مشکلات متداول ماشین ظرفشویی بوش

ماشین ظرفشویی یکی از لوازم برقی پر مصرف در آشپزخانه محسوب می شود. در بسیاری از موارد ممکن است کارکرد آن دچار اختلال شده و یا به خوبی عمل نکند. در چنین شرایطی باید نسبت به رفع اشکالات اقدام کرد. در ادامه شما را با چند مشکل متداول در این زمینه به همراه راهکار رفع احتمالی آنها آشنا خواهیم کرد.

راهنمای عیب یابی ماشین ظرفشویی بوش

1 – خشک کن به خوبی کار نمیکند

ممکن است المنت گرمایی و یا ترموستات ماشین ظرفشویی دچار اختلال شده باشند، و یا سیستم تخلیه آب دچار مشکل شده و به تعمیر احتیاج دارد.

2 – کلیدهای فرمان ظرفشویی بوش عمل نمی ‌کنند

برد الکترونیکی دستگاه دچار مشکل شده و نیاز به تعمیر دارد. پیشنهاد می کنیم مطلب “تعمیر برد ظرفشویی بوش” را مطالعه کنید.

3 – روشن نشدن دستگاه

در مرحله ی اول از صحت پریز برق اطمینان حاصل کنید. چفت درب و همچنین فیوز حرارتی دستگاه می توانند مانع از شروع به کار ماشین ظرفشویی شوند، برای رفع این مشکل درب دستگاه را به خوبی بسته و تا سرد شدن کامل ماشین صبر کنید. البته به غیر از موارد گفته شده، در این مسئله سه عامل دیگر نیز می‌ تواند تاثیرگذار باشد؛ برد دستگاه، سیستم برق رسانی و موتور، در چنین شرایطی دستگاه نیاز به سرویس دارد. بررسی این موارد را بهتر است به تکنسین تعمیرات ظرفشویی بوش بسپارید.

پیشنهاد می کنیم مطلب “علت روشن نشدن ماشین ظرفشویی بوش” را مطالعه کنید.

4 – باقی ماندن لکه پس از شست و شو

برنامه مناسبی برای شست و شو انتخاب نکرده اید و یا باید از مواد شوینده بهتری استفاده کنید. ریختن بیش از حد پودر ظرفشویی نیز تاثیر گذار است.

5 – تخلیه نشدن آب دستگاه

ممکن است پمپ و یا شلنگ تخلیه ی ماشین توسط چیزی مسدود شده باشد، قبل از استفاده، آنها را پاکسازی کنید. سست بودن تسمه پمپ تخلیه، عملکرد غلط چفت در و سست شدن تسمه محرک نیز در کارکرد صحیح دستگاه تاثیر گذار خواهد بود.

در صورتی که از فاقد ایراد بودن موارد ذکر شده اطمینان حاصل کردید، یقینا پمپ ماشین معیوب شده و به تعویض نیاز دارد.

پیشنهاد می کنیم مطلب نحوه تعویض پمپ تخلیه ظرفشویی بوش را مطالعه کنید. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دلایل عدم تخلیه آب در ماشین ظرفشویی بوش به این لینک مراجعه کنید.

6 – ظرف ها به خوبی شسته نمی شوند

آبریزی دستگاه دچار مشکل شده و یا مواد شوینده نا مرغوب هستند. کمبود فشار آب نیز در این امر دخیل است، بهتر است هنگام استفاده از دستگاه، شیرهای آب مصرفی را بسته و تا زمان پایان کار از ماشین ظرفشویی و مصرف آب زیاد ( مانند حمام رفتن ) بپرهیزید.

همچنین فیلتر ظرفشویی را بررسی کنید و در صورت لزوم آن را تمیز کنید.

7 – نشت آب

در برخی ماشین‌های ظرفشویی بوش، ممکن است آب از زیر ماشین نشت کند و باعث ایجاد آسیب به کف ساختمان شود. برای رفع این مشکل، می‌توانید محل نشت آب را بررسی کنید و اگر مشکل مربوط به پمپ یا لوله‌های ورودی و خروجی است، آنها را تعمیر کنید یا با تعویض قطعات معیوب جایگزین کنید.

