کد ارور E17 ظرفشویی بوش

نمایش کد خطا در ماشین ظرفشویی بوش به معنای بروز ایراد در بخش های مختلف دستگاه است. نمایش این کدها به یافتن مشکل پیش آمده برای دستگاه کمک می کند. اگر ارور E17 روی نمایشگر ماشین ظرفشویی بوش شما نمایان شده است، به معنای کاهش یا افزایش فشار آب ورودی در محفظه دستگاه است.

اما چرا فشار آب در ظرفشویی بوش در حالت نرمال نیست، دلایل مختلفی دارد که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم.

علت و معنی ارور E17 در ماشین ظرفشویی بوش

برای یافتن علت ارور e17 در ظرفشویی بوش، موارد زیر را بررسی کنید :

1 – خرابی شیر برقی ماشین ظرفشویی

یکی از علل خطای E17 در ظرفشویی بوش، خرابی شیر برقی یا آکوا استاپ است. هنگامی که برنامه شستشو را انتخاب و دکمه استارت را می زنید، برد دستگاه فرمان ورود آب را به شیر برقی ارسال می کند. زمانی که آب به اندازه کافی وارد شد فرمان قطع جریان صادر می شود. اگر شیر برقی خراب باشد و درست عمل نکند، فشار آب در دستگاه کاهش یا افزایش می یابد و ارور ای 17 روی نمایشگر ظاهر می شود. برای رفع این خطا، آکوا استاپ معیوب باید تعویض شود.

2 – خرابی هیدروستات

در ماشین ظرفشویی بوش دو هیدروستات تعبیه شده که سطح آب موجود در محفظه دستگاه را کنترل می کنند. هیدروستات اول هنگام پر شدن مخزن سطح آب را کنترل می کند دومی هنگام تخلیه آب وارد عمل می شود.

اگر هیدروستات اول خراب شود، بیش از حد مورد نیاز آب وارد دستگاه شده و ارور E17 نمایان می شود. برای رفع این مشکل بهتر است از متخصصین پایدار سرویس کمک بگیرید.

3 – خرابی فلوتر

فلوتر، شناور یا سنسور آبشمار قطعه ای در ماشین ظرفشویی بوش است که با بررسی میزان جریان آب ورودی از شیر برقی، مانع از پر شدن بیش از حد مخزن دستگاه می شود. این قطعه با فرستادن پالس میزان آب داخل مخزن را اطلاع به برد دستگاه می رساند تا برد به موقع فرمان قطع جریان را به شیر برقی بدهد. اگر فلوتر خراب شود پالس کمتری به برد رسیده و مقدار آب ورودی به مخزن بیش از حد مجاز می شود. اگر این کد خطا ای 17 به طور مرتب نمایش داده می شود احتمالا سنسور آبشمار خراب است و باید تعویض شود. پیشنهاد می کنیم مطلب “تعویض فلوتر ظرفشویی بوش” را مطالعه کنید.

4 – خرابی برد الکتریکی

برد فرمان ماشین ظرفشویی مرکز کنترل اصلی دستگاه است که سایر بخش ها را مدیریت می کند. سوختن یا خرابی برد موجب اختلال در عملکرد سایر اجزا شده و دستگاه به درستی کار نمی کند. یکی از عواقب این اختلال، صادر نشدن دستور قطع و وصل به موقع جریان آب ورودی و کاهش یا افزایش فشار آب موجود در مخزن است. عیب یابی و تعمیر برد ظرفشویی بوش یک کار تخصصی است باید توسط تکنسین مجرب انجام شود.

