نحوه استفاده از جرم گیر در ماشین ظرفشویی و لباسشویی تمامی برندها

در این مقاله قصد داریم دلیل و نحوه استفاده از قرص و پودر جرم گیر در ماشین ظرفشویی و لباسشویی را توضیح دهیم. آموزشهای ارائه شده در این مطلب برای لباسشویی ها و ظرفشویی های بوش، زیمنس، ال جی، سامسونگ، آاگ، پاکشوما، آبسال قابل استفاده است.

چرا باید از جرمگیر در ماشین لباسشویی و ظرفشویی خود استفاده کنیم؟

ماشین های لباسشویی و ظرفشویی با توجه به ساختاری که دارند به صورت مداوم با آب و مواد شوینده در ارتباط بوده و به همین دلیل یکی از پاکیزه ترین مکان های آشپزخانه به نظر می رسند.

اما در حقیقت این وسایل مدام در معرض آلودگی البسه و ظروف کثیف هستند و به مرور زمان جرم و رسوب ناشی از املاح و مواد معدنی آب و مواد شوینده در قسمت های مختلف آن ها تجمع پیدا کرده و سبب آلودگی شان می شود. این جرم و رسوب در ظاهر بی اهمیت، آسیب زیادی به دستگاه و همچنین سلامتی ما می رسانند.

جرم گیری به موقع ماشین ظرفشویی و لباسشویی موجب حفظ سلامت دستگاه و افزایش طول عمر آن شده و شستشوی بی نقص ظروف و البسه و جلوگیری از ایجاد بوهای نامطبوع را به همراه دارد.

دانه های مشکی رنگ و کپکی شکلی که دور لاستیک های لباسشویی دیده می شود نتیجه قابل رویت همین رسوب ها هستند. با این حال بسیار از جرم های لباسشویی اصلا به چشم نمی آید و داخل منافظ دیگ دستگاه رسوب می کنند.

در ماشین ظرفشویی این جرم ها معمولا دور المنت، داخل پره ها و منافظ آب پاش رسوب کرده و باعث اختلال در روند کار آن می شود. حتی ممکن است به مرور زمان تمام منافظ پاشش آب ظرفشویی مسدود شده و عملکرد موتور، هیت پمپ و المنت را مختل کنند.

به طور کلی می توان گفت جرم و رسوب ها مشکلات عمده ای از جمله:

  • کاهش عملکرد لباسشویی و ظرفشویی
  • بروز آلودگی در دستگاه و انتقال آلودگی به ظروف و البسه
  • افزایش مصرف برق

را به دنبال خواهد داشت.

یک راه حل مناسب برای از بین بردن این آلودگی ها استفاده از پودر های جرم گیر ماشین لباسشویی و ظرفشویی بوش است. این محصول کاربردی و ضروری را می توانید از فروشگاه پایدار سرویس تهیه نمایید.

نحوه استفاده از پودر جرم گیر در ماشین لباسشویی و ظرفشویی

نحوه استفاده از پودر جرم گیر ماشین لباسشویی و ظرفشویی بسیار ساده است در عین حال تمام جرم رسوبات، جرم ها و چربی های دستگاه را از بین می برد.

بهتر است برای جرم گیری ماشین لباسشویی و ظرفشویی خود از یک بسته کامل استفاده نمایید. اگر تا به حال ظرفشویی و لباسشویی خود را جرمگیری نکرده اید پیشنهاد می شود در فواصل ۱۵ روزه تا یک ماهه دوبار اقدام به جرم گیری دستگاه خود نمایید.

پس از آن بسته به میزان استفاده از دستگاه بعد از هر 30 تا 40 بار روشن کردن باید ظرفشویی و لباسشویی خود را جرم گیری کنید.

پودر جرم گیر ماشین لباسشویی را کجا بریزیم؟

مراحل جرم گیری ماشین لباسشویی با استفاده از پودر

نحوه استفاده از پودر جرم گیر ماشین لباسشویی بوش تفاوتی را سایر برند ها ندارد. شما می توانید این مراحل را برای لباسشویی خود از هر برندی به کار ببرید.

