تخلیه نشدن آب ماشین ظرفشویی بوش (علت و راه حل رفع آن)

تخلیه نشدن آب ماشین ظرفشویی بوش یکی از مشکلاتی است که ممکن است برای دستگاه شما و بعد از اتمام برنامه شستشو پیش بیاید. این مشکل در اکثر موارد خیلی جدی نبوده و به راحتی رفع می شود و در برخی موارد نیز لازم است از تکنسین ماهر برای رفع ایراد پیش آمده کمک بخواهید. در این مقاله دلایل و راه حل های معمول رفع مشکل خالی نشدن آب ماشین ظرفشویی بوش را بررسی می کنیم، با ما همراه باشید.

1 – گرفتگی مسیر خروج آب ماشین ظرفشویی بوش

متداول ترین علت خالی نشدن آب ماشین ظرفشویی بوش بعد از اتمام فرآیند شستشو، انسداد و گرفتگی مسیر خروج آب است. انسداد مسیر ممکن است در دو محل رخ دهد:

گرفتگی فیلتر ماشین ظرفشویی بوش

یکی از دلایل شایع تخلیه نشدن آب در ماشین ظرفشویی بوش گرفتگی فیلتر دستگاه است. بنابراین به عنوام اولین اقدام لازم است فیلتر مخزن را بررسی کنید. فیلتر مرکزی و فیلتر مشبک بزرگتر ممکن است به دلیل تجمع چربی و مواد غذایی باقی مانده روی ظروف مسدود شده باشند، فیلتر ها را با احتیاط خارج نموده با اب گرم و ماده شوینده به خوبی تمیز کنید و در جای اولیه قرار دهید. معمولاً با این اقدام ساده مشکل خارج نشدن آب از ظرفشویی Bosch رفع خواهد شد.

گرفتگی شیلنگ تخلیه ماشین ظرفشویی بوش

اگر بعد از تمیز کردن فیلتر مشکل عدم تخلیه آب رفع نشد، دلیل را باید در جای دیگری جستجو کنید. گاهی ممکن است لوله یا شیلنگ تخلیه ماشین ظرفشویی بوش به دلیل تجمع چربی ها و باقی مانده مواد غذایی مسدود شده باشد، یا پیچ و تا خورده باشد.

برای رفع این مشکل ابتدا بررسی کنید که شیلنگ تخلیه پیچ خوردگی نداشته باشد و سپس سعی کنید به آرامی با دست شیلنگ را  فشار دهید، شاید بدین ترتیب گرفتگی رفع شود، چنانچه گرفتگی شیلنگ با این اقدام باز نشد لازم است با احتیاط آن را ابتدا از محل اتصال به سینک یا سیفون و سپس محل اتصال به پمپ تخلیه دستگاه جدا کرده و با آب و مواد شوینده به خوبی شسته و تمیز نمایید تا هر گونه ماده غذایی که در لوله تخلیه گیر افتاده است خارج شود، آنگاه لوله را در محل خود نصب نمایید. قبل از انجام اینکار حتما برق دستگاه را قطع کنید.

انسداد فیلترها و لوله تخلیه ماشین ظرفشویی بوش معمولا به دلیل باقی ماندن مواد غذایی روی ظروف یا استفاده مداوم از برنامه های شستشوی اقتصادی و با مدت زمان کم اتفاق می افتد. در این برنامه ها دمای آب مصرفی زیاد نیست و ممکن است چربی در فیلتر یا لوله تخلیه باقی بماند.

برای جلوگیری از این مشکل سعی کنید مواد غذایی باقی مانده روی ظروف را قبل از قرار دادن در ماشین ظرفشویی با استفاده از دستمال تمیز کنید. همچنین گاهی برای شستشو از برنامه های با زمان طولانی و آب داغ استفاده کنید. علاوه بر این بصورت دوره ای فیلتر دستگاه را خارج کرده و تمیز نمایید.

در برخی از مواقع، شیلنگ تخلیه دچار پارگی یا پوسیدگی شده که در این حالت باید به فکر عوض کردن آن باشید. در مطلب “آموزش عوض کردن شیلنگ تخلیه ظرفشویی بوش” به طور کامل این کار را توضیح داده ایم.

2 – خرابی یا نقص در پمپ تخلیه آب ماشین ظرفشویی بوش

چنانچه دلیل خارج نشدن آب از ماشین ظرفشویی بوش انسداد مسیر خروج آب نباشد به احتمال خیلی زیاد، پمپ تخلیه دستگاه دچار نقص شده است. پمپ تخلیه که به مخزن دستگاه و لوله تخلیه متصل است در قسمت پایین ماشین ظرفشویی قرار دارد. یک تعمیرکار ماهر ماشین ظرفشویی بوش که به خوبی دستگاه را می شناسد قادر است به راحتی پمپ تخلیه را باز کرده، تعمیر و در صورت لزوم تعویض کند.

پیشنهاد می کنیم مطلب آموزش تعویض پمپ تخلیه ظرفشویی بوش را مطالعه کنید.

لوازم خانگی بوش تکنولوژی ساخت بالایی دارند به همین دلیل در صورتی که عیب یابی، تعمیر و تعویض قطعات آن ها توسط افراد کارآزموده و تکنسین ماهر انجام نگیرد، یک نقص و ایراد جزئی می تواند موجب بروز مشکلات جدی و از کار افتادن کامل دستگاه شود. کارشناسان گروه سرویس بوش آماده اند تا در هر ساعت از شبانه روز برای رفع مشکلات و تعمیر ماشین ظرفشویی بوش به شما کمک کنند. با ما تماس بگیرید.

شماره مرکز تماس سرویس بوش

3.4 / 5. 14

پایدار سرویس

نمایندگی تعمیرات و خدمات پس از فروش بوش. ارائه دهنده مطالب آموزشی برای افزایش آگاهی مصرف کنندگان لوازم خانگی Bosch در جهت استفاده صحیح و رفع ایرادات رایج بدون نیاز به تعمیرکار.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 4 =