5 – قطع شدن اتصال برد با قطعات داخلی

اگر سیم ها و اتصالاتی که برد الکتریکی ظرفشویی بوش را به قطعات داخلی متصل می کند قطع شوند، ارور E17 روی صفحه نمایش دستگاه ظاهر می شود. زیرا با قطع اتصالات برد، جریان رفت و برگشت دستورات و اطلاعات لازم برای قطع و وصل به موقع جریان آب ورودی بین برد فرمان و قطعات مرتبط مختل شده و آب بیش از داخل مخزن جمع می شود. لذا در بررسی هایی که برای یافتن دلیل نمایش این ارور انجام می دهید، سیم و اتصالات بین برد و اجزای زیر نیز چک کنید:

  • برد و شیر برقی
  • برد و هیدروستات ها
  • برد و فلوتر

وصل کردن اشتباه سیم ها ممکن است منجر به سوختن قطعات دیگر و وارد آمدن آسیب های جدی به دستگاه شود. لذا بررسی و تعمیر سیم ها و اتصالات برد را به تعمیرکاران متخصص ظرفشویی بوش بسپارید.

رفع ارور E17 ظرفشویی بوش

ساده ترین روش برای رفع ارور E17، ریست کردن ماشین ظرفشویی بوش است. هنگامی که این کد خطا را روی نمایشگر ظرفشویی بوش مشاهده کردید ابتدا دستگاه را یک بار خاموش و روشن کنید. اگر ارور رفع نشد، برای یافتن علت نمایش ارور اقدام کنید.

برای عیب یابی و برطرف کردن خطای E17 ماشین ظرفشویی بوش با پایدار سرویس تماس بگیرید.

شماره تلفن نمایندگی بوش در تهران : 02141128

شماره بوش سرویس

سوالات متداول

1 – برای رفع ارور e17 ماشین ظرفشویی بوش چکار کنم؟

در صورت مشاهده این کد خطا، شیر برقی، هیدروستات، فلوتر، برد الکترونیکی و اتصالات آن باید بررسی شود. اگر دانش و مهارت کافی در زمینه تعمیرات ماشین ظرفشویی بوش را ندارید برای جلوگیری از آسیب بیشتر، بهتر است از تعمیرکاران مجرب کمک بخواهید.

2 – آیا هیدروستات ظرفشویی بوش قابل تعمیر است؟

بله. در برخی موارد عملکرد نادرست این قطعه به دلیل تنظیم نبودن آن است. در این شرایط تعمیرکار می تواند هیدروستات را تنظیم و تعمیر کند و نیازی به تعویض نیست. اما اگر هیدروستات به طور کلی خراب شده باشد چاره ای جز تعویض آن نیست.

3 – علل خرابی برد الکتریکی ماشین ظرفشویی بوش چیست؟

مهمترین علل خرابی برد فرمان ظرفشویی بوش عبارتند از: ورود آب به برد، نوسانات شدید برق، گرما و رطوبت بیش از حد محیط، ضربه دیدن برد در اثر جابجایی اشتباه.

4 – آیا ارور ای 17 همیشه نشانه خرابی یکی از قطعات ظرفشویی بوش است؟

خیر، در برخی موارد هیچ ایرادی وجود ندارد. به همین دلیل هنگامی که برای اولین بار دستگاه این ارور را نشان داد یک بار ظرفشویی را ریست کنید. اگر ارور رفع نشد یا به صورت مکرر نشان داده شد، برای یافت ایراد و تعمیر اقدام کنید.

5 – برای جلوگیری از بروز ارور e17 چکار کنم؟

در ساعات اوج مصرف از دستگاه استفاده نکنید. از ماده شوینده، جلادهنده و نمک مرغوب در ماشین ظرفشویی بوش استفاده کنید. برای حفظ سلامت ماشین ظرفشویی به ویژه هیدروستات ها و آکواستاپ، با استفاده از جرمگیر مخصوص به طور مرتب دستگاه را جرمگیری کنید.

6 – قطعات اورجینال ظرفشویی بوش را از کجا تهیه کنم؟

شما می توانید کلیه قطعات اورجینال بوش برای انواع مدل های ماشین ظرفشویی این برند را از فروشگاه پایدار سرویس به عنوان مرکز تعمیرات بوش در تهران تهیه نمایید.

4 / 5. 1

پایدار سرویس

نمایندگی تعمیرات و خدمات پس از فروش بوش. ارائه دهنده مطالب آموزشی برای افزایش آگاهی مصرف کنندگان لوازم خانگی Bosch در جهت استفاده صحیح و رفع ایرادات رایج بدون نیاز به تعمیرکار.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + چهار =