دلایل نشتی آب از یخچال فریزر بوش

مواجه شدن با مشکل نشتی آب از یخچال فریز بوش که ممکن است موجب نگرانی شما شود، می تواند منشا و دلایل مختلفی داشته باشد، در این مقاله به بررسی دلایل عمده و اصلی ریختن آب از زیر یخچال فریزر بوش و نحوه رفع ایراد پیش آمده خواهیم پرداخت، با ما همراه باشید.

تذکر: در صورت مواجهه با نشت آب از یخچال فریزر بوش قبل از هر اقدامی دوشاخه را از پریز جدا کرده و برق دستگاه را قطع نمایید.

گرفتگی راه تخلیه یخچال

انسداد مسیر تخلیه آب اصلی ترین دلیل نشتی آب از یخچال فریزر بوش است. در یخچال فریزرهای بدون برفک، یک چرخه یخ زدایی تعبیه شده است که یخ و برفک بوجود آمده روی سیم پیچ ها را ذوب کرده و آب حاصل از ذوب برفک و یخ ها را به داخل یک سینی در زیر یخچال و نزدیک کمپرسور هدایت می کند.

گاهی مسیر تخلیه آب یخچال فریزر ممکن است با ذرات غذا، یخ یا مواد ریز دیگر مسدود شود. برای رفع این مشکل می توانید با توجه به دفترچه راهنمای یخچال فریزر بوش خود مسیر لوله تخلیه را یافته و لوله را جدا کرده و انسداد را رفع نمایید.

در صورتی که گرفتگی به دلیل یخ باشد با گرم کردن انسداد از بین می رود در صورت گیر افتادن جسم خارجی می توانید از یک سیم ضخیم برای خارج کردن جسم استفاده کنید. سپس لوله را در جای خود قرار دهید. اغلب برای دسترسی به لوله تخلیه لازم است بخش هایی از یخچال را باز کنید.

کوچکترین اشتباه در هنگام باز کردن و بستن دوباره قطعات می تواند آسیب جدی به دستگاه شما وارد کند بنابراین بهتر است برای رفع این مشکل از تعمیرکاران ماهر یخچال فریزر بوش کمک بخواهید.

خراب شدن لاستیک درب یخچال فریزر بوش

خرابی و پوسیدگی لاستیک درب یخچال فریزر باعث می شود درب یخچال فریزر بوش درست و محکم بسته نشود. در این صورت هوای بیرون به داخل یخچال فریزر راه یافته و رطوبت اضافی هوای ورودی باعث افزایش چگالی و در نتیجه تخلیه آب اضافی به داخل سینی تخلیه و ریختن آب از یخچال فریزر می شود.

گیر کردن جسم خارجی روی لاستیک درب، تراز نبودن یخچال فریزر و محکم نبودن پیچ و مهره هایی که درب را به بدنه وصل می کنند نیز ممکن است سبب درست بسته نشدن درب یخچال فریزر شوند.

برای رفع مشکل لازم است مطمئن شوید لاستیک درب سالم است و مانعی روی آن نچسبیده باشد. تعمیر کار ماهر یخچال فریزر بوش به راحتی و با هزینه بسیار کم می تواند لاستیک درب خراب و پوسیده را تعویض نماید.

جمع شدن یخ و برفک روی اپراتور تبخیر کننده

در صورتی که سیستم یخ زدایی یخچال فریزر بوش به هر دلیلی معیوب شده باشد برفک و یخ روی اپراتور را می پوشاند. در این حالت یخچال فریزر هنگام کار صدای وزوز می دهد و داخل آن خنک نمی شود و آب از یخچال فریزر نشت می کند.

برای رفع این مشکل بایستی تکنسین ماهر کارکرد کمپرسور و سیستم یخ زدایی را بررسی نموده و مشکل را یافته و حل نماید. این کار کاملا تخصصی است و باید توسط تعمیرکار ماهر انجام شود.

مطالعه مطلب “علت برفک زدن یخچال فریزر بوش” می تواند برای شما مفید باشد.

نشت آب از لوله و اتصالات آبسردکن و یخساز یخچال فریزر بوش

پیچ و مهره ها، لوله ها و اتصالات آب سردکن و یخساز یخچال فریزر بوش ممکن است به مرور زمان و در صورت قرار گرفتن در محیط نامناسب، ترک بخورند یا پوسیده و فرسوده شوند و همین عامل سبب نشتی آب از یخچال فریزر شود.

