علت بوی سوختگی ماشین لباسشویی بوش

علت بوی سوختگی ماشین لباسشویی بوش چیست؟ استشمام بوی سوختگی از ماشین لباسشویی بوش دلایل مختلفی دارد و نباید نادیده گرفته شود. چرا که بی توجهی به بوی سوختگی می تواند آسیب جدی به دستگاه وارد کرده و خسارت مالی سنگینی برای شما در پی داشته باشد.

اگر چند دقیقه بعد از روشن کردن لباسشویی Bosch، احساس کردید دستگاه بوی سوختگی می دهد، برای پیشگیری از خطرات احتمالی و آسیب به دستگاه بلافاصله لباسشویی را خاموش کرده و دوشاخه را از پریز برق جدا کنید.

اگر خودتان تخصص و اطلاعاتی در زمینه تعمیر لباسشویی بوش ندارید، بهتر است هرچه سریعتر برای عیب یابی و تعمیر دستگاه با سرویس بوش (مرکز تخصصی تعمیرات لباسشویی بوش در تهران) تماس بگیرید (شماره 02141128). توجه داشته باشید پیش از تعمیر لباسشویی به هیچ وجه نباید لباسشویی را روشن کرده و مورد استفاده قرار دهید.

استشمام بوی سوختگی از لباسشویی بوش دلایل مختلفی دارد که در ادامه مهمترین آن ها شرح می دهیم.

خرابی تسمه لباسشویی بوش

در لباسشویی بوش دیگ توسط یک تسمه لاستیکی به پولی موتور متصل شده و می چرخد. یکی از دلایل بوی سوختگی ماشین لباسشویی بوش، سفت یا شل شدن، خرابی، پوسیدگی و پارگی این تسمه است. همچنین ممکن است تسمه با خروج از جای خود و ساییده شدن به سایر قطعات بوی سوختگی ایجاد کند. در اولین قدم برای عیب یابی مشکل بوی سوختگی باید تسمه دستگاه بررسی شده و در صورت نیاز تعویض شود.

پیشنهاد می کنیم مطلب “علائم خرابی تسمه ماشین لباسشویی بوش” را مطالعه کنید.

خرابی یا سوختن موتور لباسشویی بوش

از دیگر دلایل ایجاد بوی سوختگی، سوختن یا نیم سوز شدن موتور لباسشویی بوش است. استفاده مداوم و پشت سرهم و قرار دادن لباس بیش از حد ظرفیت دستگاه درون دیگ، باعث می شود فشار اضافه به موتور لباسشویی وارد شده و سیم پیچ های موتور آسیب ببیند و بوی سوختگی از لباسشویی به مشام برسد. موتور آسیب دیده باید تعمیر یا تعویض شود.

خرابی برد الکترونیکی لباسشویی بوش

اتصالی یا هرگونه خرابی و اختلال در عملکرد برد الکترونیکی اصلی لباسشویی بوش و سوختن قطعات یا عایق بندی آن ها نیز باعث انتشار بوی سوختگی از ماشین لباسشویی بوش خواهد شد.

پیشنهاد می کنیم مطلب “خاموش شدن ماشین لباسشویی بوش در حین کار” را مطالعه کنید.

لاستیک المنت لباسشویی بوش

به منظور آب بندی المنت داخل دیگ لباسشویی بوش یک قطعه لاستیکی نصب شده است. بروز اتصالی در المنت و گرم شدن بیش از حد آن باعث می شود لاستیک المنت گرم شده لباسشویی بوی سوختگی بدهد.

ایراد در عملکرد المنت لباسشویی بوش

المنت وظیفه گرم کردن آب را در لباسشویی بوش بر عهده دارد و به طور مستقیم با جریان برق و گرما در ارتباط است. گاهی خرابی برد الکترونیکی لباسشویی باعث می شود در زمانی که آب داخل دیگ وجود ندارد، مانند زمانی که برنامه خشک کن در حال اجرا است، المنت فعال شده و شروع به داغ شدن کند. این موضوع می تواند علت بوی سوختگی لباسشویی بوش باشد.

سوختن سیم کشی لباسشویی بوش

اتصالی در سیمکشی یا هر یک از قطعات لباسشویی بوش باعث می شود جریان الکتریکی در سیم کشی بالا رفته و روکش و عایق سیم ها بسوزد. در این حالت بوی سیم سوخته از لباسشویی به مشام می رسد.

سوختن دوشاخه لباسشویی بوش

علات بوی سوختگی لباسشویی بوش ممکن است اتصالی دوشاخه یا پریز برق و سوختن دوشاخه لباسشویی باشد. همچنین سوختن و خرابی تبدیل سه به دو دوشاخه نیز می تواند این بوی سوختگی را منتشر کند.

خراب شدن پمپ تخلیه لباسشویی بوش

خرابی پمپ تخلیه و خارج نشدن آب از دستگاه از جمله دیگر دلایل بوی سوختگی در لباسشویی بوش است. در صورتی که بوی سوختگی در طی چرخه شستشو احساس می شود احتمالا مشکل از موتور پمپ یا خود پمپ تخلیه است. در این حالت با تعمیر یا تعویض پمپ تخلیه مشکل رفع می شود.

برای دریافت خدمات پس از فروش بوش در تهران می توانید با کارشناسان نمایندگی تعمیرات بوش تماس بگیرید. تلفن تماس : 02141128

5 / 5. 1

پایدار سرویس

نمایندگی تعمیرات و خدمات پس از فروش بوش. ارائه دهنده مطالب آموزشی برای افزایش آگاهی مصرف کنندگان لوازم خانگی Bosch در جهت استفاده صحیح و رفع ایرادات رایج بدون نیاز به تعمیرکار.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + 18 =