علت برفک زدن یخچال فریزر بوش

یخچال های فریزر بوش جز با کیفیت ترین یخچال های جهان به شمار می آیند. تکنولوژی به کار رفته در این یخچال ها به گونه ای است که شما می توانید از آن انتظار سالم نگه داشته شدن مواد غذایی تان را در طولانی مدت داشته باشد. بر این اساس باید در نظر بگیرید که برفک زدن یخچال فریزر بوش نیز یکی از مهم ترین مشکلات برای یخچال مربوطه در نظر گرفته می شود. در این مقاله نیز ما قصد داریم علت این مورد را بررسی کنیم، پس تا انتها با پایدار سرویس همراه شوید.

معمولا یخچال فریزر باید دارای دمای خنک باشد. نکته مهمی که باید به آن توجه داشت این است که یخ زدگی و ایجاد رطوبت می تواند باعث آسیب به یخچال شود و شما باید جلوی این موارد را بگیرید. حال می توانیم در ادامه به بررسی مواردی بپردازیم که در ایجاد برفک یخچال فریزر تاثیر دارند:

قراردادن یخچال در محیط نامناسب

در صورتی که یخچال در محیط نا مناسب باشد باعث ایجاد برفک و یخ زدن یخچال شود. در صورتی یخچال در محیط گرم و مرطوب باشد، ممکن است رطوبت در اثر باز و بسته شدن وارد یخچال در روزهای گرم شود. این مورد می تواند باعث ایجاد یخ و برفک نیز شود.

در حالت کلی نیز باید بدانید که یخچال شما نباید به هیچ عنوان در کنار اجاق گاز و شوفاژ و بخاری و سماور و یا سایر وسایل گرمایشی نیز باشد.

همچنین یخچال نباید به طور مستقیم در معرض نور خورشید قرار گیرد. در این حالت شما باید یخچال را در محیط مناسب قرار دهید.

به هیچ عنوان نیز یخچال را بازو بسته نکنید چون می تواند باعث ایجاد برفک در یخچال شود و به موتور یخچال نیز فشار وارد خواهد کرد. تمامی این موارد علاوه بر برفک زایی، سبب داغ شدن بدنه یخچال بوش نیز خواهد شد.

خرابی لاستیک درب فریزر

در صورتی که  لاستیک درب فریزر خراب باشد، می توانیم شاهد ایجاد یخ زدن و برفک آن نیز باشیم. در برخی مواقع فرم لاستیک دور یخچال می تواند تغییر کند و از جای خودش خارج گردد. همچنین در بعضی مواقع نیز شاهد ساییده شدن لاستیک دور یخچال خواهیم بود.

در واقع می توانیم شاهد این موضوع باشیم که ممکن است فریزر برفک بزند و لاستیک دور درب مقاومت مغناطیسی اش را به طور کامل از دست دهد. در این حال باید به دنبال یک لاستیک دور درب باشید.

مشکلاتی در سیستم دیفراست

سیستم یخ زدایی که به آن سیستم دیفراست نیز می گویند، می تواند سیستم آب حاصل از تمامی مواد مایع را از دستگاه خارج کند و به سینی کنار موتور نیز منتقل خواهد کرد.

حال ممکن است شما متوجه شوید که لوله های مربوط به بخش های پایانی فریزر یخ زده اند، در این حالت می توانیم شاهد ایجاد مشکلاتی در سیستم دیفراست باشیم.

اگر مشکلات مربوط به این سیستم ادامه داشته باشد. موارد مربوط به سردسازی یخچال دچار مشکل شده و ممکن است مواد غذایی داخل فریز بوش آب شوند.

بررسی خرابی برد الکترونیکی

یکی دیگر از مواردی که می توانیم برای برفک زدن یخچال فریزر در نظر بگیریم خرابی برد الکترونیکی آن است. تقریبا خرابی برد الکترونیکی می تواند باعث شود تا سایر بخش های یخچال نیز با مشکل مواجه شوند.

یکی از مواردی که می توانیم به آن اشاره کنیم عملکرد برد الکترونیکی است که در دیفراست نیز تاثیر دارد. پس اگر برد خراب شود، عملکرد دیفراست نیز به درستی انجام نخواهد شد و شما باید به این امر توجه داشته باشید.

قرار داشتن مواد غذایی جلو فن یخچال

به هیچ عنوان نباید غذا را جلوی فن یخچال قرار دهید چون این مورد می تواند در عملکرد فن نیز دخالت داشته باشد و باعث  برفک زدن یخچال شود.

کثیف بودن کندانسور

کندانسور می تواند تاثیر مستقیم بر روی عملکرد یخچال بوش داشته باشد. تشخیص خرابی کندانسور نیاز به تخصص در زمینه تعمیرات بوش دارد. بنابراین پیشنهاد میکنیم این کار را به تکنسین های پایدار سرویس بسپارید. (تلفن تماس پایدار سرویس : 02141128)

تراز نبودن یخچال

تراز نبودن یخچال یکی دیگر از مواردی است که می تواند باعث برفک زدن یخچال فریزر بوش شود. نکته مهم  این است که باید تراز یخچال را به طور کامل در نظر بگیرید.

عدم سرویس دستگاه در زمان معین

معمولا یخچال های بوش مثل سایر یخچالها نیاز به سرویس دوره ای دارند. حال شما به عنوان یک فرد باید به موقع روند سرویس دهی آن ها را به انجام برسانید. در غیر این صورت و اگر اشتباهی رخ دهد، باعث آسیب و ایجاد برفک نیز خواهد شد. این امر نیز مهم است و از اهمیت بالایی برخوردار است و توجه به آن نیز خالی از لطف نخواهد بود.

خرابی ترموفیوز

ترموفیوز نیز یکی دیگر از اجزای یخچال است. در صورت خرابی در این بخش می توانیم شاهد ایجاد برفک در ساختار یخچال باشیم. نکته مهمی که باید به آن توجه داشت این است که این بخش در واقع با عوامل مختلفی در ارتباط است و آن عوامل هم روی هم می توانند باعث ایجاد برفک زدن یخچال شوند.

به طور کلی باید در نظر بگیرید که روند برفک زدن یخچال های بوش بر مبنای همین موارد است. نکته دیگر این است که برفک یخچال جز اصلی مواردی است که می تواند در نگاه اول ما را به بررسی بخش های دیگر مجبور کند.

نتیجه گیری

در این مقاله از آموزش های تعمیرات بوش ما علت برفک زدن یخچال فریزر بوش را بررسی کردیم و جزییاتش را نیز مورد بررسی قرار دادیم. نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که برفک یخچال می تواند باعث ایجاد بخش های یخی شود. نکته دیگر این است که ایجاد این بخش های یخی باعث آسیب در طولانی مدت به ساختار یخچال می شود. این امر نیز از اهمیت بالایی برخوردار است و توجه به آن نیز خالی از لطف نیست. به طور کلی باید بدانید که عوامل مهمی در گیر برفک زدن خواهند بود و می توانیم به کثیف بودن کندانسور و دیگر موارد اشاره کنیم.

در صورتیکه به خدمات تعمیر یخچال بوش نیاز دارید، کافیست با کارشناسان پایدار سرویس تماس بگیرید.

شماره تماس نمایندگی تعمیرات بوش

4.3 / 5. 3

پایدار سرویس

نمایندگی تعمیرات و خدمات پس از فروش بوش. ارائه دهنده مطالب آموزشی برای افزایش آگاهی مصرف کنندگان لوازم خانگی Bosch در جهت استفاده صحیح و رفع ایرادات رایج بدون نیاز به تعمیرکار.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + ده =