نصب یخچال فریزر بوش

نصب صحیح و اصولی یخچال فریزر، اولین قدم برای استفاده درست، عملکرد مناسب و افزایش طول عمر دستگاه است. در این مقاله به بیان چگونگی نصب و راه اندازی یخچال فریزر و ساید بوش می پردازیم تا با کسب آگاهی بیشتر از یخچال فریزر خود به درستی استفاده و مراقبت کنید.

اگر به تازگی یخچال فریزر بوش خود را خریداری کرده اید، بهتر است کار نصب و راه اندازی اولیه آن را به نمایندگی تعمیر یخچال بوش بسپارید.

مراحل نصب یخچال فریزر و ساید بوش

1 – انتخاب محل مناسب

مکانی که برای نصب یخچال فریزر بوش انتخاب می کنید باید خشک و دارای تهویه مناسب باشد. دستگاه باید در محلی نصب شود که در معرض نور مستقیم آفتاب و مجاورت منابع گرما مانند اجاق گاز، سماور، آبگرمکن و شوفاژ نباشد. زیرا افزایش دما باعث اختلال در عملکرد و حتی خرابی آن می شود.

سطحی که یخچال فریزر را روی آن قرار می دهید باید سفت، صاف و هموار باشد. ناهمواری یا نرم بودن سطح (قرار دادن روی فرش یا موکت) باعث می شود دستگاه در هنگام کار، لرزش و صدای غیر طبیعی ایجاد کند.

همچنین مکان مورد نظر باید به لوله تامین آب شهری و پریز برق نزدیک باشد.

2 – قرار دادن یخچال در جای تعیین شده

بعد از انتخاب مکان مناسب، باید یخچال را طوری در این مکان قرار دهید که با دیوار و سایر لوازم اطراف فاصله مناسبی داشته باشد. رعایت این فاصله برای تمیز کردن پشت یخچال و جابجایی هوا و تهویه مطبوع بسیار مهم است. فاصله یخچال فریزر بوش از دیوار بسته به نوع و مدل آن باید حدود 10 تا 30 سانتیمتر باشد. اگر قراردادن دستگاه در مجاورت منابع گرما اجتناب ناپذیر است، از صفحه عایق مناسب استفاده نمایید. همچنین دقت داشته باشید که یخچال به گونه ای قرار بگیرد که درب آن به راحتی باز و بسته شود.

3 – نصب لوله آب

یکی از مراحل مهم در نصب یخچال فریزر و ساید بوش که دارای آبسرد کن و یخساز هستند، نصب لوله آب است. برای اینکار ابتدا فلکه اصلی آب منزل را قطع کنید. سپس شیلنگ آب ورودی را به شیر آب یخچال فریزر وصل نمایید. پس از اتصال جریان آب به فیلتر دستگاه، اجازه دهید حدود 2.5 لیتر آب برای پاکسازی و راه اندازی فیلتر جاری شود.

4 – تراز کردن یخچال فریزر

قبل از روشن کردن و راه اندازی یخچال فریزر یا ساید بای ساید بوش، دستگاه را تراز کنید. این کار را با پایه های تنظیم شونده یخچال انجام دهید. هرگز برای تراز یخچال فریزر اشیایی مانند سنگ و مقوا را زیر پایه ها قرار ندهید. بعد از تراز کردن، دستگاه باید در حالتی باشد که وقتی در آن را باز می کنیم به آرامی بسته شود. تراز نبودن باعث باز ماندن درب یخچال و ایجاد لرزش و صدای اضافه می شود.

\یشنهاد می کنیم مطلب نحوه تراز کردن یخچال فریزر بوش را مطالعه کنید.

5 – تمیز کردن یخچال

حال نوبت باز کردن و جدا نموده برچسب ها و پلاستیک های چسبیده به اطراف یخچال و تمیز کردن دستگاه است. قبل از استفاده از یخچال فریزر بوش، تمام طبقات و کشوها را با آب ولرم و شوینده ملایم بشویید. برای تمیز کردن محفظه داخلی یخچال، یک قاشق غذاخوری جوش شیرین را در یک لیتر آب ریخته و با کمک یک تکه اسفنج نرم و این محلول، یخچال را تمیز کنید.

6 – استراحت یخچال فریزر برای چند ساعت

بعد از جابجایی یخچال فریزر و آماده سازی آن، قبل از اتصال دستگاه به برق باید چند ساعت صبر کنید. ثابت ماندن یخچال فریزر در یک محل برای بازگشت تعادل گاز مبرد (خنک کننده) به حالت اولیه الزامی است.

7 – اتصال برق دستگاه

اکنون زمان آن رسیده یخچال فریزر یا ساید بوش خود را به برق وصل کرده و آن را روشن کنید. بهتر است برای جلوگیری از آسیب دیدن دستگاه در اثر نوسانات برق شهری یک محافظ برق اختصاصی برای دستگاه تهیه نمایید.

8 – تنظیم دما

دمای یخچال و فریزر را تنظیم کرده و چند ساعت صبر کنید تا خنک شود. سپس مواد غذایی را در طبقات آن بچینید. برای تنظیم دمای یخچال دکمه refrigerator را فشار دهید و نگه دارید تا به دمای مورد نظر (3 درجه سانتی گراد) برسد. به منظور تنظیم دمای فریزر نیز دکمه freezer را فشرده و نگه دارید تا به دمای مناسب (18-) برسد.

