بررسی علت بوق زدن ماشین لباسشویی بوش

ماشین های لباسشویی بوش معمولا جز بهترین وسایل خانگی در زمینه شست و شو به حساب می آیند. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که در برخی مواقع مشکلاتی ممکن است برای دستگاه پیش آید. یکی از این مشکلات، بوق زدن ماشین لباسشویی بوش است که در این مطلب جزییاتش را مورد بررسی قرار داده ایم. پس تا انتها همراه ما باشید.

بررسی انواع بوق زدن در ماشین لباسشویی بوش

بوق زدن های ماشین لباسشویی بوش انواع مختلفی دارد که وقتی آن را بشنویم باید سریعا به سراغ بررسی و رفع آن نیز برویم. برخی از این بوق ها به شکل زیر هستند:

  1. اولین نوع بوق به صورت ممتد است که بعد از روش شدن ماشین لباسشویی به گوش خواهد رسید.
  2. مورد بعدی بوق زدن هایی است که به صورت پشت سرهم تکرار می شوند و این مورد بعد از بسته شدن درب ماشین نیز رخ می دهد.
  3. بوق زدن در حین انجام کار ماشین لباسشویی را نیز می توانیم در نظر بگیریم.
  4. در زمان شروع کار ماشین لباسشویی نیز این امر اتفاق می افتد.

بسته نبودن درب ماشین لباسشویی بوش

یکی از مهم ترین مواردی که در بوق زدن ماشین لباسشویی بوش تاثیر دارد بسته نبودن درب آن است. این مورد می تواند در زمان شروع کار ماشین لباسشویی نیز خودش را نشان دهد. در این حالت باید به این مورد توجه داشته باشید که در هنگام کار باید درب ماشین لباسشویی بوش را به طور کامل ببندید. به هیچ عنوان به بستن معمولی اکتفا نکنید و باید درب به طور کامل بسته شود.

مشکلاتی در اتصالات برقی

مشکلات در اتصالات برقی نیز می تواند باعث ایجاد بوق زدن ماشین لباسشوییی در هنگام کار شود. نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که اگر اتصالات برقی به درستی انجام نشود، این مورد می تواند باعث بوق زدن به صورت مکرر نیز گردد. همچنین باید به این مورد توجه داشته باشید که در این حالت اگر برق مشکلی داشته باشد، در حالت کلی اتصالات مربوط به آن نیز با مشکل مواجه خواهد شد.

پر شدن کامل ظرفیت ماشین لباسشویی

در صورتی که ظرفیت ماشین لباسشویی بیش از حد پر شود، شما شاهد بوق زدن این ماشین لباسشویی نیز خواهید بود. این مورد مشکل خاصی نیست و فقط باید نسبت به ظرفیتی که لباسشویی می تواند تحمل کند، لباس داخل دستگاه بریزید.

بررسی انسداد مسیر لوله ها

در برخی مواقع اگر لوله ها مسدود شده باشند، جریان آب به خوبی سمت و سوی خودش را پیدا نمی کند و باعث بوق زدن ماشین لباسشویی خواهد شد.

بررسی خرابی برد الکتریکی ماشین لباسشویی

اگر برد الکتریکی و بخش سیستمی آن خراب باشد نیز می توانیم شاهد بوق زدن ماشین لباسشویی باشیم. امروزه اکثر ماشین های لباسشویی دارای سیستم های کامپیوتری هستند و باید به این مورد نیز توجه کنید که معمولا ایجاد نوسانات برق باعث ایجاد خرابی در بخش برد الکتریکی ماشین لباسشویی نیز می شود. پیشنهاد می کنیم مطلب تعمیر برد لباسشویی بوش را مطالعه کنید.

بررسی تراز نبودن محل ماشین لباسشویی

در هنگام قرار دادن ماشین لباسشویی باید جایی آن را قرار دهید که همتراز با ماشین لباسشویی باشد تا صدای هیچ بوقی را نشنویم.

پیشنهاد میکنیم مطلب “آموزش تراز کردن ماشین لباسشویی بوش” را مطالعه کنید.

راه حل های رفع بوق زدن ماشین لباسشویی بوش

حال که موارد ایجاد کننده بوق در ماشین های لباسشویی بوش را بررسی کردیم می توانیم به سراغ راه حل های آن نیز برویم. در ادامه به برخی از این راه حل ها نیز اشاره خواهیم داشت:

بررسی بسته شدن درب

همان طور که در قسمت های قبلی گفتیم، بسته شدن درب مهم است و شما باید در هنگام بستن آن به خوبی دقت کنید تا به طور کامل بسته شود و هیچ درزی بین درب وجود نداشته باشد.

کشیدن ماشین از برق

در این حالت نیز می توانید ماشین لباسشویی را از برق بکشید و اتصالات برقی مربوط به آن را نیز به طور کامل بررسی کنید. همچنین در صورتی که امکان جابجایی ماشین را دارید می توانید آن را انجام دهید تا در یک جای بهتر به بررسی اتصالات مربوط به ماشین لباسشویی بپردازید. در واقع انجام این کار می تواند در کنترل جریان برق برای شما بسیار مفید واقع شود.

تمیز کردن کلیه لوله ها

معمولا ممکن است که لوله های ماشین لباسشویی مسدود شده باشند و نیاز به باز شدن نیز داشته باشند. در این حالت می توانید از برخی ابزارها استفاده کنید تا به راحتی لوله ها باز شوند و دیگر هیچ بوقی از سوی ماشین لباسشویی به سراغ شما نیاید.

بررسی جزییات دیگر

در صورتی که موارد بالا را انجام دادید و باز مشکل بوق زدن گریبانگیر شما است، می توانید با  برای تعمیر لباسشویی بوش خود با پایدار سرویس (سرویس بوش) تماس بگیرید.

نتیجه گیری

در این مقاله ما به بررسی علت بوق زدن ماشین لباسشویی بوش پرداختیم و جزییات مربوط به آن را نیز مورد بررسی قرار دادیم. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که بوق زدن علت های خاصی دارد؛ در برخی مواقع این علت نیاز به بررسی تخصصی دارد. حال اگر شما به بررسی تخصصی نیاز داشته باشید می توانید با پایدار سرویس به عنوان مرکز تعمیرات بوش در تهران تماس بگیرید. با در میان گذاشتن مشکلی که دارید در کمترین زمان ممکن تکنسین مربوطه به محل شما فرستاده می شود؛ و مشکل بوق ماشین لباسشویی نیز برطرف خواهد شد.

4 / 5. 2

پایدار سرویس

نمایندگی تعمیرات و خدمات پس از فروش بوش. ارائه دهنده مطالب آموزشی برای افزایش آگاهی مصرف کنندگان لوازم خانگی Bosch در جهت استفاده صحیح و رفع ایرادات رایج بدون نیاز به تعمیرکار.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − 11 =