تمیز کردن لاستیک درب ماشین لباسشویی بوش

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که هنگام باز کردن درب لباسشویی بوش با بوی نامطبوع و آزار دهنده ای مواجه شده باشید و پس از جستجو برای یافتن منشا این بو ، متوجه شوید لایه ای از جرم و کپک در لاستیک درب ایجاد شده است. سیاه شدن لاستیک و ایجاد جرم و کپک دور لاستیک درب ماشین لباسشویی بوش یکی از مسائلی است که احتمالا برای هر یک از کاربران از این وسیله پرکاربرد پیش می آید.

تجمع چرک و جرم اطراف لاستیک درب ماشین لباسشویی بوش نه تنها باعث ایجاد ظاهر ناخوشایند و بوی نامطبوع در لباسشویی و لباس ها می شود بلکه برای سلامتی نیز مضر است.

در این مقاله ابتدا به دلایل ایجاد جرم و کپک دور لاستیک ماشین لباسشویی بوش پرداخته و سپس نحوه تمیز کردن لاستیک درب را توضیح خواهیم داد. با ما همراه باشید.

دلایل ایجاد جرم و کپک در لاستیک درب ماشین لباسشویی بوش

علت اصلی ایجاد جرم و کپک در لاستیک درب ماشین لباسشویی بوش در واقع استفاده نادرست و عدم مراقبت و نگهداری شما از ماشین لباسشویی بوش است.

هنگامی که پس از پایان برنامه شستشو و خارج کردن لباس ها از دستگاه، درب ماشین لباسشویی را بسته و دستگاه را تا استفاده بعدی به حال خود رها می کنید، باقیماندن آب و رطوبت در لاستیک درب، دیگ و آبکش ماشین لباسشویی باعث ایجاد جرم و کپک در لاستیک درب خواهد شد.

با ادامه این روند در طولانی مدت میزان جرم و کپک به تدریج بیشتر شده و بوی نامطبوع ایجاد خواهد شد.

بنابراین بهتر است بعد از هر بار استفاده از ماشین لباسشویی بوش لاستیک درب را تمیز کنید.

پیشنهاد می کنیم مطلب “علت سیاه شدن لاستیک درب لباسشویی بوش” را مطالعه کنید.

چگونه جرم لاستیک ماشین لباسشویی را از بین ببریم و آن را تمیز کنیم؟

بعد از پایان هر برنامه شستشو قبل از بستن درب با کمک یک تکه اسفنج یا دستمال خشک آب و رطوبت باقیمانده در لاستیک درب، دیگ و آبکش را تمیز کرده و درب دستگاه را برای مدتی باز بگذارید تا محفظه لباسشویی کاملا خشک شود.

برای پاک کردن جرم و لکه های قدیمی دور لاستیک لباسشویی می توانید از پودر جرم گیر لباسشویی بوش استفاده کرده و یا مخلوطی از آب و مایع سفید کننده به نسبت یک به یک تهیه کرده آن را روی لکه های لاستیک درب بریزید و با استفاده از یک برس نرم یا مسواک لکه ها را پاک کرده و سپس آبکشی کرده و خشک نمایید.

هر چند وقت یکبار ماشین لباسشویی بوش را روی برنامه شستشوی تمیز کردن خود دستگاه قرار دهید و اجازه دهید ماشین لباسشویی به خوبی خود را تمیز کند.

اگر مدل لباسشویی بوش شما قدیمی است و این برنامه را ندارد، طولانی ترین برنامه شستشو را با داغ ترین دمای آب ممکن انتخاب کرده و لباسشویی را با محفظه خالی راه اندازی کنید. با انجام اینکار جرم و چرک به جای مانده در دیگ و آبکش دستگاه تمیز شده و شما از خطر بیماری های پوستی در امان خواهید بود.

آنچه در بالا گفته شد راه حل ساده و عملی برای جلوگیری از ایجاد جرم و کپک و پاک کردن جرم ایجاد شده دور لاستیک درب ماشین لباسشویی بوش است که به شما در رفع بوی بد و مراقبت و نگهداری دستگاه کمک خواهد کرد.

پایدار سرویس

همکاران ما در پایدار سرویس آماده اند تا به سوالات شما در زمینه اقدامات نگهداری، عیب یابی و تعمیر ماشین لباسشویی بوش پاسخ دهند. با ما تماس بگیرید.

(شماره تماس سرویس بوش : 41128-021)

4.3 / 5. 13

تیم نویسندگان وبلاگ پایدار سرویس

هدف ما از ارائه این مطالب، افزایش آگاهی مصرف کنندگان لوازم خانگی Bosch در جهت استفاده صحیح و رفع ایرادات رایج بدون نیاز به تعمیرکار است. محتوای این وبلاگ حاصل تجربیات تکنسین و تعمیرکاران پایدار سرویس در پاسخ به سوالات و مشکلات پرتکرار مشتریان است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − شش =