاسد شدن این مواد منجر به ایجاد بوی نامطبوع می شود. به صورت دوره ای بازو‌های آبپاش بالا و پایین را باز کرده، کاملا شسته و خشک کرده و با دقت سر جای خود قرار دهید.

تمیز کردن بازوهای آبپاش در ماشین ظرفشویی بوش
تمیز کردن بازوهای آبپاش در ماشین ظرفشویی بوش

برای شسشتن ماشین ظرفشویی و از بین رفتن بوی بد آن از چه موادی استفاده کنیم؟

1 – استفاده از سرکه و سودا

دستگاه ظرفشویی بوش شما بوی نامطبوعی دارد و می خواهید این بو را از بین ببرید. راحترین کار استفاده از سرکه می باشد که معمولا در هر خانه ای یافت می شود. برای این کار کافیست یک فنجان سرکه سفید را داخل ماشین بریزید و اجازه دهید با برنامه شستشوی طولانی کار کند. بعد از این کار، دو لیوان سودا (نوشابه سفید یا آب گازدار) در دستگاه ریخته و با برنامه ای که درجه حرارت آب بالایی دارد اجازه دهید ماشین کار کند. با این روش جرم و آلودگی های روی بدنه داخلی دستگاه کاملا پاک شده و بوی نامطبوع دستگاه از بین خواهد رفت. قبل از استفاده از این روش مطمئن شوید ظرفشویی کاملا خالی است.

به جای استفاده از سرکه می توانید دو عدد لیمو را برش داده و همراه با یک فنجان آب در طبقه پایین دستگاه قرار دهید.

2 – استفاده از جوش شیرین

مقداری جوش شیرین را کف ظرفشویی بوش ریخته و دستگاه را روش کنید. جوش شیرین نیز می توانید بوی نامطبوع را از بین ببرد.

3 – استفاده از مواد شیمیایی

برای نگهداری ماشین ظرفشویی بوش لازم است به طور متوسط هر سه ماه یکبار از جرم گیر ماشین ظرفشویی بوش استفاده کنید. برای این کار جرمگیر را داخل دستگاه ریخته و اجازه دهید یک شستشوی کامل را انجام دهد. برای عملیات جرمگیری هیچ ظرفی نباید داخل دستگاه باشد.

رعایت نکات مذکور از موارد اولیه برای سرویس و نگهداری ماشین های ظرفشویی بوش است. بدیهی است که در صورت عدم توجه به این موارد در دراز مدت دستگاه شما با مشکلات فنی مواجه خواهد شد.

در صورت داشتن هرگونه سوال در رابطه با نگهداری، سرویس و تعمیر ظرفشویی بوش می توانید با متخصصین پایدار سرویس (41128-021) تماس بگیرید.

4.5 / 5. 2

تیم نویسندگان وبلاگ پایدار سرویس

هدف ما از ارائه این مطالب، افزایش آگاهی مصرف کنندگان لوازم خانگی Bosch در جهت استفاده صحیح و رفع ایرادات رایج بدون نیاز به تعمیرکار است. محتوای این وبلاگ حاصل تجربیات تکنسین و تعمیرکاران پایدار سرویس در پاسخ به سوالات و مشکلات پرتکرار مشتریان است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + یک =