تعمیر مشکل عدم مکش جاروبرقی بوش

قدرت مکش جاروبرقی یکی از ویژگی های مهمی است که در هنگام خرید باید به آن دقت کرد.

هرچه قدرت مکش جاروبرقی بیشتر باشد کارایی آن نیز بیشتر خواهد بود. اکثر مدل های جاروبرقی بوش (Bosch) در کنار سایر قابلیت ها و ویژگی های ممتاز خود، قدرت مکش بالایی نیز دارند.

کم شدن قدرت مکش بعد از استفاده طولانی مدت شاید امری طبیعی باشد اما در مورد جاروبرقی بوش، اگر قدرت مکش کاهش یافته و یا با عدم مکش مواجه شدید قبل از اینکه به فکر خرید جاروبرقی جدید باشید موارد زیر را بررسی کنید و در صورتی که باز هم مشکل برطرف نشد با متخصصین پایدار سرویس (41128-021) تماس بگیرید.

استفاده از برنامه نامناسب برای جاروکشی

جاروبرقی بوش دارای برنامه های گوناگون برای جارو کشیدن سطوح مختلف است و برای هر سطح با هر پوششی (سرامیک، فرش، موکت و …) برنامه مخصوصی دارد.
چنانچه در حین جارو کشیدن سطح متوجه شدید جاروبرقی به خوبی سطح را تمیز نمی کند، اولین کاری که باید انجام دهید این است که به تناسب سطحی که جارو می کشید برای جاروبرقی برنامه مربوطه را انتخاب نمایید. برای سطوح سخت مانند سرامیک توان بالاتر و برای سطوح نرم مانند فرش توان پایین تری مورد نیاز است.

پر بودن پاکت جاروبرقی بوش

پر بودن کیسه جاروبرقی توان و قدرت مکش دستگاه را کاهش می دهد و باعث می شود آشغال روی سطح باقی بماند.
در صورت پر بودن با تخلیه یا تعویض پاکت جاروبرقی بوش (اگر از کیسه های یکبار مصرف استفاده می کنید) توان مکش جاروبرقی بوش به حالت اولیه برمی گردد.
تمامی مدل های جاروبرقی بوش دارای نشانگر پر بودن کیسه هستند لذا قبل از شروع جاروکشی می توانید به راحتی پر بودن کیسه را بررسی نمایید.

مسدود شدن لوله خرطومی

گاهی ممکن است لوله و خرطومی که آشغال ها را به کیسه جاروبرقی منتقل می کنند به هر دلیلی مسدود شده باشند و همین امر موجب اختلال در مکش دستگاه شده باشد.
برای رفع مشکل کافی است لوله و خرطومی را از دستگاه و سایر قطعات جدا نموده و بررسی کنید. با خارج کردن جسم خارجی مشکل عدم مکش جاروبرقی بوش شما رفع خواهد شد.
برای اینکار می توانید از قیچی، شیء نوک تیز، لوله یا چوب باریکی و سیم مفتول استفاده کنید و با احتیاط و بدون آسیب زدن به خرطومی جسم را خارج کنید. جسم مشکل ساز ممکن است مو، کاغذ یا مچاله شده، یا یک تکه پارچه یا پلاستیک باشد.

خرابی یا مسدود شدن سر پارویی جاروبرقی بوش

گاهی ممکن است مو، پرز یا کرک فرش در سر جارو یا برس های آن گیر کند و قدرت مکشی جاروبرقی را کاهش دهد.
با یک قیچی یا شعی نوک تیز و برس سر پارویی را تمیز کنید تا مشکل رفع شود. در صورت خرابی یا شکستگی پارویی دستگاه می توانید از فروشگاه پایدار سرویس با دو کیفیت پارویی جاروبرقی بوش اصل آلمان و پارویی جاروبرقی بوش چینی این محصول را خریداری نمایید.

گرفتگی فیلتر هوای جاروبرقی بوش

فیلتر هوا در جارو برقی بوش برای جلوگیری از ورود گرد و غبار به موتور دستگاه تعبیه شده است.
لازم است هر چند وقت یکبار فیلتر هوا را بررسی کرده و چنانچه فیلتر پوشیده از پرز و گرد و غبار بود آن را تمیز یا تعویض کنید.
این کار علاوه بر افزایش عمر جاروبرقی باعث می شود قدرت مکش دستگاه را نیز افزایش می دهد.

نفوذ هوا و کاهش قدرت مکش جاروبرقی بوش

طراحی سیستم داخلی جاروبرقی بوش به گونه ای است که از نفوذ هوا به داخل دستگاه جلوگیری کرده و با ایجاد خلا آشغال ها را از روی سطوح به داخل کیسه می مکد.
عواملی مانند شکستگی لوله، خرطومی و پارویی سر جاروبرقی، اتصال نامناسب خرطومی به بدنه دستگاه و ورودی کیسه، استفاده از کیسه نامناسب و قرار نگرفتن درست کیسه در جای خود باعث می شود هوا به داخل جاروبرقی نفوذ کرده و قدرت مکش کاهش یابد.
بنابراین بررسی قسمت های ذکر شده و تعویض قسمت های دارای شکستگی یا ترک خورده و استفاده از کیسه های مخصوص جاروبرقی بوش می تواند به رفع مشکل کمک نماید.

مواردی که در بالا ذکر شد علل شایع و متداول بروز مشکل کم شدن مکش جاروبرقی بوش می باشد و خود شما به راحتی و بدون نیاز به حضور تعمیرکار می توانید مشکل را رفع نمایید.

چنانچه همه موارد را بررسی کرده و اقدامات لازم را انجام دادید اما جاروبرقی بوش شما همچنان مشکل عدم مکش دارد، ممکن است ایراد در موتور جاروبرقی بوش باشد، در این صورت قبل از هر اقدام دیگری با تعمیرکاران پایدار سرویس (41128-02) تماس گرفته و مشکل خود را مطرح نمایید.

تعمیر جاروبرقی بوش یکی از خدمات ارائه شده توسط مجموعه پایدار سرویس (سرویس بوش) می باشد که تنها با یک تماس می توانید درخواست اعزام تعمیرکاران مجرب را ثبت نمایید.

5 / 5. 7

پایدار سرویس

نمایندگی تعمیرات و خدمات پس از فروش بوش. ارائه دهنده مطالب آموزشی برای افزایش آگاهی مصرف کنندگان لوازم خانگی Bosch در جهت استفاده صحیح و رفع ایرادات رایج بدون نیاز به تعمیرکار.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + 9 =