خطای E31 در ماشین ظرفشویی بوش

یکی از ارورهایی که ممکن است شما روی صفحه نمایشگر ماشین ظرفشویی بوش مشاهده کنید ارور E31 است. معنی این ارور چیست و چه زمانی نمایش داده می شود؟

علت ارور E31 ظرفشویی بوش

نمایش ارور E31 در ماشین ظرفشویی بوش به معنای بروز مشکل در هیت پمپ (پمپ حرارتی) قسمت زئولیت دستگاه است. گاهی نیز نشت آب به این قسمت و آسیب به قطعات ذکر شده منجر به نمایش این کد خطا می شود.

رفع خطای E31

برای یافتن علت و رفع کد خطای E31 ظرفشویی بوش قسمت های زیر را بررسی کنید:

هیتر و اتصالات آن

ممکن است فقط اتصالات هیت پمپ جدا شده باشد. پس ابتدا اتصالات و سیم کشی های منتهی به آن را بررسی کرده و از سالم بودن آن ها مطمئن شوید. سپس به کمک ولت متر یا اهم متر مقدار ولتاژ قطعه را اندازه بگیرید. در صورت تشخیص خرابی هیتر، برای رفع مشکل این قطعه باید تعویض شود. برای تعویض هیت پمپ ظرفشویی بوش با پایدار سرویس تماس بگیرید.

در مرحله بعد به سراغ یافتن علت نشت آب بروید و موارد زیر را بررسی کنید.

خرابی مهره ها و درزها

یکی از دلایل نشت آب به قسمت زئولیت و هیتر حرارتی ماشین ظرفشویی، خرابی مهره ها و درزهایی است که برای جلوگیری از نشت آب تعبیه شده اند. سلامت این قطعات را بررسی و در صورت نیاز آن ها را تعمیر یا تعویض کنید.

خرابی شیر آب ورودی

گاهی نیز شیر تامین کننده آب ورودی دستگاه خراب شده و باعث نشتی آب به بخش زئولیت و پمپ حرارتی می شود. در این حالت با تعمیر یا تعویض شیر آب مشکل رفع خواهد شد.

خرابی لوله و اتصالات

در برخی موارد شیر آب ورودی سالم است اما لوله و اتصالاتی که آب را به دستگاه انتقال می دهند دچار مشکل شده و آب از آن ها نشت می کند. لذا برای یافت عیب یابی ارور E31 ظرفشویی بوش لوله ها و اتصالات آب دستگاه را نیز بررسی کرده و در صورت نیاز تعمیر یا تعویض نمایید.

زئولیت در ماشین ظرفشویی بوش

استفاده از سنگ معدنی زئولیت در ماشین ظرفشویی یکی از نوآوری های کمپانی بوش برای بهبود عملکرد ماشین های ظرفشویی این برند و صرفه جویی در مصرف انرژی است. البته همه مدل های ظرفشویی بوش به این فناوری مجهز نیستند. تنها در برخی مدل های سری 6 و 8 خشک کن زئولیت به کار رفته است.

در این مدل ها، مقدار 1.15 کیلوگرم گرانول زئولیت در قسمت زیرین محفظه قرار گرفته است. طی فرآیند خشک کردن فن های درون محفظه هوای مرطوب را به گردش در می آورند. سنگ زئولیت مولکول های آب را جذب و گرما آزاد می کند. با کمک هوای گرم و خشک تولید شده ظرف ها می شود. در پایان چرخه شستشو، رطوبت درون زئولیت توسط گرمای موجود از بین رفته و محفظه برای خشک کردن بعدی آماده می شود.

سوالات متداول

آیا زئولیت تمام می شود یا نیاز به تعویض دارد؟

خیر. سنگ زئولیت به کار رفته در ماشین های ظرفشویی بوش برای مدت بسیار طولانی (حدود 50 سال) کار می کند، تمام نمی شود و نیازی به تعویض ندارد.

آیا همه مدل های ظرفشویی بوش زئولیت دار هستند؟

خیر. این فناوری تنها در برخی مدل های سری 6 و 8 ظرفشویی بوش بکار رفته است. هنگام انتخاب و خرید ظرفشویی بوش به این قابلیت آن توجه کنید.

ارور E31 ماشین ظرفشویی بوش را چگونه رفع کنیم؟

نمایش این ارور مربوط به بروز ایرادات فنی است که عملکرد هیتر حرارتی بخش زئولیت را تحت تاثیر قرار داده است. لذا توصیه می شود برای رفع این خطا و تعمیر ظرفشویی بوش با پایدار سرویس تماس بگیرید :

شماره تلفن نمایندگی بوش در تهران : 02141128

شماره بوش سرویس

0 / 5. 0

پایدار سرویس

نمایندگی تعمیرات و خدمات پس از فروش بوش. ارائه دهنده مطالب آموزشی برای افزایش آگاهی مصرف کنندگان لوازم خانگی Bosch در جهت استفاده صحیح و رفع ایرادات رایج بدون نیاز به تعمیرکار.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − سه =