روش تعویض شیلنگ تخلیه ظرفشویی بوش

اگر شیلنگ تخلیه ماشین ظرفشویی شما مسدود شده یا آسیب دیده و نشت آب دارد و می خواهید آن را تعویض کنید، برای آشنایی با نحوه تعویض شلنگ تخلیه ماشین ظرفشویی بوش تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

در ادامه مراحل تعویض شیلنگ تخلیه ظرفشویی بوش را به طور کامل شرح خواهیم داد. اگر شما مهارت و دانش فنی لازم برای اینکار را ندارید با مرکز خدمات بوش در تهران تماس بگیرید. تکنسین پایدار سرویس در کوتاه ترین زمان برای کمک به شما در محل حاضر می شوند.

شماره تماس نمایندگی تعمیرات بوش

شیلنگ تخلیه ماشین ظرفشویی چیست؟

شیلنگ تخلیه، آب کثیف حاصل از شستشوی ظروف را به خارج از ماشین ظرفشویی منتقل می کند. جنس شیلنگ تخلیه از پلاستیک نرم و منعطف است. این شیلنگ در انتهای پمپ تخلیه و در کنار موتور قرار دارد و توسط بست فلزی به پمپ وصل می شود.

شیلنگ تخلیه به خاطر عبور دادن حجم زیادی از آب کثیف که حاوی چربی و ذرات ریز باقی مانده مواد غذایی است همواره در معرض آسیب قرار دارد. جابجایی ماشین ظرفشویی و نصب نادرست آن نیز می تواند باعث تا خوردن و خمیدگی شیلنگ تخلیه و سوراخ شدن یا پارگی آن شود. استفاده روزانه و زیاد از ماشین ظرفشویی در طولانی مدت و اصطکاک بالا از جمله سایر دلایل فرسودگی و صدمه دیدن شیلنگ تخلیه هستند.

شیلنگ تخلیه آسیب دیده مشکلاتی را برای ماشین ظرفشویی ایجاد می کند که شما برای رفع آن مشکل باید شیلنگ تخلیه را تعویض کنید.

اگر شیلنگ تخلیه ماشین ظرفشویی مسدود شده، می توانید با فشار آب تا حدی گرفتگی آن را رفع کنید تا آب دستگاه تخلیه شود. اما در صورتی که شیلنگ ترک خوردگی، پوسیدگی یا پارگی داشته باشد، دیگر قابل استفاده نبوده و باید آن را تعویض کنید.

متاسفانه بسیاری از مشکلاتی که برای ظرفشویی های بوش ایجاد می شود ناشی از نصب نادرست دستگاه است، برای اینکه متوجه شوید ظرفشویی شما به درستی نصب شده است، پیشنهاد می کنیم مطلب “نصب ماشین ظرفشویی بوش” را مطالعه کنید.

ایراد در شیلنگ تخلیه موجب چه مشکلاتی در ظرفشویی بوش می شود؟

مراحل تعویض شیلنگ تخلیه ظرفشویی بوش

  • تمام ابزار آلات لازم شامل انبردست، پیچ گوشتی، آچار، گیره و شلنگ نو را از قبل آماده کنید.
  • برای پیشگیری از وقوع برق گرفتگی یا شوک الکتریکی، با جدا کردن دو شاخه از پریز، برق ماشین ظرفشویی را قطع کنید.
  • برای دسترسی به شیلنگ تخلیه، ماشین ظرفشویی را به سمت جلو بکشید و آن را به یک سمت کج کنید.
  • مراقب باشید به شیر برقی ماشین ظرفشویی آسیب نرسانید.
  • پنل زیر ماشین ظرفشویی که توسط پیچ و خار متصل شده است را باز کنید.
  • پس از باز کردن پنل زیرین به قطعه فلوتر (سوئیچ شناور) برخورد می کنید که با سیم به دستگاه وصل است. حواستان باشد به این قطعه، سیم و اتصالات آن صدمه نزنید.
  • هم اکنون پمپ تخلیه در دسترس شما است. برای تعویض شیلنگ تخلیه بست فلزی روی پمپ و شیلنگ را باز کنید.
  • بدون آسیب زدن به خروجی پمپ، شیلنگ را از آن جدا کنید.
  • شیلنگ تخلیه جدید را از پنل پشتی وارد کنید و به خروجی پمپ تخلیه وصل نمایید.
  • بست فلزی را به درستی روی شیلنگ و سر پمپ قرار داده و محکم کنید تا در حین فرآیند تخلیه آب ماشین ظرفشویی نشتی آب رخ ندهد.
  • پنل پایینی ماشین ظرفشویی را در جای خود قرار دهید.
  • ماشین ظرفشویی را به محل اولیه برگردانید و تراز کنید.
  • حواستان باشد که شیلنگ تخلیه در وضعیت صحیح قرار گرفته و تا خوردگی و خمیدگی نداشته باشد. شلنگ تخلیه باید به صورت حلقه رو به بالا باشد، سپس به سیفون وصل شود.
  • بالا آمدگی شیلنگ تخلیه باید حداقل 84 و حداکثر 110 سانتی متر از کف باشد.

پیشنهاد می کنیم مطلب “تعویض پمپ تخلیه ظرفشویی بوش” را مطالعه کنید.

سوالات متداول

1 – طول شلنگ تخلیه ماشین ظرفشویی بوش چقدر است؟

طول شیلنگ تخلیه ظرفشویی بوش 230 سانتی متر است و تا 428 سانتی متر می توان آن را افزایش داد. برای افزایش طول شیلنگ حتما از رابط های استاندارد و تایید شده استفاده کنید.

2 – هر چند وقت یکبار باید شیلنگ تخلهی ماشین ظرفشویی را عوض کرد؟

به طور متوسط هر 5 سال یکبار باید شیلنگ تخلیه ماشین ظرفشویی را عوض کنید. عدم تعویض به موقع شیلنگ تخلیه ممکن است هزینه های اضافی تعمیر ظرفشویی بوش را برای شما به دنبال داشته باشد.

3 – چه عواملی باعث خرابی شیلنگ تخلیه ماشین ظرفشویی بوش می شوند؟

علل خرابی شیلنگ تخلیه ظرفشویی بوش عبارتند از: فشار بالای آب، استفاده مداون و روزانه از ماشین ظرفشویی، اصطکاک، گذر زمان و فرسوده شدن شیلنگ.

4 – کدام ارورهای ماشین ظرفشویی بوش به عدم تخلیه آب و شیلنگ تخلیه ارتباط دارند؟

ارورهای E24 و E25 نشان دهنده انسداد در مسیر خروج آب و مشکل در تخلیه آب ظرفشویی بوش هستند.

5 – آیا خودم می توانم شیلنگ تخلیه ظرفشویی بوش را عوض کنم؟

عوض کردن شیلنگ تخلیه یکی از ساده ترین تعمیرات ظرفشویی بوش است و خود شما با طی کردن مراحل گفته شده می توانید این کار را انجام دهید. اگر به کمک نیاز دارید با شماره 02141128 پایدار سرویس تماس گرفته و یا فرم درخواست مشاوره را تکمیل کنید.

4.3 / 5. 3

پایدار سرویس

نمایندگی تعمیرات و خدمات پس از فروش بوش. ارائه دهنده مطالب آموزشی برای افزایش آگاهی مصرف کنندگان لوازم خانگی Bosch در جهت استفاده صحیح و رفع ایرادات رایج بدون نیاز به تعمیرکار.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − 10 =