برای پیشگیری از این مشکل لازم است یخچال فریزر بوش را در محیطی با دما و رطوبت مناسب قرار دهید و در صورت بروز این مشکل می توانید از یک سرویسکار ماهر یخچال فریزر بوش بخواهید لوله و اتصالات فرسوده و معیوب را تعویض نماید.

شکستگی سینی تخلیه یخچال فریزر بوش

در زیر یخچال فریزر بوش یا نزدیک کمپرسور سینی تخلیه تعبیه شده است که محل جمع شدن آب حاصل از فرآیند یخ زدایی است.

آبی که در چرخه یخ زدایی در این سینی جمع می شود بر اثر گرمای کمپرسور تبخیر می شود، حال چنانچه در اثر ضربه در حین حمل و نقل یخچال فریزر، یا گذر زمان این سینی جابجا شده یا ترک خورده و شکسته شود، آب از یخچال فریزر نشت خواهد کرد.

برای رفع مشکل سینی جابجه شده را در جای خود قرار دهید و اگر دچار شکستگی شده است آن را تعویض نمایید.

نقص در سیستم دیفراست یخچال فریزر بوش

در صورتی که یکی از اجزا و قطعات سیستم دیفراست یخچال فریزر Bosch دچار نقص شده باشد معمولا آب در کف و زیر جامیوه جمع می شود.

برای رفع این مشکل تکنسین ماهر یخچال فریزر بوش کاور یخچال را باز کرده و قطعات دیفراست شامل سنسور، المنت، ترموفیوز، اواپراتور و ترمودیسک را تست و بررسی کرده، مشکل پیدا و برطرف می نماید.

گرفتگی فیلتر آب یخچال فریزر بوش

اگر یخچال فریزر بوش شما از مدل های دارای فیلتر آب است در صورت بروز نشتی لازم است فیلتر و قسمت مونتاژ فیلتر آب را بررسی نمایید.

همچنین اگر فیلتر را به موقع تعویض نکنید، فیلتر دچار رسوب گرفتگی شده و این رسوبات به داخل شلنگ وارد شده و باعث ترک خوردن شلنگ و نشت آب خواهند شد.

برای پیشگیری از بروز این مشکل در فواصل زمانی مناسب فیلتر را تعویض نمایید و برای حل مشکل فیلتر رسوب گرفته و شلنگ پوسیده را تعویض نمایید.

خرابی شیر ورود آب به یخچال فریزر

در صورتی که نشت آب در پشت یخچال فریزر بوش مشاهده شد احتمال نشت آب از طریق شیر و لوله ورود آب به یخچال وجود دارد. بنابراین لازم است شیر ورودی، لوله و شیلنگ انتقال آب و کلیه اتصالات به دقت بررسی شده و قسمت معیوب را پیدا و تعویض نمایید.

ایراد در مخزن آبسردکن و یخساز یخچال فریزر بوش

چنانچه به هر دلیل مخزن آبسرد کن و یخساز یخچال فریزر Bosch یا اتصالات مربوط به آنها دچار ترک و شکستگی شود، آب نشت پیدا می کند. با بررسی کلیه قسمتها از سلامت آنها مطمئن شوید و در صورت وجود نقص قطعه معیوب را تعویض نمایید.

با استفاده از مطالب ارائه شده در این مقاله در صورت نشتی آب از یخچال فریزر بوش می توانید علت را یافته و در صورت امکان آن را رفع نمایید. اگرچه تعمیرات یخچال فریزر بوش در بسیاری از مواقع کاملاً تخصصی بوده و بهتر است به منظور جلوگیری از بروز آسیب جدی برای دستگاه با همکاران ما در پایدار سرویس (سرویس بوش) تماس گرفته (تلفن تماس سرویس بوش : 41128 – 021) و رفع مشکل را با اطمینان خاطر به متخصصین ماهر ما بسپارید.

5 / 5. 5

پایدار سرویس

نمایندگی تعمیرات و خدمات پس از فروش بوش. ارائه دهنده مطالب آموزشی برای افزایش آگاهی مصرف کنندگان لوازم خانگی Bosch در جهت استفاده صحیح و رفع ایرادات رایج بدون نیاز به تعمیرکار.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + پنج =