  • ماشین لباسشویی را کاملا تخلیه کرده و هیچ البسه ای داخل آن نباشد.
  • یک بسته کامل پودر جرم گیر را داخل جا پودری ریخته و لباسشویی را با برنامه Self Clean یا Drum Clean روشن کنید. اگر لباسشویی شما قدیمی است و این برنامه ها را ندارد، دستگاه را با حالت شستشوی کتان یا دمای 70 درجه سانتی گراد روشن نمایید.
  • دقت داشته باشید به هیچ وجه برنامه شستشوی مقدماتی Prewash یا (Vorwäsche) روشن نباشد تا شستشوی کامل انجام گرفته و دستگاه جرمگیری شود.
  • برخی افراد در توضیح نحوه استفاده از جرم گیر ماشین لباسشویی، دمای 90 درجه را پیشنهاد می کنند. اما این دما بسیار زیاد است و به قطعات داخلی آسیب می رساند.

پودر جرمگیر ماشین ظرفشویی را کجا بریزیم؟

مراحل جرم گیری ماشین ظرفشویی با استفاده از پودر

  • در نحوه استفاده از پودر جرم گیر ماشین ظرفشویی بوش لازم از قبل از هر کاری دستگاه را کاملا تخلیه کرده و هیچ ظرفی داخل آن باقی نگذارید.
  • پودر جرم گیر را داخل جا قرصی ریخته و ظرفشویی خود را روی ۷۰ درجه سانتی گراد یا حالت شستشوی قابلمه قرار داده و دستگاه را روشن کنید تا شستشو انجام شده و ظرفشویی جرمگیری شود.
  • اگر سختی آب شما در محدوده نرمال است و هر روز ماشین ظرفشویی خود را روشن می کنید، لازم است هر 6 تا 12 ماه یکبار دستگاه خود را جرمگیری کنید. اگر استفاده شما از دستگاه کمتر است، باید هر 3 ماه یکبار اینکار را انجام دهید.

در مورد طرز استفاده از پودر جرم گیر ماشین ظرفشویی و لباسشویی، شاید شما هم شنیده باشید که پودر جرم گیر باید کف ماشین ظرفشویی یا داخل دیگ ماشین لباسشویی ریخته شود. این کار اشتباه نیست اما روش اصولی و درست را برای شما در این مطلب توضیح دادیم.

نحوه استفاده از قرص جرم گیر ماشین لباسشویی و ظرفشویی

نحوه استفاده از قرص جرم گیر ماشین لباسشویی

برای جرم گیری ماشین لباسشویی بوش و سایر برندها با استفاده از قرص، باید یک قرص جرم گیر را درون محفظه قرار داده و یک برنامه شستشوی با مدت زمان حداقل یک ساعت و دمای 60 درجه را انتخاب کنید. به این ترتیب با چرخش قرص جرم گیر درون دیگ تمامی جرم و رسوبات قسمت های مختلف از جمله بخش هایی که به آن ها دسترسی ندارید به طور کامل از بین می رود.

اگر لباسشویی شما جرم زیادی دارد، می توانید از دو قرص استفاده کنید. از آنجایی که ممکن است قرص جرم گیر ماشین لباسشویی در محفظع جاپودری گیر کند، بهتر است این قرص ها را مستقیما درون دیگ قرار دهید.

نحوه استفاده از قرص جرم گیر ماشین ظرفشویی

نحوه جرم گیری ماشین ظرفشویی با قرص جرم زدا بسیار ساده است و در مدت کوتاهی انجام می شود. برای اینکار یک قرص جرمگیر را از بسته بندی خارج کرده و داخل محفظه قرص ماشین ظرفشویی قرار دهید. به هیچ وجه قرص را نصف نکنید یا همزمان با قرص مواد شوینده دیگر را به کار نبرید. طولانی ترین برنامه شستشو مثلا Sensitive یا Auto را انتخاب کرده و صبر کنید تا برنامه به طور کامل اجرا شود. به همین راحتی ماشین ظرفشویی شما جرم گیری شده و از شر بوهای بد، رسوبات جرم و آلودگی های انباشه خلاص می شوید.

در صورتیکه به خدمات تعمیر ظرفشویی بوش یا تعمیر لباسشویی بوش نیاز دارید، کافیست با پایدار سرویس تماس بگیرید.

شماره نمایندگی بوش در تهران : 02141128

شماره تماس نمایندگی تعمیرات بوش

4.7 / 5. 18

پایدار سرویس

نمایندگی تعمیرات و خدمات پس از فروش بوش. ارائه دهنده مطالب آموزشی برای افزایش آگاهی مصرف کنندگان لوازم خانگی Bosch در جهت استفاده صحیح و رفع ایرادات رایج بدون نیاز به تعمیرکار.

2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − 13 =