نحوه تعویض پاکت جاروبرقی بوش

پاکت جاروبرقی های بوش معمولا از دو نوع پاکت دائمی و یکبارمصرف می باشند. در پاکت های یکبار مصرف معمولاً پس از 2 یا 3 بار استفاده می بایست آن را تعویض کنید.

پر شدن پاکت جاروبرقی باعث کم شدن قدرت مکش آن می شود و استفاده از دستگاه در این حالت سبب می شوذ که به موتور آن فشار وارد شده و دچار آسیب های جدی شود.

در ادامه این مطلب روش تعویض کیسه یا پاکت جارو برقی بوش Bosch را توضیح داده ایم:

  1. در ابتدا جهت جلوگیری از ایجاد آلودگی و نفوذ گردوخاک به مکانهای دیگر، یک تکه پارچه یا روزنامه در زیر جاروبرقی قرار دهید.
  2. لوله جاروبرقی را از دستگاه جدا کرده و بعد از آن درب محفظه ای که کیسه در آن قرار دارد را با احتیاط باز کنید.
  3. به آرامی کیسه را از محل قرارگیری خود جدا کرده و مراقب باشید که گرد و خاک اطراف درب کیسه به داخل دستگاه نریزد.
  4. چنانچه کیسه دستگاه شما از نوع دائمی بوده و هیچگونه پارگی یا پوسیدگی در آن وجود ندارد (قابل استفاده است) می بایست آن را تخلیه و تمیز کنید و مجدداً در جای خود قرار دهید.
    اما در صورتیکه پاکت مصرفی جاروبرقی شما از نوع یکبارمصرف است و درصد زیادی از آن پرشده است، باید آن را دور انداخته و به هیچ عنوان مجدداً از آن استفاده نکنید.
    به طور معمول کیسه های یکبارمصرف پس از 2 تا 3 بار استفاده خانگی پر شده و می بایست آن را تعویض کنید.
  5. کیسه نو و جدیدی را برداشته و در محل قرارگیری پاکت در داخل دستگاه قرار دهید. حتماً دقت کنید که پاکت جاروبرقی به درستی در محل مشخص شده قرار گیرد.
  6. اکنون درب محفظه ای که پاکت در داخل آن قرار دارد را ببندید و لوله جاروبرقی را به درستی به دستگاه وصل کنید.

نکاتی که هنگام تعویض پاکت یا کیسه جاروبرقی بوش لازم است مدنظر قرار دهید:

  • دقت شود که پاکت جاروبرقی به درستی در جای خود قرار گیرد. چنانچه پاکت به درستی جای نگیرد، گرد و غبار از کنار درب پاکت وارد مخزن دستگاه شده و به فیلتر و موتور آسیب می رساند که در نهایت باید به دنبال تعمیر جاروبرقی بوش خود باشید.
  • زمانی که کیسه جاروبرقی بوش به تازگی تعویض شده و برای اولین بار قصد استفاده از جاروبرقی را دارید، بهتر است دستگاه را با قدرت پایین روشن نموده و سپس به میزان قدرت مد نظر خود برسانید.
    به دلیل اینکه هنگامی که پاکت جاروبرقی خالی بوده و دستگاه با دور موتور بالا روشن شود، حجم زیادی از هوا با فشار وارد پاکت شده و ممکن است سبب پارگی پاکت شود. هرچند پاکت جاروبرقی اصلی به دلیل کیفیت بالا پاره نمی شود.
  • دقت شود چنانچه جاروبرقی بوش Bosch شما مجهز به سیستم جذب مایعات نیست، به هیچ عنوان در سطوح خیس و مرطوب از جارو برقی استفاده نشود، چرا که رسیدن رطوبت به پاکت جاروبرقی باعث بسته شدن منافذ پاکت شده و خروج و مکش هوا دچار اختلال شده و به دستگاه آسیب جدی وارد می شود.

همانطور که می دانید کیفیت پاکت در نگهداری و عملکرد مناسب جاروبرقی بوش نقش بسزایی دارد.

متاسفانه در حال حاضر در کنار پاکت های اصلی جاروبرقی بوش، انواع تقلبی و غیر اصلی این محصول در بازار به وفور یافت می شود.

این محصولات متفرقه و غیر اصلی سبب آسیب جدی به دستگاه می شوند. به طوریکه می توان گفت دلیل بسیاری از خرابی های جاروبرقی های بوش استفاده از پاکت های تقلبی می باشد.

به عنوان مثال در صورت استفاده از پاکت تقلبی، درب دستگاه به درستی بسته نشده و آشغال و گرد و خاک از اطراف ورودی پاکت وارد جاروبرقی شده و موجب گرفتی فیلتر و آسیب جدی به موتور جاروبرقی بوش خواهد شد.

همچنین در تولید پاکت های تقلبی از مواد بی کیفیت استفاده می شود که در هنگام استفاده، پاکت جارو برقی گرد و خاک را از خود عبور داده و به موتور میرساند یا پاره می شود، یا بسیار ضخیم بوده و عمل هوا دهی به درستی انجام نمی شود. لذا به منظور استفاده بهینه و نگهداری مناسب از جاروبرقی بوش لازم است پاکت جاروبرقی حتما از نمایندگی تعمیرات بوش تهیه شود.

برای خرید کیسه یا پاکت جاروبرقی بوش به فروشگاه پایدار سرویس (www.paydarservice.org/shop) مراجعه و همچنین برای رفع مشکلات ایجاد شده برای جاروبرقی های بوش می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید(41128-021).

 

3.9 / 5. 18

پایدار سرویس

نمایندگی تعمیرات و خدمات پس از فروش بوش. ارائه دهنده مطالب آموزشی برای افزایش آگاهی مصرف کنندگان لوازم خانگی Bosch در جهت استفاده صحیح و رفع ایرادات رایج بدون نیاز به تعمیرکار.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 1 =