خطای E31 در ماشین ظرفشویی بوش

ممکن است برای ما هم پیش آمده باشد که هنگام استفاده از ظرفشویی بوش ارور E27 را روی نمایشگر دستگاه مشاهده کنید. اگر می خواهید با علت ارور E27 در ظرفشویی بوش و نحوه رفع آن آشنا شوید، تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

دلیل ارور E27 در ماشین ظرفشویی بوش چیست؟

کدهای خطا در ظرفشویی بوش معمولا نشان دهنده نقص در عملکرد دستگاه یا خرابی یکی از قطعات است. اما ارور E27 یکی از موارد استثنا است و نمایش آن در اغلب موارد به بروز ایراد فنی در اجزای داخلی ظرفشویی مربوط نیست.

علت ارور E27 در ماشین ظرفشویی بوش، نوسانات برق شهری است. معمولا این خطا را وقتی می بینید که دستگاه را به طور مستقیم به پریز برق وصل کرده باشید.

اگر چه این کد خطا به معنی خرابی ظرفشویی نیست اما اگر رفع نشود می تواند آسیب های جدی به اجزای اصلی دستگاه از جمله برد الکترونیکی آن وارد کند. لذا توصیه می شود همانند ساید ارورها، ارور ای27 را نیز جدی گرفته و به دنبال رفع آن باشید.

نحوه رفع ارور E27 ظرفشویی بوش

رفع ارور E27 بسیار ساده است و نیازی به حضور تعمیرکار ندارد. کافی است برای ماشین ظرفشویی یک ترانس یا محافظ برق استاندارد تهیه نمایید. یعنی به جای اتصال مستقیم ظرفشویی بوش به پریز برق، دو شاخه آن را به محافظ برق مخصوص وصل کنید.

ترانس، ولتاژ برق را به طور دقیق روی عدد220 نگه می دارد تا آسیبی به دستگاه وارد نشود و در صورت کاهش بیش از حد ولتاژ، برق دستگاه متصل را قطع می کند.

شاید خرید ترانس برق هزینه اضافی برای شما به همراه داشته باشد، اما این هزینه اندک، شما را از هزینه های زیاد خرابی قطعات داخلی و تعمیر ظرفشویی بوش نجات می دهد.

همچنین توصیه می شود هیچگاه در ساعات اوج مصرف برق، ماشین ظرفشویی را روشن نکنید و شستن ظروف را در ساعات کم باری انجام دهید. این توصیه را در مورد استفاده از سایر لوازم برقی از جمله ماشین لباسشویی، قهوه ساز، جاروبرقی و ماکروفر نیز به یاد داشته باشید.

اگر نمی توانید شستشوی ظروف در ماشین ظرفشویی را به تعویق بیندازید، بهتر است از برنامه شستشوی کوتاه مدت و دمای آب پایین استفاده نمایید. با این کار مصرف برق دستگاه تا حدی کاهش یافته و فشاری به قطعات آن وارد نمی شود.

اگر با اقدامات گفته شده ارور دستگاه رفع نشد از یک تعمیرکار ماهر بخواهید که دستگاه شما را بررسی کنید. زیرا گاهی ارور ای 27 به دلیل بروز ایراد در کنترلر الکترونیکی یا خرابی یکی از سنسورهای دستگاه رخ می دهد.

ساعت اوج مصرف برق

بازه زمانی ساعات اوج مصرف ساعات کم باری
6 ماهه اول سال 19 تا 23 23 تا 7
6 ماهه دوم سال 18 تا 22 22 تا 6

بی توجهی به ارور E27 ظرفشویی بوش چه عواقبی دارد؟

اگر ارور e27 را جدی نگیرید و برای رفع آن اقدامی نکنید، نوسان برق به اجزای داخلی دستگاه از جمله قطعات الکترونیکی، موتور و برد دستگاه آسیب می رساند. تعمیر برد ظرفشویی بوش و تعویض قطعات آن هزینه زیادی برای شما در پی دارد.

برای جلوگیری از ارور e27 چکار کنیم؟

اگر می خواهید این ارور برای دستگاه شما اتفاق نیفتد، از اتصال مستقیم آن به برق شهری و استفاده از سیم برق بلند و طولانی برای دستگاه خودداری کرده و حتما محافظ برق مخصوص ماشین ظرفشویی تهیه نمایید.

علت ارورهای ماشین ظرفشویی بوش را چگونه تشخیص دهیم؟

بهترین راه برای یافتن علت نمایش هر کد خطا، مراجعه به دفترچه راهنمای دستگاه و یا مطالعه مطلب ارورهای ظرفشویی بوش است.

0 / 5. 0

پایدار سرویس

نمایندگی تعمیرات و خدمات پس از فروش بوش. ارائه دهنده مطالب آموزشی برای افزایش آگاهی مصرف کنندگان لوازم خانگی Bosch در جهت استفاده صحیح و رفع ایرادات رایج بدون نیاز به تعمیرکار.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + 16 =