ارورهای یخچال فریزر و ساید بای ساید بوش

توجه به ارورهای یخچال فریزر بوش بهترین راه برای پی بردن به ایرادات دستگاه و اقدام به موقع برای رفع آن است. در ادامه این مقاله می‌توانید لیست کاملی از انواع کدهای خطای یخچال فریزر و ساید بای ساید بوش را مشاهده کرده به عیب یابی دستگاه خود بپردازید.

لیست کد خطای یخچال فریزر بوش

ارور AL فریزر بوش

ارور al در فریزر بوش زمانی مشاهده می شود که دمای محفظه افزایش پیدا کرده است. علت این اتفاق ممکن است زیاد باز و بسته کردن درب فریزر، خرابی لاستیک دور درب، خرابی سنسور دما یا خرابی برد دستگاه باشد.

ارور D1

این کد خطا به معنای وجود ایراد در سنسور دیفراست است، با تعویض سنسور دیفراست یا رفع مشکل پیش آمده در سیم ‌های اتصال، ارور رفع می ‌شود.

ارور dr

علت نمایش این ارور خراب شدن کلید درب یخچال بوش است. برای رفع آن باید کلید درب را تعویض کنید.

ارور DF

در یخچال فریزر بوش خطای df به معنای خراب بودن کلید درب فریزر است. با تعویض دکمه یا کلی درب، ارور رفع می‌ شود.

ارور E01

این کد خطا به معنای ایراد در سنسور دمای داخل محفظه یخچال است. برای رفع مشکل، باید سالم بودن سنسور و سیم و اتصالات آن را بررسی کرده و در صورت نیاز سنسور معیوب را تعویض کنید.

ارور E02

مشاهده کد خطای E02 به معنای اختلال در عملکرد سنسور دمای فریزر بوش است. اتصالات حسگر و خود قطعه را بررس کرده و در صورت نیاز آن با قطعه سالم جایگزین کنید.

ارور E03

در برخی مدل های یخچال فریزر بوش داخل کشوها سنسور دما تعبیه شده است. خرابی این سنسور ها علت نمایش ارور E03 است. برای رفع خطا سلامت سنسور و سیم و اتصالات آن را بررسی و موارد معیوب را تعویض کنید.

ارور E05

خراب بودن سنسور دمای سیستم دیفراست با نمایش کد E05 خود را نشان می دهد. قطعه معیوب را با قطعه سالم و اورجینال بوش جایگزین نمایید.

ارور E10

این کد خطا می تواند نشان دهنده خرابی ماژول اصلی کنترل باشد. برای رفع آن، دو شاخه یخچال فریزر را از پریز جدا کرده و بعد از 5 دقیقه به برق بزنید. اگر نمایش ارور همچنان پابرجا بود ماژول اصلی کنترل یخچال بوش باید تعویض شود.

ارور E11

ارور E11 به معنای ایراد در ماژول کنترل دیسپلی است. به منظور رفع کد خطا باید صفحه نمایش یخچال بوش را ریست کنید. برای اینکار کافی است به مدت 3 دقیقه برق یخچال را قطع کرده و دوباره وصل کنید. اگر نمایش کد ادامه دارد باید ماژول را عوض کنید.

ارور E15

کد خطای E15 یعنی سنسور دمای محیط یخچال بوش ایراد پیدا کرده است و باید تعویض شود.

ارور E20

مشاهده کد E20 نشان دهنده مشکل در ارتباط بین ماژول صفحه نمایش و برد کنترل اصلی یخچال بوش است. سیم ها و اتصالات بین برد و صفحه نمایش را بررسی کرده و ایرادات پیش آمده را رفع نمایید.

ارور E21

اگر در ارتباط بین ماژول صفحه نمایش و برد کنترل یخ ساز و آب سرد کن یخچال ساید بای ساید ایرادی پیش آید، شاهد نمایش کد E21 خواهید بود. برای رفع مشکل سیم های اتصال را بررسی و در صورت نیاز تعویض کنید.

ارور F3

در صورتی که فرآیند دیفراست یا یخ زدایی یخچال بوش بیش از حد معمول طولانی شود، ارور F3 نمایش داده می‌ شود. برای رفع این خطا سیستم دیفراست و قطعات مربوط به آن را بررسی کنید. خرابی المنت، ترموفیوز، ترمو دیسک و برد می ‌تواند دلیل ارور F3 باشد.

ارور R1

اگر یخچال بوش به طور مکرر ارور نشان دهد کد خطای R1 روی صفحه نمایش ظاهر می ‌شود. برای رفع این کد خطا لازم است مقاومت سنسور محیطی را اندازه‌ گیری کرده و در صورت نیاز آن را تعویض کنید.

