نصب ماشین ظرفشویی بوش

شاید تصور کنید نصب و راه اندازی ظرفشویی بوش کار ساده ای است و خود شما از پس آن بر می آیید. اما باید بگوییم که اشتباه می کنید. این کار تخصصی و بسیار حساس است و باید توسط افراد ماهر انجام شود. در غیر این صورت ممکن است دستگاه آسیب جدی ببیند. علاوه بر این اگر می خواهید دستگاه شما از گارانتی و ضمانت نامه معتبر برخوردار شود باید نصب ماشین ظرفشویی بوش را به مراکز مجاز خدمات ظرفشویی بوش بسپارید.

با این حال اگر می خواهید پیش از حضور نصاب ظرفشویی بوش با مراحل کار آشنا شوید، تا پایان با ما همراه باشید.

مراحل نصب ماشین ظرفشویی بوش

1. تعیین مکان مناسب برای نصب ظرفشویی

اولین گام برای نصب اصولی ماشین ظرفشویی بوش سری 4، 6 و 8 انتخاب مکان مناسب است. پیش از تماس با نمایندگی خدمات پس از فروش بوش، محل نصب را انتخاب و آماده کنید. مکان قرار گیری و نصب ماشین ظرفشویی معمولا در آشپزخانه و جایی نزدیک به سینک ظرفشویی است. زیرا این مکان به لوله های آب ورودی سرد و گرم و خروجی فاضلاب دسترسی دارد. فاصله دستگاه با ورودی آب و خروجی فاضلاب نباید بیش از 3 متر باشد.

همچنین عرض، عمق و ارتفاع فضای موجود را اندازه گیری کرده و مطمئن شوید ماشین ظرفشویی در آن به درستی جا می شود. برای تبادل هوا و تهویه مناسب دستگاه باید با دیواره های پشتی و کناری حداقل 5 سانتیمتر فاصله داشته باشد. بهتر است جنس دیواره های کناری ماشین ظرفشویی از مواد ضد آب مانند پلاستیک های طرح ام دی اف باشد.

نصب ماشین ظرفشویی بوش

2. آماده سازی اتصالات الکتریکی و سیم کشی دستگاه

در این مرحله، پریز برق مورد نظر برای ظرفشویی بوش را تست کنید. مطمئن شوید که پریز سالم است، برق دارد و دارای فیوز 15 آمپر است. اینکار توسط تکنسین و با استفاده از دستگاه مخصوص تست برق انجام می شود. بهتر است پریز برقی را برای ظرفشویی انتخاب کنید که اتصال زمین داشته باشد. این موضوع برای پیشگیری از خطر شوک الکتریکی بسیار مهم است.

برای تامین برق مورد نیاز دستگاه از چند راهی که دو شاخه چند دستگاه به آن وصل است استفاده نکرده و دو شاخه را به طور جداگانه به برق ساختمان وصل کنید. استفاده از محافظ برق اختصاصی برای ظرفشویی بوش توصیه می شود. توجه کنید کابل برق ظرفشویی خیلی در حالت کشش نبوده و پریز حدود 1 تا 2 متر با دستگاه فاصله داشته باشد. در غیر این صورت ممکن است در حین شستشو مشکلات برقی برای دستگاه اتفاق بیفتد.

3. آماده کردن ماشین ظرفشویی بوش

در گام بعد ماشین ظرفشویی بوش را از کارتن خارج نمایید. قبل از قرار دادن دستگاه در محل تعیین شده، آن را به پشت بخوابانید تا به پایه ها دسترسی پیدا کنید. پایه ها را باز کرده و با بالا و پایین کردن آن ها، ارتفاع ظرفشویی را متناسب با محل قرار گیری تنظیم کنید. ارتفاع ماشین ظرفشویی بوش بعد از باز کردن پایه ها نباید بیش از 85 سانتیمتر باشد.

هنگام قرار دادن دستگاه در محل منتخب، دقت داشته باشید که شیلنگ ها و سیم برق کشیده نشوند یا زیر دستگاه گیر نکنند. این کار برای حفظ ایمنی و جلوگیری از خرابی قطعات حائز اهمیت است.

شیلنگ تخلیه را به طور مستقیم و در کوتاه ترین حالت ممکن به سمت خروجی فاضلاب هدایت کنید. سپس سیم برق را از پشت دستگاه خارج کنید تا بتوانید آن را به پریز برق وصل نمایید. مطمئن شوید سیم برق و شیلنگ تخلیه در معرض آسیب فیزیکی، پارگی و له شدگی قرار ندارند.

4. نصب شیلنگ تخلیه ظرفشویی

اکنون زمان انجام یکی از مهمترین مراحل نصب ظرفشویی بوش فرا رسیده است. زیرا نصب نادرست این شیلنگ یا گرفتگی و انسداد آن مشکلات زیادی را برای دستگاه ایجاد خواهد کرد.

شیلنگ تخلیه باید به اتصالات فاضلاب زیر سینک ظرفشویی وصل شود. برای اینکار به یک رابط یا بست مخصوص نیاز دارید که به شیلنگ و لوله فاضلاب متصل می شود. پیچ خوردگی احتمالی شیلنگ تخلیه را رفع کرده و مطمئن شوید اتصال آن به لوله فاضلاب، به درستی صورت گرفته است.

بهتر است محل اتصال شیلنگ تخلیه به ماشین و فاضلاب سینک کاملا مهر و موم شود تا هنگام عبور آب گرم و مواد شوینده، نشتی آب و کف رخ ندهد.