طریقه نصب یخچال فریزر دو قلو بوش

شیوه نصب یخچال دو قلوی بوش تفاوت چندانی با سایر مدل های یخچال و ساید بوش ندارد. شما می توانید از دستورالعمل نصب یخچال فریزر بوش که مراحل آن توضیح داده شد، برای نصب یخچال دو قلو نیز استفاده کنید. یخچال های دو قلو به فضای بیشتری برای نصب نیاز دارند. هر دو بخش یخچال و فریزر باید با فاصله مناسب از دیوار و وسایل گرمایشی قرار گرفته و به درستی تراز شوند. یخچال فریزر دو قلو بوش هنگام نصب به هم متصل می شوند اما برای جابجایی می توانید آن ها را یکدیگر جدا کنید.

راهنمای پنل نمایشگر یخچال ساید بای ساید بوش

در یخچال ساید بوش بر روی درب، بالای پدال آبریز، یک صفحه نمایش لمسی با دکمه های زیر وجود دارد:

دکمه های پنل یخچال بوش

عملکرد دکمه

home

دسترسی به منوی تنظیمات

refrigerator

تغییر دمای یخچال

freezer

تغییر دمای فریزر

lock

قفل یخچال

ice plus

یخسازی بیشتر

water filter

فیلتر آب

door alarm

هشدار درب یخچال

نحوه فعال کردن یخساز ساید بای ساید بوش

روش فعالسازی و غیرفعال کردن یخساز در مدل های مختلف یخچال بوش با هم متفاوت است:

  • در برخی مدل ها، در صفحه نمایش روی درب ساید بای ساید دکمه های ice on و ice off وجود دارد که با لمس آن ها می توان یخساز را فعال یا غیرفعال کرد.
  • در برخی دیگر دکمه ای روی باکس یخساز یخچال ساید قرار دارد که برای خاموش و روشن کردن یخساز می توان از آن استفاده نمود.

در صورتیکه بعد از فعالسازی، مشکلی در پروسه یخسازی وجود داشت، مطلب “عدم یخسازی یخچال ساید بای ساید بوش” را مطالعه کنید.

ساید بوش را چگونه جا به جا کنیم؟

برای جابجایی ساید بای ساید بوش هنگام اسباب کشی و حمل و نقل، ابتدا باید تمامی طبقات و کشوهای داخلی یخچال را خارج کنید. سپس درب های یخچال را با چسب یا طناب محکم ببندید تا هنگام جابجایی باز نشوند. برای جلوگیری از ضربه خوردن به یخچال، گوشه های آن را با فوم یا یونولیت بپوشانید. دقت کنید که یخچال به صورت عمودی جابجا شود تا گاز آن نشت نکرده و خالی نشود.

نکات مهم هنگام نصب یخچال فریزر و ساید بوش

با رعایت چند نکته ساده می توانید راندمان و طول عمر دستگاه خود را افزایش دهید:

  • برای تامین برق یخچال فریزر از پریز جداگانه استفاده کنید.
  • هنگام انتخاب مکان نصب، به نزدیک بودن پریز برق دقت کرده و به هیچ وجه طول سیم را افزایش یا کاهش ندهید.
  • از سالم بودن پریز برق و نوسان نداشتن برق شهری اطمینان حاصل کنید.
  • مطمئن شوید ولتاژ یخچال فریزر با ولتاژ برق ساختمان یکسان است.
  • حواستان باشد دو شاخه هنگام اتصال به پریز در حالت فشرده نبوده و سیم با بدنه یخچال تماس مستقیم نداشته باشد.
  • برای یخچال فریزر بوش محافظ برق مناسب به کار ببرید.
  • بهتر است برای نصب یخچال فریزر بوش از نصاب ماهر کمک بخواهید.
  • به صورت دوره ای قطعات مختلف دستگاه را سرویس نمایید.
  • در صورت مشاهده هرگونه وضعیت غیر عادی از تعمیرکار متخصص بخواهید دستگاه شما را بررسی کند.

سوالات متداول

1 – برای نصب و راه اندازی یخچال فریزر و ساید بوش توسط نصاب با چه شماره ای تماس بگیریم؟

اگر می خواهید یخچال فریزر یا ساید بوش شما توسط نصاب ماهر نصب و راه اندازی شود، با شماره 02141128 مرکز خدمات پس از فروش بوش تماس بگیرید.

2 – آیا کنار پنجره محل مناسبی برای قرار دادن یخچال بوش است؟

خیر. یخچال فریزر بوش در کنار پنجره در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار دارد. این وضعیت در طولانی مدت به دستگاه آسیب جدی وارد کرده و حتی ممکن است باعث سوختن موتور یخچال شود.

3 – چرا نباید یخچال بوش در نزدیکی منابع گرما زا قرار بگیرد؟

دمای هوای بیرون روی دمای داخل یخچال تاثیر مستقیم دارد. یعنی اگر هوای بیرون یخچال گرم باشد به تدریج دمای محفظه داخلی یخچال نیز بالا می رود. در نتیجه برای خنک سازی یخچال فریزر، کمپرسور باید یکسره کار کند. این موضوع فشار زیادی به کمپرسور وارد کرده و به آن آسیب می زند. پیشنهاد می کنیم مطلب “علت یکسره کار کردن یخچال فریزر بوش” را مطالعه کنید.

0 / 5. 0

پایدار سرویس

نمایندگی تعمیرات و خدمات پس از فروش بوش. ارائه دهنده مطالب آموزشی برای افزایش آگاهی مصرف کنندگان لوازم خانگی Bosch در جهت استفاده صحیح و رفع ایرادات رایج بدون نیاز به تعمیرکار.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − 7 =