8 – نشت نمک

نشت نمک در ظرفشویی بوش باعث می شود سختی آب گرفته نشود. وجود سختی در آب مورد استفاده در ظرفشویی موجب تمیز نشدن ظروف و ایجاد خط و خش و کدر شدن آنها شده به مروز در عملکرد دستگاه اختلال ایجاد می کند.

وجود سفیدک روی ظروف و برفک در کف ماشین ظرفشویی بوش از جمله عواقب نشت نمک در ظرفشویی است.

9 – ایجاد سر و صدای بلند

گاهی اوقات ممکن است ماشین ظرفشویی بوش بسیار صدای بلندی تولید کند که ممکن است در حین استفاده از آن برای برخی افراد مزاحمتی باشد. برای رفع این مشکل، می‌توانید دستگاه را بررسی کنید تا مطمئن شوید همه قطعات درست نصب شده اند و هیچ لوله یا پمپ خرابی وجود ندارد.

پیشنهاد می کنیم مطلب “علت سر و صدای زیاد ماشین ظرفشویی بوش” را مطالعه کنید.

10 – عدم خشک شدن ظروف

در بعضی ماشین‌های ظرفشویی بوش، ممکن است ظروف پس از شستشو به درستی خشک نشوند. برای رفع این مشکل، مطمئن شوید که فیلتر خشک‌کن درست کار می‌کند و در صورت نیاز آن را تعویض کنید.

پیشنهاد می کنیم مطلب “علت خشک نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی بوش” را مطالعه کنید.

11 – مشکل در شستشوی دستی

گاهی اوقات ممکن است بخواهید برخی از ظروف خود را به صورت دستی شستشو دهید، اما در بعضی ماشین‌های ظرفشویی بوش، ممکن است این کار با مشکل مواجه شود. برای رفع این مشکل، مطمئن شوید که تنظیمات دستگاه درست است.

12 – مشکل در دیگ‌های آب پز

در بعضی ماشین‌های ظرفشویی بوش، ممکن است دیگ‌های آب پز هنگام شستشو به درستی شسته نشوند. برای رفع این مشکل، می‌توانید محل دیگ آبپز را بررسی کنید و در صورت لزوم آن را تعمیر یا با دیگ جدید جایگزین کنید.

13 – مشکل در پمپ ظرفشویی

در بعضی ماشین‌های ظرفشویی بوش، ممکن است پمپ شستشو به درستی کار نکند که موجب عدم شستشوی صحیح ظروف می‌شود. برای رفع این مشکل، می‌توانید پمپ را بررسی کنید و در صورت لزوم آن را تعمیر یا با پمپ جدید جایگزین کنید.

14 – مشکل در سیستم الکترونیکی

در بعضی ماشین‌های ظرفشویی بوش، سیستم الکترونیکی ممکن است با مشکل مواجه شود که موجب اختلال در کارکرد دستگاه می‌شود. برای رفع این مشکل، می‌توانید سیستم الکترونیکی را بررسی کنید و در صورت نیاز آن را با دستگاه جدید جایگزین کنید.

در نهایت، برای جلوگیری از بروز این مشکلات، بهتر است همیشه دستگاه را با توجه به دستورالعمل‌های تولید کننده مرتب و منظم تمیز کنید و قطعات معیوب را به محض شناسایی تعمیر یا تعویض کنید.

همچنین در مطلب دیگری نیز به بررسی کدهای خطا یا ارور ظرفشویی بوش پرداخته ایم که با مطالعه آن می توانید در مورد مشکلات پیش آمده برای دستگاه خود که به صورت کد خطا در نمایشگر آن نمایش داده می شوند اطلاعات بیشتری کسب کنید.

4.3 / 5. 22

پایدار سرویس

نمایندگی تعمیرات و خدمات پس از فروش بوش. ارائه دهنده مطالب آموزشی برای افزایش آگاهی مصرف کنندگان لوازم خانگی Bosch در جهت استفاده صحیح و رفع ایرادات رایج بدون نیاز به تعمیرکار.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − سه =