علائم خرابی تسمه ماشین لباسشویی بوش

تسمه قطعه ای در ماشین لباسشویی بوش است که معیوب شدن آن باعث اختلال در عملکرد ماشین لباسشویی، نچرخیدن دیگ و ایجاد لرزش و صدا می شود. در این مطلب روش های فنی تشخیص خرابی تسمه لباسشویی بوش را بررسی کرده ایم.

چگونه تشخیص دهیم تسمه ماشین لباسشویی بوش خراب است؟

تشخیص خرابی تسمه در ماشین های لباسشویی بوش کاملا تخصصی می باشد و در صورتیکه در این زمینه اطلاعات کافی ندارید، برای بررسی و رفع ایراد و تعویض تسمه ماشین لباسشویی بوش می توانید با کارشناسان سرویس بوش (02141128) تماس بگیرید.

تسمه لباسشویی بوش چیست و چه کاربردی دارد؟

تسمه یکی از قطعات ماشین لباسشویی بوش است که بین دو پولی بزرگ و کوچک روی محور الکتروموتور تعبیه شده است. تسمه  انرژی موتور را از دو پولی که بین آن ها قرار گرفته به دیگ دستگاه رسانده و سبب چرخش آن می شود.

چرا تسمه ماشین لباسشویی بوش معیوب می شود؟

هر قطعه ای که در ساخت دستگاهی استفاده می شود عمر مفید مشخصی دارد. سپری شدن مدت زمان عمر مفید تسمه ماشین لباسشویی بوش اصلی ترین دلیل معیوب شدن و خرابی تسمه لباسشویی است.

اگرچه عوامل دیگری مانند استفاده و نگهداری غلط از دستگاه و عدم انجام سرویس های دوره ای نیز می تواند موجب خرابی تسمه لباسشویی بوش شود.

ایجاد فشار اضافی ناشی از قرار دادن بار زیاد درون لباسشویی مانند لباس های سنگین و بیش از حد ظرفیت دستگاه (حوله، پتو و غیره) نیز می تواند سبب شل و معیوب شدنتسمه و کاهش عمر مفید این قطعه شود.

برای جلوگیری از این امر لازم است به ظرفیت دستگاه توجه شده و میزان لباس ها متناسب با برنامه شستشو در لباسشویی قرار داده شود.

برای انجام سرویس های دوره ای و آشنایی با استفاده و نگهداری بهینه ماشین لباسشویی بوش می توانید با کارشناسان سرویس بوش (02141128) تماس بگیرید.

علائم خرابی تسمه ماشین لباسشویی بوش

هر گونه تغییر و اختلال در عملکرد ماشین لباسشویی بوش نشانه بروز نقص و مشکل در یکی از بخش های دستگاه است و باید جدی گرفته شود. در این بخش به علائمی که نشان دهنده خرابی تسمه لباسشویی بوش است می پردازیم.

1 – ایجاد لرزش و سر و صدای زیاد و غیر عادی هنگام کار

تسمه ماشین لباسشویی به مرور زمان مستهلک شده و ممکن است دچار پوسیدگی و پارگی شود. در مراحل اولیه آسیب دیدگی تسمه، هنگام آغاز فرآیند شستشو و چرخش دیگ، لرزش و سروصدای زیادی توسط لباسشویی بوش تولید می شود و دیگه درست نمی چرخد که می تواند نشان دهنده خرابی تسمه باشد که باید توسط تعمیرکار مجرب بررسی شود.

پیشنهاد می کنیم مطلب “علت لرزش ماشین لباسشویی بوش” را مطالعه کنید.

2 – نچرخیدن دیگ

برای تست اینکه تسمه لباسشویی بوش سالم است یا معیوب شده است کافی است درب لباسشویی را باز کرده و دیگ را با دست بچرخانید. روش دیگر این است که لباسشویی را با یک برنامه عادی شستشو راه اندازی کرده و بررسی کنید که پس از ورود آب به دستگاه دیگ می چرخد یا نه!

اگر لباسشویی پس از اتمام عملیات شستشو آب را تخلیه می کند اما نمی چرخد، این امر نشان‌دهنده خرابی یا پارگی تسمه است.

3 – خیس ماندن لباس ها بعد از پایان برنامه شستشو

اگر سرعت چرخش دیگ خیلی پایین است یا در پایان برنامه شستشو لباس ها به خوبی و مانند گذشته خشک نشده اند ممکن است تسمه لباسشویی معیوب و یا از محل خود خارج شده باشد.

پیشنهاد می کنیم مطلب “دلایل خشک نشدن لباس در لباسشویی بوش” را مطالعه کنید.

در صورت مشاهده هریک از علائم گفته شده اگر تخصصی در زمینه عیب یابی تعمیر ماشین لباسشویی بوش ندارید پیش از هر اقدامی با مرکز تخصصی تعمیر ماشین لباسشویی بوش تماس (02141128) بگیرید.

مراحل تعویض تسمه ماشین لباسشویی بوش

پس از بررسی اولیه توسط تعمیر کار و تشخیص اینکه ایراد لباسشویی مربوط به خرابی تسمه دستگاه است مراحل زیر برای تعویض تسمه انجام می گیرد:

  • قطع جریان برق و باز کردن پشت لباسشویی بوش برای دسترسی به تسمه
  • خارج کردن تسمه معیوب از بین پولی ها
  • قرار دادن تسمه جدید و سالم در جای خود
  • اطمینان از قرار گرفتن تسمه در شیار مربوط به خود و امکان چرخش درست
  • بستن قسمت درب و قسمت های باز شده از دستگاه و اتمام کار

شماره مرکز تماس سرویس بوش

تعویض تسمه ماشین لباسشویی بوش اگرچه آسان به نظر می رسد اما باید توسط تعمیرکار ماهر و مجرب انجام پذیرد و بهتر است افراد بی تجربه هرگز اقدام به این کار نکنند.

توجه داشته باشید عدم جایگزینی تسمه معیوب با تسمه اورجینال و اصلی بوش ممکن است آسیب ها و صدمات جدی به دستگاه وارد شود.

در صورت مشاهده هریک از علائم خرابی تسمه ماشین لباسشویی بوش خود و همچنین سایر خدمات بوش مانند تعمیرات لباسشویی بوش می توانید با کارشناسان سرویس بوش تماس گرفته (02141128) و یا فرم درخواست اعزام تعمیرکار را به صورت آنلاین تکمیل نمایید.

همکاران ما هماهنگی های لازم را با شما انجام داده و تعمیرکار در اسرع وقت در محل شما حضور پیدا خواهد کرد.

4.5 / 5. 2

پایدار سرویس

نمایندگی تعمیرات و خدمات پس از فروش بوش. ارائه دهنده مطالب آموزشی برای افزایش آگاهی مصرف کنندگان لوازم خانگی Bosch در جهت استفاده صحیح و رفع ایرادات رایج بدون نیاز به تعمیرکار.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 3 =