دلایل خشک نشدن لباس در لباسشویی بوش و نحوه رفع آن

آب گیری و خشک کردن لباس ها یکی از کاربردهای مهم ماشین لباسشویی است. خشک نشدن لباس ها پس از پایان برنامه شستشو اصلا اتفاق خوشایندی نیست. خشک کردن حجم زیادی از لباس های شسته شده مخصوصا در شرایطی که لباس را لازم داشته باشید و یا فضای کافی برای خشک کردن در اختیار نباشد میتواند ما را به زحمت بیاندازد. در این مقاله قصد داریم دلایل خشک نشدن و عدم آبگیری لباس ها در ماشین لباسشویی بوش را مورد بررسی قرار دهیم. با ما همراه باشید تا در صورتی که با این مشکل مواجه شدید، بتوانید آن را سریعتر برطرف کنید.

خشک نشدن لباس ها در ماشین لباسشویی بوش میتواند علل متعددی داشته باشد که اینجا به مهمترین و شایع ترین این دلایل خواهیم پرداخت. به طورکلی می توان گفت هر عاملی که منجر به تخلیه نشدن آب از ماشین لباسشویی بوش شود دلیلی برای خشک نکردن لباس ها توسط دستگاه است.

علت خشک نکردن لباس در ماشین لباسشویی بوش و نحوه رفع آن

  • انسداد مسیر خروجی آب در ماشین لباسشویی بوش:

ممکن است مسیر خروج آب از دستگاه، فیلتر یا لوله خروجی به دلیل انباشت پرز و چرک لباس ها یا گیر افتادن یک شی خارجی دچار انسداد شده و همین امر مانع از خالی شدن آب دستگاه شود. در نتیجه فرایند خشک کردن لباس ها به درستی انجام نشده و دستگاه لباس ها را خشک نمی کند. در اولین اقدام مسدود نبودن مسیر تخلیه آب دستگاه را بررسی نمایید.

  • خرابی پمپ تخلیه ماشین لباسشویی بوش:

دلیل دیگر خشک نکردن لباس ها در ماشین لباسشویی بوش ممکن است خرابی پمپ تخلیه باشد. این مشکل می تواند به دلیل استفاده مداوم و بدون وقفه از دستگاه پیش آید. توصیه می شود به طور پیوسته از ماشین لباسشویی استفاده نکنید و پس از هر برنامه شستشو چند ساعت به دستگاه فرصت دهید که موتور خنک شده و سپس برنامه شستشو بعدی را به دستگاه بدهید. تشخیص خرابی، تست و تعویض پمپ تخلیه لباسشویی بوش را به کارشناسان و متخصصین این کار در سرویس بوش بسپارید و در صورتی در که این زمینه تخصصی ندارید اقدام به باز کردن موتور نکنید.

  • نقص در خازن راه انداز یا برد ماشین لباسشویی بوش:

گاهی موتور و پمپ دستگاه سالم هستند، اما بروز نقص در برد یا خازن راه انداز دستگاه باعث می شود دستور اجرای برنامه به دستگاه داده نشود و همین مشکل باعث خشک نشدن لباس ها در ماشین لباسشویی بوش خواهد شد.

  • ایراد در تسمه ماشین لباسشویی بوش:

در برخی موارد پارگی و آسیب دیدگی تسمه گرداننده دیگ ماشین لباسشویی بوش، باعث می شود چرخش منظم دیگ مختل شده و لباس ها به خوبی خشک نمی شوند. پیشنهاد می کنیم مطلب “علائم خرابی تسمه ماشین لباسشویی بوش” را مطالعه کنید. برای عیب یابی و تعویض تسمه ماشین لباسشویی بوش خود با تعمیرکاران حرفه ای پایدار سرویس تماس بگیرید.

  • انتخاب نامناسب برنامه شستشوی لباس ها:

ماشین های لباسشویی بوش دارای برنامه های شستشوی متنوع برای انواع لباس با جنس های مختلف و میزان کثیفی لباس هاست. در صورتی که برنامه انتخابی با نوع لباس ها متناسب نباشد فرآیند شستشو و خشک کردن لباس ها به درستی انجام نخواهد شد. با توجه به دفترچه راهنما دستگاه برای هر نوع لباس برنامه شستشو مناسب را انتخاب نمایید.

  • قرار دادن لباس بیش هر حد ظرفیت:

توجه داشته باشید میزان لباسی که برای هر بار شستشو داخل دستگاه قرار داده می شود بایستی متناسب با ظرفیت آن باشد. در صورتی میزان لباس ها بیش از حد ظرفیت باشد عملیات شستشو به خوبی انجام نخواهد شد و لباس ها به خوبی تمیز و خشک نمی شوند.

در صورتیکه با بررسی موارد بالا مشکل خشک نکردن لباس ها در لباسشویی رفع نشد، و یا در صورتیکه برای بررسی قطعات داخلی لباسشویی اطلاعات و تجربه کافی ندارید پیشنهاد می کنیم برای بررسی، عیب یابی و تعمیرات ماشین لباسشویی بوش با کارشناسان پایدار سرویس (سرویس بوش) تماس بگیرید.

(تلفن تماس پایدار سرویس : 41128-021)

4.4 / 5. 7

پایدار سرویس

نمایندگی تعمیرات و خدمات پس از فروش بوش. ارائه دهنده مطالب آموزشی برای افزایش آگاهی مصرف کنندگان لوازم خانگی Bosch در جهت استفاده صحیح و رفع ایرادات رایج بدون نیاز به تعمیرکار.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × سه =