برای تخلیه کامل و بدون نقص آب و نیز جلوگیری از بازگشت بوی فاضلاب، شیلنگ تخلیه باید در ارتفاعی حدود 90 سانتیمتر قرار بگیرد. همچنین برای جلوگیری از انتشار بوی فاضلاب باید قبل از نصب شیلنگ تخلیه، زانویی S شکل زیر سینک را کاملا تمیز کرده و هر گونه انسداد و گرفتگی آن را رفع نمایید.

اگر شیلنگ تخلیه ماشین ظرفشویی کوتاه است، شیلنگ و اتصالات مخصوص را از ابزار فروشی تهیه کرده به سر شیلنگ دستگاه اضافه کنید.

5. نصب شیلنگ آب ورودی ماشین ظرفشویی

قبل از اینکه شیلنگ آب ورودی دستگاه را وصل کنید، شیر آب را باز کرده و ظرف مناسبی زیر آن قرار دهید. صبر کنید تا آب شفاف و زلال از شیر خارج شود آنگاه شیر را بسته و مراحل نصب شیلنگ آب ظرفشویی را اجرا کنید.

اکنون شیلنگ آب را با اتصالات مخصوص به شیر ورودی آب وصل نمایید از محکم بودن و نشتی نداشتن آن مطمئن شوید.اگر این مرحله درست انجام نشود، در حین استفاده، نشتی آب رخ داده و دستگاه به درستی کار نمی کند.

نصب ماشین ظرفشویی بوش

6. تراز کردن ظرفشویی بوش

آخرین قدم در نصب ماشین ظرفشویی بوش تراز کردن دستگاه است. پس از نصب شیلنگ های ورود آب و خروج فاضلاب، آن را در جایگاه مشخص شده قرار داده با کمک پیچ پایه ها آن را تراز کنید. برای اینکار به یک دستگاه تراز سنج نیاز دارید. تراز نبودن دستگاه، عملکرد آن را تحت تاثیر قرار داده و باعث ایجاد لرزش و صدای غیر عادی می شود.

7. تست عملکرد ظرفشویی بوش

قبل از اینکه برای اولین بار ظروف کثیف را داخل ظرفشویی قرار داده و از آن استفاده کنید، دستگاه باید تست شود تا صحیح بودن نصب، عملکرد مناسب دستگاه و وجود نشتی احتمالی بررسی شود.

نمایندگی نصب ماشین ظرفشویی بوش

بهترین منبع برای آشنایی با مراحل نصب، راه اندازی و استفاده بهینه از ماشین ظرفشویی بوش، دفترچه راهنمای نصب ماشین ظرفشویی بوش است.

با این حال توصیه می شود اگر اطلاعات کافی و تجربه لازم برای نصب ظرفشویی بوش را ندارید اینکار را به تکنسین ماهر نمایندگی تعمیر ماشین ظرفشویی بوش بسپارید.

همچنین می توانید برای یافتن پاسخ سوالات و دریافت مشاوره رایگان در زمینه نصب، استفاده، سرویس، عیب یابی و تعمیر انواع مدل های ظرفشویی ایستاده و رومیزی بوش با پایدار سرویس تماس بگیرید.

شماره تماس نمایندگی تعمیرات بوش

سوالات متداول

1 – برای نصب صحیح و اصولی ماشین ظرفشویی بوش با کجا تماس بگیریم؟

اگر برای نصب و راه اندازی اولیه یا نصب مجدد بعد از جابجایی ظرفشویی بوش به کمک احتیاج دارید با شماره 02141128 مرکز خدمات پس از فروش بوش تماس بگیرید.

2 – هزینه نصب و راه اندازی ظرفشویی بوش چقدر است؟

هزینه نصب، راه اندازی و آموزش استفاده از ظرفشویی بوش توسط تکنسین پایدار سرویس در سال 1402، مبلغ 350 هزار تومان به علاوه 100 هزار تومان هزینه ایاب و ذهاب است.

3 – تراز کردن ماشین ظرفشویی چه اهمیتی دارد؟

تراز نبودن ماشین ظرفشویی تاثیر مستقیمی بر عملکرد دستگاه، ایجاد لرزش و صدای غیرعادی، خرابی قطعات داخلی آن دارد. بنابراین قبل از استفاده و شروع به کار دستگاه خود را به طور دقیق تراز کنید. اینکار را تنها با تنظیم کردن پایه ها انجام دهید. به هیچ وجه برای تراز شدن ماشین ظرفشویی زیر پایه ها اشیایی مانند تکه های مقوا قرار ندهید.

4 – محل نصب ماشین ظرفشویی بوش باید چگونه باشد؟

محلی که برای نصب انتخاب می کنید خنک، خشک و به دور از رطوبت اضافه بوده و به پریز برق سالم، شیر آب ورودی و خروجی فاضلاب دسترسی مناسبی داشته باشد. همچنین فضای کافی برای قرارگیری دستگاه موجود و ظرفشویی با هر یک از دیواره های مجاور حداقل 5 سانتیمتر فاصله داشته باشد.

5 – اگر شیلنگ ورودی آب یا خروجی فاضلاب ماشین ظرفشویی کوتاه باشد چه باید کرد؟

در صورت کوتاه بودن هر یک از شیلنگ های ورود آب یا تخلیه فاضلاب، شیلنگ و اتصالات مخصوص را از فروشگاه های ابزارآلات تهیه کرده و به شیلنگ دستگاه اضافه نمایید.

0 / 5. 0

تیم نویسندگان وبلاگ پایدار سرویس

هدف ما از ارائه این مطالب، افزایش آگاهی مصرف کنندگان لوازم خانگی Bosch در جهت استفاده صحیح و رفع ایرادات رایج بدون نیاز به تعمیرکار است. محتوای این وبلاگ حاصل تجربیات تکنسین و تعمیرکاران پایدار سرویس در پاسخ به سوالات و مشکلات پرتکرار مشتریان است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + 11 =