برای رفع ارور و یا تعمیر یخچال فریزر بوش با پایدار سرویس تماس بگیرید. (شماره تماس 02141128)

لیست کدهای خطا در ساید بای ساید بوش

ارورهای ساید بای ساید بوش و نحوه رفع آن ها به شرح زیر است :

ارور E1

در ساید بای ساید بوش این ارور به معنای قطعی سنسور یخساز دستگاه است. راه حل رفع ارور E1 بررسی سیم و اتصالات، اندازه گیری مقاومت سنسور و تعویض سنسور معیوب است.

ارور EF

این کد در صورتی نشان داده می شود که سیستم سنجش سطح آب در یخچال ساید بوش دچار مشکل شده باشد. علت این خطا را در لوله آب ورودی و فیلتر آب یخچال بیابید.

ارور ET

در مواردی که کلید یخساز یخچال بوش خراب شده باشد، کد ET روی صفحه نمایش ظاهر می شود. کلید معیوب باید تعمیر یا تعویض شود

ارور EU

معمولا زمانی این ارور را مشاهده می کنید که کلید روشن و خاموش کردن یخساز کار نمی کند. علت این مسئله قطع شدن سیم و اتصالات یا خرابی خود دکمه یخساز و با تعویض کلید ارور رفع می شود.

ارور ES

یکی دیگر از ارور های یخچال ساید بوش کد ES است که به دلیل خرابی کلید یخ ریز ظاهر می شود. ابتدا محفظه یخساز و یخ ریز را بررسی کنید. در نهایت لازم است کلید معیوب با قطعه اورجینال جایگزین شود.

ارور EA

ارور EA در یخچال ساید بای ساید بوش، به دلیل خرابی موتور تایم یخساز مشاهده می شود. ابتدا اتصال سیم های موتور را بررسی کنید، اگر سیم ها ایراد نداشت، موتور یخساز باید تعمیر یا تعویض شود.

ارور EG

خراب شدن شیر برقی ورود آب به یخچال با نمایش کد خطای EG خود را نشان می دهد. با تعویض شیر برقی ارور برطرف خواهد شد.

ارور F1 یخچال ساید بوش

در صورت خرابی سنسور دیفراست یا سنسور محیطی در ساید بای ساید بوش کد F1 نشان داده می شود. برای رفع خطا سیم ها و اتصالات را بررسی کرده و در صورت نیاز سنسور معیوب را عوض کنید.

ارور R1

مشاهده این ارور در ساید بوش، به معنای مشکل در عملکرد سنسور دمای یخچال است. به منظور رفع این ارور، ابتدا سیم های متصل را بررسی کرده و سپس مقاومت سنسور را اندازه گیری نمایید. در صورت رفع نشدن خطا، سنسور باید عوض شود.

ارور RT

ارور RT نشانه خراب شدن سنسور محیطی است. مقاومت سنسور را اندازه گیری کرده و سیم های متصل را چک کنید. اگر درست نشد، سنسور را تعویض کنید.

برای رفع ارور و یا تعمیر ساید بوش با پایدار سرویس تماس بگیرید. (شماره تماس 02141128)

سوالات متداول

1 – چرا یخچال فریزر بوش ارور می دهد؟

نمایش کدهای خطا در یخچال فریزر و ساید بوش نشان دهنده وجود ایراد و نقص در عملکرد یکی از بخش های دستگاه است.

2 – چگونه ارور یخچال فریزر و ساید بوش را رفع کنیم؟

هر ارور معنا و مفهومی دارد که با اطلاع از آن می توانید دستگاه را عیب یابی و تعمیر کنید. با برطرف کردن ایرادات، ارور دادن یخچال نیز رفع می شود.

3 – آیا رفع خطای یخچال بوش حتما باید توسط تعمیرکار انجام شود؟

برخی ارورها با یک بار ریست دستگاه یا بررسی برخی موارد ساده توسط خود شما رفع می شود. اما اگر نمایش ارور به دلیل خرابی یک قطعه مثلا سنسور دما باشد، قطعه معیوب لزوما باید توسط تعمیرکار بوش تعویض شود.

4 – برای رفع ارورهای یخچال فریزر بوش با کجا تماس بگیرم؟

اگر یک کد ارور روی صفحه نمایش یخچال فریزر یا ساید بوش شما ظاهر شده است و نمی توانید ایراد را بیابید، برای دریافت مشاوره رایگان و درخواست تعمیرکار متخصص با شماره 02141128 تعمیرگاه بوش تماس بگیرید.

4 / 5. 2

پایدار سرویس

نمایندگی تعمیرات و خدمات پس از فروش بوش. ارائه دهنده مطالب آموزشی برای افزایش آگاهی مصرف کنندگان لوازم خانگی Bosch در جهت استفاده صحیح و رفع ایرادات رایج بدون نیاز به تعمیرکار.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − چهار =