نحوه چیدن ظرف ها در ماشین ظرفشویی بوش

چیدن ظرف ها در ماشین ظرفشویی بوش به صورت غیراصولی و یا قرار دادن ظروف بیش از حد ظرفیت داخل دستگاه موجب شستشوی ناقص ظروف می شود. چنانچه این کار مرتبا تکرار شود آسیب های جدی به قسمت های مختلف ظرفشویی وارد خواهد شد.

اگر به تازگی ماشین ظرفشویی بوش خود را خریداری نموده اید یا در مورد نحوه چیدن ظروف در آن و استفاده بهینه از فضای داخلی ظرفشویی اطلاعات ندارید تا انتهای این مقاله با پایدار سرویس، نمایندگی تعمیرات بوش همراه باشید.

نکاتی که قبل از چیدن ظروف باید توجه داشته باشید :

1 – بررسی میزان ظرفیت دستگاه و تعداد ظرف های کثیف

ابتدا مطمئن شوید که به مقدار کافی و متناسب با ظرفیت ماشین ظرفشویی بوش ظرف کثیف دارید. قرار دادن مقدار کم ظروف داخل دستگاه موجب هدر رفت آب و انرژی می شود.

2 – بررسی ظروف قابل شستشو با ماشین ظرفشویی

اطمینان حاصل کنید که تمام ظروفی که میخواهید داخل دستکاه قرار دهید، قابلیت شستشو در ماشین ظرفشویی را دارند. معمولا کف یا زیر ظروف این نکته تذکر داده شده است.

3 – قرار ندادن وسایل چوبی و چدن، نقره در دستگاه

وسایل چوبی، قابلمه های چدن، ظروف گرانقیمت و نقره را داخل ماشین ظرفشویی قرار ندهید.

4 – پاک کردن باقیمانده غذا از روی ظرف ها

باقیمانده غذا را با دستمال از روی ظروف پاک نمایید اما ظروف را آبکشی نکنید. اگر مواد غذایی روی ظرف چسبیده و سوخته است ابتدا مواد سوخته و چسبیده را به خوبی پاک کنید.

پیشنهاد می کنیم مطلب “استفاده همزمان قرص ، نمک و جلادهنده در ماشین ظرفشویی بوش” را مطالعه کنید.

طرز چیدن ظروف مختلف در ظرفشویی بوش

1 – چیدن فنجان و لیوان ها در ماشین ظرفشویی بوش

لیوان ها باید در ردیف بالایی و قسمت مخصوص به خود قرار گیرند. لیوان ها را برعکس و با دهانه رو به پایین، با کمی فضای خالی بین آن ها داخل ظرفشویی قرار دهید.

2 – چیدن قاشق، چنگال و کارد

قاشق و چنگال باید را در سبد مخصوص خود قرار گیرند. بهتر است قاشق ها و چنگال ها را دو به دو، رو به بالا و پایین بگذارید تا چرخش آب به خوبی بین آن ها صورت گرفته و تمیز شوند. کاردها را نیز با احتیاط در همین قسمت قرار دهید به قسمت تیز آنها داخل سبد قرار گیرد.

3 – چیدن دیس و بشقاب ها

بشقاب ها باید به ترتیب سایز از بزرگ به کوچک در ظرفشویی قرار داده شوند. به طوری که بشقاب های کوچک در سمت مرکز دستگاه باشند.
ظروف با ابعاد مشابه را در کنار هم جای دهید به نحوی که به سمت داخل متمایل باشند. جت های آب که پاشش آب و شستشوی ظروف را انجام می دهند در مرکز ظرفشویی قرار دارند و در صورتی که بشقاب ها به شیوه گفته شده چیده شوند تمام قسمت های آنها به خوبی شسته می شود.

4 – چیدن ظروف بزرگ مانند قابلمه ها و تابه ها

این ظروف باید در سینی ردیف پایین و به سمت مرکز قرار بگیرند. هنگام چیدن ظروف بزرگ در ماشین ظرفشویی بوش به محل قرار گرفت و نحوه چرخیدن بازوهای آبپاش طی فرآیند شستشو دقت کنید. این ظروف باید به نحوی قرار گیرندکه با بازوهای آبپاش برخورد نداشته باشند. برخورد مداوم ظروف بزرگ با بازوهای آبپاش موجب خرابی بازوها و ظروف می شود. ظروف نباید داخل هم قرار بگیرند.

5 – چیدن کاسه ها در ماشین ظرفشویی بوش

کاسه ها را می توانید مانند لیوان ها در ردیف بالایی قرار دهید. به نحوی که دهانه آنها رو به پایین یا کج باشد و کمی از هم فاصله داشته باشند.

6 – چیدن ظروف پلاستیکی در ماشین ظرفشویی بوش

تا حد امکان ظروف پلاستیکی را در سبد بالایی قرار دهید. زیرا هیتر دستگاه در قسمت پایین ماشین‌های ظرفشویی قرار دارد و قرار دادن ظروف پلاستیکی در طبقه پایین به ظروف آسیب می رساند. بهتر است ظروف پلاستیکی که در برابر گرما مقاوم نیستند راداخل ماشین ظرفشویی قرار ندهید.

بعد از چیدن تمامی ظروف و جا زدن سبدها بازوهای آبپاش را به آرامی با دست بچرخانید و مطمئن شوید آبپاش در حین کار با ظروف برخورد ندارد.

شماره مرکز تماس سرویس بوش

در صورت تمایل به دریافت خدمات سرویس و تعمیرات ماشین ظرفشویی بوش می توانید با کارشناسان پایدار سرویس تماس بگیرید.

4.8 / 5. 5

پایدار سرویس

نمایندگی تعمیرات و خدمات پس از فروش بوش. ارائه دهنده مطالب آموزشی برای افزایش آگاهی مصرف کنندگان لوازم خانگی Bosch در جهت استفاده صحیح و رفع ایرادات رایج بدون نیاز به تعمیرکار.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − دوازده =